Mijn meisje rolt sinds kort zelf op haar buik. Ik vind het doodeng nu ze op haar eigen kamer slaapt en ik haar niet goed in de gaten kan houden, met name 's nachts. Hou doen jullie dit Strak instoppen werkt niet, omdat ze een echte druktemaker is.
Onze meid slaapt sinds ze 8 weken is dag en nacht op de buik. Ze is een echte buikslaper, en op een gegeven moment hebben we de beslissing genomen om haar toch maar op de buik te leggen. In het begin vond ik het best eng, inmiddels niet meer. We hebben wel een aerosleep (luchtdoorlatend matrasje) en ze slaapt in een slaapzak. Met de kinderfysio hebben we het er over gehad (die moedigen buikliggen ivm platte hoofdjes wel aan hoor), en zij zei dat als een kindje het hoofdje goed op kan tillen en draaien in buikligging, het risico niet meer groter is als in rugligging.. Maar ik snap je angsten.. Ik weet niet of je kindje op de buik gewoon doorslaapt, anders zou je het eerste een tijdje overdag kunnen aankijken, en wanneer je er meer vertrouwen in hebt haar 's nachts gewoon laten draaien..
Hier ook eentje die het sinds een paar dagen kan maar ook 1 die zich nog niet terug draait en het niet zo lang volhoudt op de buik. Moet hem dus veelvuldig terugdraaien, ook als ie in bed ligt!
Hier dus hetzelfde verhaal als MerleQ. Mijn zoontje kan sinds deze week ook op zijn buik draaien. Hij kan alleen nog niet terug en hij snapt ook nog niet dat hij zijn hoofd weg kan leggen. Hij was net weer een beetje beter gaan slapen maar nu draait hij iedere keer als hij even wakker wordt op zijn buik. Het inslapen gaat dus weer dramatisch en 's nachts moeten we er weer regelmatig uit. Dus als iemand hier een oplossing voor weet
Hier heeft ze altijd op de rug geslapen, toen ze eenmaal zelf kon rollen etc ging ze zelf op haar buik liggen. Nu slaapt ze eigenlijk altijd op haar buik of ondersteboven/achterstevoren etc hihi Ben ook niet meer bang dat ze stikt etc omdat ze zelf kan draaien etc.
Soms helpt een slaapzakje of strak instoppen met laken/deken overdwars (zodat je dus meer laken/deken onder de matras hebt zitten). Hier draaide Thirza door de slaapzak tijdelijk even wat minder... (maar dat duurde niet zo heel erg lang: ze had vrij vlot door hoe ze met slaapzak en al kon draaien. Maar gelukkig ook dat ze ook op haar buik kon slapen/koppie gewoon neer kon leggen).
Hier helpt een slaapzakje iig niet, hij draait dan ook gewoon om. Op het moment vind ik het ook eigenlijk te warm voor een slaapzakje en lakentje. Lakentjes hebben sowieso nog niet echt geholpen om hem een beetje op zijn plek te laten liggen. Hij trekt gewoon zijn beentjes op, gooit ze omhoog en dan ligt hij alweer bovenop de dekens Ik had hem daarnet overigens zelf even op zijn buik gelegd en toen legde hij wel af en toe even zijn hoofd weg. Nu moet hij alleen nog snappen dat hij zo ook kan slapen
Isa is ook een buikslaper en hij deed het ook vroeg. dus ik maak me geen zorgen. soms legde ik hem gewoon op zijn buik, maar keek af en toe of hij niet stikte.
Ik heb idd ook al een slaapzakje en doe het laken overdwars op het bedje en goed instoppen...maar deze kleine meid schopt de lakens er zo van af of het niks is, hahaha. Ze draait pas net zelf en blijft dan tegen het bedhek hangen, zeg maar. Ze kan nog niet zelf haar armpje onder haar lijfje halen. Ze tilt haar hoofdje wel goed op, maar snapt nog niet dat je hem ook lekker kan neerleggen. Niet dat ze de behoefte al heeft om op haar buik te slapen hoor. Bij mij op het kdv zie ik ook veel kindjes van bijna een jaar die overdwars en ondersteboven op hun knieen slapen, haahahaha. Zover is ze gelukkig nog niet!
Tja persoonlijk zou ik me er totaal niet druk om maken dat ze op haar buikje slaapt, zeker als ze zelf omdraaien. Hier Malou slaapt sinds ze 2-3 dagen oud is op haar buikje en ben daar nog nooit bezorgd over geweest. Benthe heeft de eerste 4 weken afwisselend rug/buik/zij geslapen en vanaf 5 weken afwisselend buik/zij. Heb me daar dus ook nog nooit druk om gemaakt. Kindjes moeten slapen zoals ze zelf fijn liggen vind ik. Op de buik draaien en dan niet meer willen slapen vind ik een ander verhaal. Ook geen idee wat je daaraan kan doen! Enige wat ik bedenken kan, maar wat te laat is, je kindje gewoon vanaf de geboorte al leren dat je op je buik en zij ook kan slapen door ze zo te leggen. Zo zie je ook zelf meteen hoe je kindje duidelijk het lekkerste/fijnste/rustigste slaapt.
hihi ja dat is nu wel te laat ja Hij ligt nu iig lekker op zijn rug te slapen. En hopelijk gaat hij binnenkort leren terug te draaien. Alhoewel ik bang ben dat hij door al die draaipogingen zo wakker wordt dat hij sowieso niet meer lekker gaat slapen.