Afgelegen wonen

Discussie in 'De lounge' gestart door billy112, 3 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. billy112

billy112 Actief lid

20 mrt 2014
    493
    143
    43
    Haha 3 bakken koffie verder moet ik lachen om jullie. Ik zit op dr bank links weiland en stadje in de verte (2km) en rechts ons super leuke woonerf waar het nu stil is omdat omliggende buren op vakantie zijn. Kortom ik ben weer ok dames Thanks.
    Topic kan gesloten worden

2. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ik zou het vreselijk vinden om ergens afgelegen te wonen. Ik woon in een grote stad en zou niet anders willen. Alles is op loopafstand en er zijn altijd mensen op straat. We doen ook regelmatig spontane dingen met familie (zoals buiten de deur ontbijten, met z'n allen bij 1 iemand eten) en is zo fijn dat we allemaal bij elkaar in de buurt wonen.
    En rust.. in mijn eigen huis heb ik genoeg rust 😊.

3. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Ik woon in drukke stad en vind dat heerlijk.
    Altijd wat te doen. Maar ben dan ook echt geen huismus.
    Lekker bakkie doen bij vriendinnen of met vrienden de kroeg in. Voel me nog niet oud genoeg om alleen maar op de bank te hangen haha.

Als ik een weekend weg ga kies ik juist wel voor rust. En dat vind ik dan wel echt heerlijk. Maar voor altijd, no way

4. Lanalanalana

Lanalanalana Fanatiek lid

21 okt 2016
    1.220
    4
    38
    NULL
    NULL
    Ik denk dat je zelf je geluk ook moet/kan maken. Ik woon zelf wel in een jaren 70 woonwijk maar toch op een stil plekje. Vind het lekker maa rzou nog wel stiller willen wonen.

5. Lanalanalana

21 okt 2016
    1.220
    4
    38
    NULL
    NULL
    Ik woon overigens in het noorden maar zou dolgraag lekker stil ergens in Zeeland willen wonen...vlakbij het strand...labrador erbij....

6. Anna1083

Anna1083 Bekend lid

21 okt 2016
    841
    323
    63
    Je hebt er neem ik aan bewust voor gekozen? Voor de rust?
    Ik kan er zelf niet tegen. Wat er al gezegd wordt, ik zou ook onderprikkeld raken.
    Het liefst woon ik hoog met veel uitzicht op drukte. Ik hou gewoon van mensen kijken, heerlijk.
    Maar iedereen is daar anders in.

7. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Wij wonen ook heel erg afgelegen en ik vind het heerlijk.. Ik zit door ziekte ook vrij veel thuis en ik kan dan echt genieten van de rust. Geen bemoeizuchtige mensen om me heen, geen klagende buren en eigenlijk nooit iemand die onverwachts op de stoep staat..
    Het enige nadeel wat ik kan bedenken is dat ik altijd veel heen en weer moet rijden wanneer de kinderen, na school, willen afspreken.

8. xxLinn

xxLinn Actief lid

10 mrt 2016
    400
    165
    43
    Haha geweldig om te lezen hoe verschillend iedereen reageert. Wij wonen in een of ander klein gehuchtje waar niet eens een dorpskern is, heerlijk en ik zou gillend gek worden als ik in de stad moest wonen haha. De huizen van de buren zijn te zien, ongeveer 100 tot 200 meter verderop maar je krijgt nauwelijks wat mee van de bezigheden van anderen. Wij wonen ook nog eens 100 meter van de straat én de woonkamer aan de achterzijde, toppunt van RUST. En nee, ik ben geen kluizenaar haha. Ik ben niet anders gewend, zou niet zonder mijn auto kunnen want daarmee kom ik overal waar ik zijn wil. En zomers is het toch wel op en top genieten in onze achtertuin met vrij uitzicht over de weilanden en in de verte de bossen. Fluitende vogels, konijnen, hazen en reeen en zelfs af en toe een vos. Vandaar dat wij zomers ook nooit op vakantie gaan, want dan is het vakantie in onze eigen achtertuin. Love it en zou niet anders willen.

9. Pepijnn

Pepijnn Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.835
    368
    83
    Vrouw
    Oh de horror. Ik ben zo opgegroeid. De stad (wel een grote) was op 13-15km.

Ik snap dus wat je wil zeggen, ik heb er nooit kunnen aarden.

10. Masa

Masa Bekend lid

1 jul 2014
    574
    2
    18
    Ik moest wel lachen toen ik het las. Een stadje op 8 fietsen... Ben heel visueel ingesteld hahahah

Verder zou ik het heerlijk vinden, ben opgegroeid in het bos vind mn rust heel fijn.

11. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Vroeger woonde ik vrij af. Wat vond ik dat heerlijk.
    Sinds ik getrouwd ben woon ik in een 1gezins woning.
    Vind dit op zich prima. Al wil ik toch wel graag weer vrij af gaan wonen. :)
    Mrja dat is in de randstad best prijzig...

12. Lanalanalana

21 okt 2016
    1.220
    4
    38
    NULL
    NULL
    'Kom lekker naar het noorden!

13. Sun01

Sun01 Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.029
    227
    63
    Ik zou zooo willen ruilen! We wonen in een rustige straat maar god wat zou ik graag vrij willen wonen

14. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Hahahaha stadje op 8 fietsen 😂😂

Ben opgegroeid in een dorp en vanaf Mn 10e in de stad gewoond.
    Hou van iets meer rust dan in de stad maar wel met genoeg gezelligheid voor de kids om ons heen. Dus wij hebben een te koop bord in de tuin en willen naar een woonwijk in een dorp :) wel een dorp met voldoende faciliteiten zodat ik niet voor elke poep en scheet de auto hoef te pakken. Dus kan mij jouw gevoel mij wel wat voorstellen ja.

15. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Wij wonen aan het eind van een laantje met 4 huizen, aan de rand van een bos, in een dorp van 100 inwoners zonder voorzieningen (maar wel een (mini) bioscoop met minimaal 2 nieuwe films per week :D en elk jaar een film/kunstfestival van twee weken.

En ja: in veel opzichten is het doodsaai, maar ik zou niet anders meer willen.

Ben onder de rook van Rotterdam opgegroeid, en heb 14 jaar bij en in Londen gewoond/gewerkt, dus heb wel wat vergelijkingsmateriaal.

16. LeonieDA

LeonieDA Lid

26 okt 2016
    43
    4
    8
    NULL
    NULL
    Ik ben opgegroeid in centrum Amsterdam en woon nu in oost... Ik weet zeker dat mn overburen me wel eens naakt hebben zien rondlopen in mn kamer en soms word ik wakker van het gestommel van de buren. Maar het langst dat ik moet fietsen op een gemiddelde dag is 15 minuten en ik sta ik binnen 2 minuten in de AH of in de Lidl. Ik beoefen 3 verschillende dansstijlen op 3 verschillende locaties en ik hoef alsnog niet langer te fietsen dan 15 minuten voor elke locatie!

Kort gezegd: ik zou echt compleet gek worden als ik in ook maar iets wat op een dorp lijkt zou wonen! laat staan een straat met 4 huizen ;p volgens mij ben ik zelfs nog nooit in een straat met 4 huizen geweest! Nee, ik vind het echt heerlijk dat alles zo binnen handbereik is en de drukte neem ik voor lief. Als ik namelijk een drankje met vriendinnen wil doen kan ik zo naar 1 van 15 café's om de hoek en terug naar huis rollen ;)

Vroeger wilde ik wel altijd in een dorp wonen, het liefst op een boerderij. Het heeft wel iets idyllisch :) maar succes! ik hoop dat je je snel beter gaat voelen en iets van wandelingen kan gaan maken. Genieten van de natuur die waarschijnlijk wel om je heen hebt!

17. Mom2Boys

Mom2Boys Bekend lid

12 mei 2011
    555
    51
    28
    Vrouw
    Lijkt me heerlijk, maar de kinderen zouden het niks vinden.
    We wonen in een kinderrijke buurt en de school dichtbij, maar soms is er geen kind uit de buurt thuis, dus speelt er ook niets uit de buurt buiten en dan vinden mijn kinderen het eerder saai buiten

18. DearDeer

DearDeer Bekend lid

10 nov 2016
    560
    3
    18
    NULL
    NULL
    Vreselijk, ik zou er niet tegen kunnen.
    Ik hou van al het verkeer om me heen, de drukte, de Chinees en nachtwinkel om de ene hoek, en de AH op de andere. Als we willen stappen hoeven we maar een paar straten te lopen (ok, en een oppas).
    Ik heb inderdaad ook de buurman wel es naakt zien rondlopen. We wonen in een flat en je kijkt zo bij elkaar binnen. Ach dat houdt het interessant.

19. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ik zou he-le-maal knettergek worden. Maar goed, ik ben dan ook een stadsmens en ben niet gemaakt voor het plattelands leven. 😁

20. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.273
    2.975
    113
    Op verzoek van TS gesloten.

Met vriendelijke groet,
    Beheer Zwangerschapspagina.nl

Deel Deze Pagina