kolven lukt niet wat nu?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door babsie, 14 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babsie

babsie Fanatiek lid

10 sep 2006
    1.432
    0
    0
    Hallo allemaal

Ik geef inmiddels al bijna 4 maanden volledige bv. Ik ben inmiddels ook alweer enige tijd aan het werk. Ik ga onder werktijd naar huis om te voeden :D :D. Maar nu gaan wij komende dinsdag naar het concert van Gwen Stefani. De kleine blijft dan bij opa en oma. betekend dat ik zou moeten kolven. Nou was dat nooit een probleem maar ik heb nu in 2 dagen tijd net 80 cc eruit kunnen krijgen en mijn borsten voelen de laatste week slap :( Ik heb het gevoel dat de kleine aan de borst voldoende binnen krijgt dus dat is met normaal voeden het probleem niet. Nou is mijn vraag hoe ik dit nou het beste kan doen. Dinsdag de 2 voedingen die hij aan de borst mist vervangen door fv (of 1 als ik nog meer met kolven er uit krijg) en vervolgens gewoon weer bv blijven geven of moet ik dan nu al beginnen met bijv 1 voeding op een dag vervangen door fv...

Lang verhaal.. ik twijfel dus of ik gewoon 1 dagje 2 voedingen kan vervangen met fv....

alvast bedankt

2. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Als je een voorraadje op wilt bouwen kun je het beste 's morgens voor of na de eerste voeding kolven. Met 4 maanden ervaren veel vrouwen ook een dip in de BV en kan het zijn dat je ongi wordt?

3. spijkervrouwtje

spijkervrouwtje Fanatiek lid

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    Ik zou in ieder geval de komende 3 dagen die je hebt nog geregeld proberen te kolven misschien lukt het je nog 2 voedignen bij elkaar te krijgen.
    En net als Loeki al zei dacht ik ook meteen aan de 4 maanden dip of ongi.
    En anders zou ik inderdaad 1 Bv vervangen door FV (bijv zo'n pakje kant en klare melk hoef je niet een heel pak voeding te kopen)

En misschien is het een tip om ervoor te zorgen dat je altijd 1 of 2 voedingen in de diepvries hebt staan ;)

4. babsie

babsie Fanatiek lid

10 sep 2006
    1.432
    0
    0
    ik ga het zeker deze 3 dagen ook proberen. ongi was ik al geweest maar inderdaad kan de volgende er wel weer aan komen hmmzz..

maar 1 dag fv gebruiken om vervolgens weer alleen bv te geven kan dus niet zo'n kwaad.

5. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Nee hoor.

6. marsja

marsja Actief lid

26 mrt 2007
    114
    0
    0
    Heb je geprobeerd om aan de ene kant de kleine te laten drinken en tegelijk aan de andere kant te kolven. Dan heb je in elk geval een goede toeschietreflex. Als je kindje normaal nog aan 2 kanten drinkt zal hij wel sneller komen voor de volgende voeding. En je kan rustig de voedingen die dag vervangen door flesvoeding als je niet anders hebt. Ik zou wel proberen op de dag zelf te kolven om de productie op peil te houden.

Marsja

7. babsie

babsie Fanatiek lid

10 sep 2006
    1.432
    0
    0
    bedankt voor jullie antwoorden..

Ik ga mijn best doen :D:D

Deel Deze Pagina