Te veel nieuws in het nieuws??

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Doula, 2 sep 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Doula

Doula Fanatiek lid

24 mei 2010
    1.158
    1
    38
    NULL
    NULL
    Waarom moet het wereldwijd bekend worden dat er babylijkjes zijn gevonden? Waarom moet het wereldwijd bekend worden dat een ouder heel z'n gezin om brengt? En zo zijn er nog meer "dingen" dat ik denk...:$:x

Brengt dit niet ideeen op bij mensen die niet helemaal 100% zijn?
    Het is allemaal verschrikkelijk! Maar het krijgt zoveel aandacht! Maakt dit geen slapende honden wakker?

2. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Over de nieuwswaarde van dergelijke zaken valt idd te twisten, maar idioten hou je toch, of het nu wel of niet wereldkundig wordt gemaakt ...

3. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Ik denk niet dat iemand tot zoiets getriggerd wordt omdat het in het nieuws te zien is...
    Het gaat hier niet om een stel jongeren die een bushokje afbreken ofzo hè. ;)

4. Doula

Doula Fanatiek lid

24 mei 2010
    1.158
    1
    38
    NULL
    NULL
    Dat snap ik ook wel.. Maar ik weet niet.. toch heb ik het gevoel dat er te veel en misschien ook wel te lang aandacht aan wordt besteed.

In de afgelopen jaren is de mentaliteit zo erg veranderd. Kan me niet herinneren dat dit 10 / 20 / 30 jaar geleden zo vaak in het nieuws voor kwam.

5. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.856
    3.369
    113
    zwemjuf
    zuid-holland

Maar ja, dat is het dus: Moet het juist niet gezegd worden, zodat veel mensen denken dat het niet gebeurd, terwijl het wél gebeurd?

Ik moet soms wel zeggen, dat ik dingen té gedetailleerd in het nieuws gebracht vind. Anderzijds: Mensen met zulke 'plannen' of ideeen kunnen ook gewoon veel op internet vinden.

Maar het is raak op dit moment ja... overigens ook met de schietpartijen allemaal..

6. sharmila

sharmila Bekend lid

27 jan 2009
    589
    0
    0
    Orthodontist-assistente
    Ja ik heb het idee ook dat er teveel in het nieuws word gebracht. Met die baby lijkjes weet ik niet of je daarmee iemand op "ideeen" brengt, misschien wel.
    Maar neem een aantal jaar terug dat er in het nieuws kwam dat er stoeptegels van viaducten werden gegooid, ja ineens gebeurde het elke week. Ik vind dat je zo "gekken" wel een beetje op ideen brengt.

En vind ik toch ook wel met moordzaken ed. Ik kijk ook weleens naar reportage omdat ik het wel intressant vind, maar denk dan ook vaak een gek brengt dit misschien wel op ideen ofzo. Maar goed, of het echt zo is weet ik niet, ik denk het alleen.

7. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ik denk juist dat doordat een geval van 'babylijkjes' in het nieuws kwam, dit andere mensen aan het denken heeft gezet en daardoor wellicht die andere gevallen ook boven tafel zijn gekomen. Mensen brengen het toch misschien in verband met iets in hun eigen omgeving doordat ze worden getriggerd door het nieuws.

8. Yukl

Yukl Niet meer actief

Hoe weet jij nou of de mentaliteit zo erg veranderd is? Misschien denk je dat alleen maar omdat dit soort dingen vroeger nooit in het nieuws kwamen, terwijl ze wel gebeurden.

9. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Het is met dit soort dingen net zo als met geweld op straat: het komt niet zozeer vaker voor dan vroeger we weten het nu alleen beter dan toen.
    Wat overigens weer zorgt dat we ons minder veilig voelen enzo. Maar ja negeren helpt ook niets..

10. We voelen ons misschien onveiliger, maar dat we het weten betekent wél dat we het ook in de gaten kunnen houden (voor zover mogelijk) en er eventueel iets mee/aan kunnen doen..

11. Doula

Doula Fanatiek lid

24 mei 2010
    1.158
    1
    38
    NULL
    NULL
    Vind jij de mentaliteit niet veranderd dan?:( :x Hoe oud ben jij dan?

12. blondjuh

blondjuh Fanatiek lid

19 mei 2010
    1.215
    0
    0

ja het brengt ideeen op bij andere klopt maar dit is de maatschappij van nu ;) en dit word alleen maar erger de straffen hier zijn te laag veelste laag maak het eens hoger

13. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Eens hoor :)

Deel Deze Pagina