Afgekookt water of kraanwater

Discussion in 'Flesvoeding' started by Dootje24, Jul 25, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dootje24

Dootje24 Bekend lid

Jan 5, 2007
    561
    0
    0
    Teamleider Balie
    Nijmegen
    Hallo meiden,

Ik maak mijn flesjes altijd gewoon met lauw warm kraanwater. Nu is Roos bij opa en oma gaan logeren en mijn moeder heeft de flesjes gemaakt met afgekoeld gekookt water. Wat doen jullie en waarom?

Groetjes Dootje

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Wij doen het met koud water uit de kraan wat opgewarmt word in een bakje warm water of in de magnetron. En waarom? Gewoon omdat ik dat het fijnst en het lekkerste idee vind. Warm water uit de kraan zou ik nooit gebruiken.

3. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

same here

behalve als we weggaan... dan kook ik water en doe het in zo'n flessen isoleer ding,

4. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

Jul 2, 2008
    3,253
    16
    38
    Brabant
    Ik heb de eerste maanden gekookt afgekoeld kraanwater gebruikt, dit werkt beter tegen krampjes. Nadien gewoon kraanwater wat ik opwarmde in de magnetron.
    Ik zou ook geen warm kraanwater gebruiken.

5. doenja

doenja Actief lid

Feb 3, 2009
    115
    0
    0
    ik gebruik ook afgekoeld gekookt water, is toch hygienischer, en het water is hier nogal "hard"
    en het is makkelijk bij het afmeten, je kan de fles recht laten staan en dan zien hoeveel je in de fles doet.

6. Zanoni

Zanoni Fanatiek lid

Jun 26, 2006
    2,646
    1
    36
    Administratief medewerkster
    Nijmegen
    Wij konden hier, volgens de kraamverzorgster, gewoon warm water uit de kraan gebruiken en dat doen we dan ook al bijna 10 maanden

7. Absoluut gekookt! In 'gewoon' water uit de kraan zit veel te veel kalk, en dat kunnen die kleine buikjes nog niet zo goed aan!
    Hebben ze veel sneller last van krampjes e.d.!

8. Humbly89

Humbly89 VIP lid

Apr 15, 2008
    9,715
    3,151
    113
    Female
    Gewoon kraamwater uit de kraan in de magentron,, de kinderarts vertelde hier dat het niet meer uitmaakt of je het water eerst kookt of niet,, de kalk en stoffen blijven er in zitten oowkal kook je het :)
    vandaar

Liefz

9. Dootje24

Dootje24 Bekend lid

Jan 5, 2007
    561
    0
    0
    Teamleider Balie
    Nijmegen
    Wij maakten de flesjes eerst ook met koud kraanwater en dan warmde we ze op in een bakje met heet water. Later dacht ik: waarom pak ik niet gewoon handwarm water uit de kraan. Maar nu twijfel ik dus of lauwwarm water uit de kraan slecht is. Waarom anders moeilijk doen met opwarmen ed? Weet iemand dat? Is warm water uit de kraan slechter dan koud water?

10. LadyDaisy

LadyDaisy Niet meer actief

Ik gebruik vanaf het moment dat ik overging op flesvoeding gewoon water uit de kraan, poeder erbij, flink schudden en hup, in de magnetron.
    Warm water uit de kraan vindt ik zelf anders smaken (bijvoorbeeld als je snel een kopje thee wilt, of als het afgekoeld is), dus pak ik alleen koud water.

11. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Nee, warm water uit de kraan is niet slechter dan koud water uit de kraan. Gebruik wel alleen lauw water uit een kraan die je veel gebruikt (bijvoorbeeld de keuken) en laat de kraan eerst even lopen. Kraanwater is in NL helemaal veilig, ook wanneer het lauw is. Het wordt afgeraden om leidingwater te gebruiken in heel oude huis ivm zware metalen (lood) (voor kinderen tot 1 jaar) Sommige kindjes zijn gevoelig voor kalk in het water en sommige delen van het land kennen veel kalk. Dan is bijvoorbeeld bronwater een optie. (Mineraalwater niet want dit bevat vaak meer kalk dan water uit de kraan).

12. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

Oct 1, 2007
    18,389
    1,292
    113
    Flevoland
    hebben liter fles waar bronwater in heeft gezeten, gevuld met afgekoelt kook water en dat bewaren we in de koelkast. hij heeft zo nu en dan last van krampjes. velen zeggen dat gekookt water beter is voor krampjes enzo, geen ervaring, hier maar soms last van, maar hij ruft wel héél erg :p

13. Heb je wel eens gezien hoe de binnenkant van een waterkoker eruit ziet? ;)
    Een waterkoker kookt écht wel een deel van de kalk weg hoor!

Hier hebben de kraamverzorgster en de arts op het CB het ook geadviseerd; Eerst koken!

14. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,192
    431
    83
    Female
    home sweet home
    Wij afgekoeld gekookt kraanwater. Die van ons merkt echt het verschil. Hebben meerdere keren ongekookt water geprobeerd en binnen no time weer huilen van de krampjes. Kleine moeite om te koken voor ons!

15. beertje87

beertje87 Actief lid

Sep 16, 2008
    339
    0
    0
    ik gebruik gewoon spa blauw een als ik dat perongeluk op heb dan kook ik het water

16. Gaby83

Gaby83 Bekend lid

Mar 24, 2008
    596
    0
    0
    Twente
    Hier koud water uit de kraan, poeder erbij, roeren en dan in de magnetron, daarna nog een keer goed roeren en schudden. Mijn zoontje heeft nooit veel last van krampjes gehad. Als we weg gaan doe ik het zelfde alleen laat ik het iets langer in de magnetron zitten.

17. Sam1986

Sam1986 Actief lid

Jul 6, 2008
    437
    0
    0
    Wij gebruikte eerst kraanwater, maar omdat Naomi last kreeg van harde ontlasting zijn we overgestapt op gekookt kraanwater. Ik kook elke dag 1,5 liter water en bewaar het vervolgens in een spafles in de koelkast.

Wij kregen van de kraamhulp het advies om eerst het water in de magnetron te verwarmen en dan pas de poeder erbij te doen, maar lees hier dat meerdere mensen het al gemenkt opwarmen.

18. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

onze kraam deed ook warm water uit de kraan maar ik had daar geen lekker gevoel bij dus toen kraan weg was hup koud water en dan opwarmen in flessenwarmer of magnetron. maar het mag tegenwoordig wel. doe waar je je goed bij voelt

19. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

Oct 1, 2007
    18,389
    1,292
    113
    Flevoland
    kan t kwaad als ik vanaf dag 1 afgekoeld gekookt water geef, om dan nu naar kraanwater over te gaan ????

20. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Wat zijn die tegenstrijdige adviezen toch irritant!!! De kraamzorg en het CB zeggen hier juist dat je gewoon kraanwater kan gebruiken, we hebben er nog specifiek om gevraagd bij het CB....

Spa Blauw schijnt juist helemaal niet goed te zijn, omdat daar door het zuiveren nog allerlei stoffen aan toegevoegd worden.

Share This Page