Misselijk :( tips?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Misha85, 28 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Misha85

Misha85 Fanatiek lid

17 dec 2013
    1.326
    0
    0
    Voor het eerst vandaag boven de pot gehangen :(
    Geen pretje :( stond uien te bakken voor n eitje alleen al de lucht al goooor! ben al de rest van de dag naar op de maag :(
    Heeft imand tips ?

2. kimlovesbobby

kimlovesbobby Actief lid

16 okt 2013
    180
    0
    0
    heerlen
    ik gebruik de okugest tabletjes van vsm, die kun je gewoon nemen als je misselijk bent, die helpen bij mij heel erg goed

3. JJaylinn

JJaylinn Bekend lid

19 dec 2013
    517
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb het meteen genoteerd voor het geval het bij mij ook opspeelt straks ;)

4. ladytwister

ladytwister Bekend lid

29 jan 2008
    643
    0
    0
    Fulltime Moeder
    Westfriesland

Inderdaad deze gebruik ik dus ook en werken super hier !

5. mama153

mama153 Lid

29 dec 2013
    87
    1
    8
    Haarlemmermeer
    heel gek sommige dingen ruik ik al en dan word ik zo misselijk. ik heb altijd maagproblemen gehad en spuug heel makkelijk als eten niet goed valt. maar nu ik zwanger ben valt het alles mee met spugen. af en toe is. misselijkheid blijft wel hangen dan en eetlust verdwijnt dat is wel heeel vervelend. drink nu wel water voor ik me bed uit ga. schijnt te helpen.

6. giebel

giebel Fanatiek lid

26 aug 2011
    2.565
    601
    113
    Waar koop je die tabletjes? En ik ben een paar x per dag misselijk het zijn van die vlagen. Moet je dan elke x zo'n tabletje nemen of blijft het bv de hele dag werken?

7. ladytwister

ladytwister Bekend lid

29 jan 2008
    643
    0
    0
    Fulltime Moeder
    Westfriesland
    Okugest tabletten kun je gewoon bij de drogist kopen .....ze werken niet de hele dag ....zo gauw als je misselijk word 2 tabletten innemen ....zo doe ik het tenminste

8. kimlovesbobby

kimlovesbobby Actief lid

16 okt 2013
    180
    0
    0
    heerlen
    ja, ik neem ze ook zodra ik misselijk wordt, meestal werkt 1 tabletje voldoende, trekt het niet snel genoeg weg neem ik er nog 1, je krijgt ze bij t kruidvat, of da en etos.
    ik kan ze alleen niet op een lege maag nemen, dus eet als ik er s'morgens last van heb een paar hapjes yogurt voordat ik ze neem.

9. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Wat hier helpt is op een pepermuntje soffen als ik misselijk ben.
    Die tip kreeg ik op mn werk van een cliƫnt van in de 80 (samen met een rol pepermunt, haha). En hier werkt het super. Alleen niet zo heel lang.

10. Misha85

Misha85 Fanatiek lid

17 dec 2013
    1.326
    0
    0
    Heb de okugest gehaald en ik ben om, het is heerlijk niet misselijk te zijn :)
    Wat ik wel merk is dat als ik honger krijg echt moet eten anders ben ik na 20 min zo misselijk dat ik niet meer kan eten :(

11. marike

marike Bekend lid

21 mei 2011
    631
    0
    0
    interieurbouw
    Ik ben zwanger van mijn tweede kindje en misselijker dan bij de eerste. Ik heb ook inderdaad gemerkt net als Misha85 dat wanneer ik hongergevoel heb eigenlijk meteen moet eten. Zodra ik dan niet doe dan word ik misselijk. Ik zorg nu ook dat ik altijd een tussendoortje bij me heb. En de ene dag is het meer dan de andere dag.
    Voor alsnog valt het me mee. Hopen dat het hierbij blijft. Anders toch maar die pilletjes halen. Had wel al gekeken in de drogist, maar kon het niet zo snel vinden.

Leuk weer om op dit forum te zitten en dingen te bespreken. :)

12. baby14

baby14 Actief lid

3 nov 2013
    172
    0
    0
    Idd op tijd eten iedere 2 uur ofzo ook al ben je misselijk Helpt bij mij redelijk. Als ik idd niet eet als ik honger krijg moet ik overgeven. Ik heb emasefeme of zoiets van de huisarts maar werkt alleen dat je niet hoef te kotsen verder nog heel de dag misselijk misschien ga ik bovenstaand middel wel proberen....

13. Jon

Jon Actief lid

15 aug 2007
    192
    0
    0
    Hier ook hele dagen misselijk. Bij de eerste maar weinig last van gehad en nu trekt het de hele dag aandacht.. Ik vond het bijzonder om te ontdekken dat ik juist kleine beetjes moet blijven eten.. Een rijstewafel met een plakje kaas werkt goed bij mij. En ik drink vaak een slokje water. Best lastig om door de misselijkheid heen te kijken, maar het is voor een goed doel :) !

14. Pinky83

Pinky83 Actief lid

5 jul 2013
    122
    0
    0
    Flevoland
    Ik lees even mee! Ben nog maar pril zwanger en heb (gelukkig) nog nergens last van. Schrijf de naam van die tabletjes vast op, want als ik zo alles lees zal het me nog wel te wachten staan ;)
    Heb wel al meer gehoord dat om de 2 uur eten echt helpt!

15. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Ik ben ook enorm misselijk geweest. En soms nog een beetje....
    Wat ik geprobeerd heb :

- iets eten voor ik uit bed stap en dan nog even blijven liggen
    - vanille vla eten
    - okugest tabletten
    - emesafene en primperan
    - sea bands
    - slokjes cola

Bij mij heeft het eerlijk gezegd niet heel veel geholpen...... Maar wie weet zit er iets bij wat jou wel helpt.
    Ik had ook HG..... dus misschien hielp daarom niet zoveel.

16. yuna1982

yuna1982 Lid

6 jan 2014
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik weet sinds 1 jan dat zwanger ben (van eerste) en daarvoor al wat misselijk maar nooit de link gelegd met een zwangerschap. Nu wordt de misselijkheid met de dag erger en ook de hele dag/avond/nacht door.
    Ik heb die tabletjes net besteld bij me vriend ;) Hopelijk helpen die een beetje. Verder eet ik steeds kleine beetjes wat wel iets helpt. Gelukkig nog maar 1x hoeven overgeven.

Groetjes

17. giebel

giebel Fanatiek lid

26 aug 2011
    2.565
    601
    113
    Ik heb die ogugest tabletjes nu meerdere keren geprobeerd, ook per 2, maar helpt hier echt niets. De sea bands had ik nog vd vorige x, draag ze wel maar niet echt t gevoel dat het helpt. Ik ga vandaag de pepermunt tip proberen en hoop zo dat dat het voor mij is. Van de 4 dagen ben ik er 3 beroerd. Lastig. En zielig voor mijn meisje. Heb zo weinig energie... Echo pas op 30 januari, duurt ook nog zo lang.

18. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Enkele tips die bij mij werkte:
    - tabletjes van de huisarts (maar wou die liever niet te veel nemen, dus alleen als het echt erg was)
    - de hele dag door kleine beetjes licht voedsel eten (mandarijntjes waar ikeen uur over deed, druiven, plakjes komkommer etc)
    - vanillevla
    - geen grote hoeveelheden in 1 keer naar binnen werken, ook niet van drinken.
    - cola(geen light)
    Succes!

19. D3boor

D3boor Nieuw lid

28 dec 2013
    3
    0
    0
    Gember helpt super goed.. Of kruiden thee.. Ik ben ook steeds kots en kots misselijk bah.. Zelfs 8 kilo afgevallen.. maar nu toch medicijnen gekregen omdat ik weinig binnen hou..

20. mol

mol Fanatiek lid

14 feb 2013
    1.860
    0
    36
    Vrouw
    verpleegster(nu op ziekteverlof)
    belgie
    ik knabbelde de hele dag rauwe wortelen,dat hielp een beetje

Deel Deze Pagina