Lekkere soep maken, maar ik geef borstvoeding

Discussion in 'Borstvoeding' started by KaChris, Nov 18, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. KaChris

KaChris Niet meer actief

Hallo,

Het onderwerp zegt het al een beetje. Simon is nu 7 weken en ik wil graag met Sinterklaas als we bezoek krijgen soep maken. Nu vind ik het heel lastig omdat er natuurlijk veel niet in mag; bloemkool, paprika, ui enz enz. En ook bij de kant en klaar pakken zit er altijd paprika en ui in. Simon zijn darmen zijn erg gevoelig en ik wil dus liever geen risico lopen.

Zijn er misschien hier mama's die een lekker recept hebben voor mij?

Ik ben benieuwd,

Groetjes Karin

2. yake

yake Fanatiek lid

Jun 25, 2006
    2,791
    0
    0
    Waarom zou je dit niet mogen eten? Ik eet altijd alles. Op het Indische eten na van mijn tante; dat is zo heet dat je blaren op je tong krijgt :confused: .

3. zusje

zusje Lid

Jun 15, 2006
    53
    0
    0
    Supersimpel, met een paar appeltjes erin en rode linzen voor de liefhebber. Of chapignong, of wat vlees. Interesse?
    liefs, zus

4. mik25

mik25 VIP lid

Sep 12, 2007
    14,563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    donique had ook hele gevoelige darmen. maar als je in je soep prei en ui doet kan dat echt geen kwaad want door het koken is de scherpte er echt wel af.

en anders tomatensoep? daar zitten dat soort dingen niet in toch?

5. 40plusmama

40plusmama Niet meer actief

Oeh herkenbaar, Luuk had ook van die gevoelige darmpjes. Ik maakte voor mezelf vaak apart eten. Groentensoep kan ook maar dan zonder de ui en prei, dat deed ik tenminste regelmatig. Succes!

6. Linda86

Linda86 VIP lid

In erwtensoep zit dat toch ook allemaal niet? En dat is wel superlekker met dit weer natuurlijk! :)

Overigens zou ik het zelf gewoon eten hoor, zoals Mik25 ook al zegt, de scherpte gaat er echt wel af door het koken.

Eet smakelijk alvast ;)!

7. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

Feb 28, 2007
    5,732
    0
    0
    Flevoland
    Ik eet alles!
    Ik ben zelf Indisch en eet ook de zelfgemaakte sambal van mijn moeder.

Die hebben we"Renjerot"sambal genoemd,Justin heeft nooit ergens last van.

8. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Anders koop je toch de groente die wel kunnen gewoon los en maak je daar soep van. Groentesoep kun je echt van alles maken :) Of misschien broccoli-cremesoep?

9. KaChris

KaChris Niet meer actief

Misschien moet ik een soep die ik lekker vind dan ook maar gewoon eten..ik ben wat dat betreft een echte stresskip, want ik vind het rot als hij er zoveel last van zou krijgen..:S :)...

Bedankt voor de reacties die al zijn gekomen.

Karin

10. Setteke

Setteke Niet meer actief

Ik heb nog wel een lekker receptje voor je zonder scherpe dingen erin: briesoep. Is echt heerlijk! De basis is van kippenboullon en daar smelt je de brie in zonder korsten. (ongeveer 1 punt brie op 1 liter soep)

11. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

May 21, 2007
    2,779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Geheel offtopic, maar mag ik daar het recept van?

Verder zou ik gewoon de soep maken die je in gedachten hebt. Eventueel als je je er niet goed bij voeld een klein pannetje voor jezelf zonder de
    "risico"groenten.

12. KaChris

KaChris Niet meer actief

Ook ik zou graag het recept van de briesoep willen als dat mag :p..

13. prinses

prinses VIP lid

May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    verplaatst

14. saar

saar Fanatiek lid

zet het recept anders hier, want ik wil het eigelijk ook hebben......;)

15. allwoman

allwoman VIP lid

Jan 29, 2008
    5,589
    0
    0
    bezig bijtje
    Ik ook ik ook ;)

16. Eevitaa

Eevitaa Bekend lid

Sep 4, 2007
    538
    0
    0
    Nou wat jij opnoemt mag je allemaal gewoon eten hoor. Een kind heeft gewoon vaak kramp, zoek de schuld alsjeblieft niet bij jezelf!
    Alleen de capsaicine (stof in rode peper) kan een pijnprikkel veroorzaken.

17. Beastie

Beastie VIP lid

Jul 9, 2007
    10,314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Snap dat de darmpjes nu nog niet uitgerijpt zijn en erg gevoeling maar als dat straks klaar is zou ik toch wat proberen meer "spannende"dingen te eten...ik eet gerust chinees nu ;)

Is champignonen soep een idee? :D

18. Eevitaa

Eevitaa Bekend lid

Sep 4, 2007
    538
    0
    0
    Heee beastie, kom ik jou ook weer eens tegen!

19. Cis

Cis Actief lid

Jun 12, 2006
    274
    0
    0
    Ik heb met Bob destijds wel wat geexperimenteerd, want ook hij had veel last van zijn darmen. Maar eerlijk gezegd merkte ik geen/nauwelijks verschil met wat ik wel/niet at.
    Ik heb inderdaad geen hele supersterke/kruidige dingen (grote hoeveelheden sambal) geprobeerd, maar ben toen uiteindelijk wel gewoon gaan eten wat ik wilde.
    Overigens namen de darmkrampjes na 8 weken wel duidelijk merkbaar heel erg af.

20. Anna1978

Anna1978 Actief lid

Oct 7, 2007
    419
    0
    0
    Den Haag
    Hier gaat er zonder problemen een potje sambal in de week doorheen ze heeft toen ze jonger was wel eens krampjes gehad maar dat stond los van wat ik had gegeten. Dan heb ik dus eigenlijk geluk.

Share This Page