Het achterhoofd van mijn 6 weken oude zoontje is inmiddels aardig afgeplat. Ik heb nu zo'n love nest kussen gekocht op babydump. Zijn er ervaringen hier?
Sorry heb er geen ervaring mee. hier had ze ook een plat achterhoofd en wij zijn met 7 wk doorgestuurd naar de kinderfysio. ze heeft wat metignen gedaan om het in de gaten te houden. Misschien toch handig om ook daarheen te gaan? Zij gaf ons het advies om te laten slapen in een zijligkussen. dat heeft hier super gewerkt! mooi hoofdje nu zonder helmpje.
Ik heb zo's kussentje gehad en gebruikte dat op de commode in de box en wipstoel. Soms in bed maar dan schoof hij en ik vond dat best eng. Als je erbij bent je kindje lekker op zijn zij laten liggen of op zijn buikje. Mijn oudste heeft een helmpje gehad ivm afgeplat hoofdje en daardoor heb ik mijn jongste alleen maar op zijn zij gelegd. Heb er speciaal een babyphone met camerafunctie voor gekocht Ook sliep de jongste heel veel bij mij op mijn buik dus op zijn buikje. Zo kon ik zijn hoofdje goed in de gaten houden en ik had ook ff verplicht bedrust
Hier hetzelfde probleem maar dan met een voorkeur voor rechts. We hebben nu fisio er voor en binnen een aantal behandelingen moet hij zn hoofdje ookmgoed naar links kunnen draaien en moet de voorkeur weg zijn. Lijkt me zoooooo een fijn idee! Ik ben nu zo para bezig met het draaien steeds. Dat kussen ken ik niet. Wel heb ik hier het zijligkussen gebruikt maar dit vind hij niks. Hij wurmt net zo lang tot hij anders ligt en zn koppie kan draaien.
hoi, ik heb geen ervaring met zo'n kussentje, maar onze 2 zoontjes hadden ook een afgeplat hoofdje, tip; ga ermee naar een kinderfisio! je kan gewoon rechtstreeks de fysio bellen voor een afspraak. hij/zij geeft je goed tips mee, en oefeningen en kan het nekje van de baby wat soepeler maken. het heeft ons enorm geholpen, bij de jongens hebben nu mooie koppies!
Ik zou zo ie zo even langs een fysio/osteopaat gaan om je zoontje even helemaal na te laten kijken en voor tips/ideeën. Zelf heb ik een kussentje van babydorm gebruikt *zelfde idee* (in bed, in de wandelwagen, box, bij alles waarbij hij op zijn rug lag). Naar mijn idee heeft het wel meegeholpen.
Vraag me altijd af wat iedereen bedoelt met een "afgeplat achterhoofd"? Dat heeft iedereen toch in meer of mindere mate? Kan me voorstellen dat een zijwaartse afplatting ernstig is/kan zijn, maar een iets plat achterhoofd is toch normaal? Of ben ik nou zo duf...?
Alsjeblieft; ga naar de kinderfysio! Kun je zo bellen zonder doorverwijzing. Nu kun je nog veel doen om de afplatting te verminderen. Laat mensen maar praten dat het cosmetisch is; voor je het weet is het medisch en dan kun je er niets meer aan doen! (hier 7 maanden een redressiehelm gehad, maar dit was onvoldoende om hem een rond bolletje te geven, met alles gevolgen van dien)
Heb gewoon geen idee wat "normaal" is. Ik heb het zelf ook en mijn man ook, dus wat onze zoon heeft aan achterhoofd zal wel normaal zijn, maar dat is overigens ook nagenoeg zijn hele achterhoofd. Maar blijft lastig om te visualiseren denk ik. Het CB zegt overigens dat het prima is, dus zal wel goed zijn.
Ik probeer het zo in te schatten : als er haar op zn hoofdje zit, zou je het dan nog zien? Is t antwoord nee dan is het in mijn ogen niet zo erg....
Als er idd een duidelijke afplatting zichtbaar is kun je het beste naar de kinderfysio bellen.Zij doen dan metingen en kunnen goede adviezen geven. Ga hiervoor niet naar een osteopaat want die zijn hier niet voor.Je kunt zonder verwijzing naar de kinderfysio. Succes.
Is wel een beetje verraderlijk hoor. wijn zijn op advies van het cb met 7 weken doorgestuurd naar de kinderfysio ivm afgeplat achterhoofd (echt recht van achter). Op dat moment vonden wij het allemaal wel meevallen, maar zijn toch naar de kinderfysio gegaan. En wat zijn we blij dat we een alerte arts hadden op het cb. Zelf zie je je kind elke dag en vallen sommige dingen minder op! Als ik nu de foto's terugzie denk ik soms wel.. oei.. dat was echt plat. toen zag ik dat helemaal niet! een objectieve meting bij de kinderfysio kan dan wel uitkomst bieden.
Hier ook een schuin afgeplat hoofdje. Ben naar de kinderfysio gegaan en zij adviseerden mij het zijligkussen en moest oefeningetjes doen op zijn buikje. Moet zeggen het is al een stuk minder.
Hey, Hier met 4 weken al een aardige afplatting links, ik heb gelijk ingegrepen en ben naar een Osteopaat gegaan, die heeft hem 2 maal behandeld er bleken een paar nekwervels vast te zitten, die heeft hij door echt een hele zachte behandeling los gekregen en die adviseerde daarna een kinderfysio, gelijk gedaan. Timo heeft op advies van haar 4 maanden in een zijligkussen gelegen als hij sliep. En zijn bolletje is weer helemaal rond. Als wij niet ingegrepen hadden had hij een helmpje gemoeten de afplatting was namelijk al best erg dacht iets van 115 ofzo. Mijn advies aan jou Barb: Ga naar een osteopaat en daarna naar een kinderfysiotherapeut. Succes!
Bedankt voor de tips. Ons zoontje is geboren met heel veel haar en NOG zie je het heel erg. Wij hebben al een zij-lig kussen omdat hij de eerste week op zijn zij heeft geslapen. Daarna gewoon op zijn rug. Nu gebruiken we die zij-lig kussen weer maar steeds lekt hij door en zit hij onder de plas. Heel irritant.
Dit is vanuit de ene kant gezien. Vanuit de andere kant gezien lijkt het nog iets platter. Maar wat vinden jullie?
Welke luiers gebruik je?? wij hadden doorlekken vooral bij Pampers...we zijn toen overgestapt op Kruitvat luiers.
Before foto: Zo was zijn achterhoofd in week 1. Hij is met vacuumpomp gehaald. Dus wat puntig aan de bovenkant ook nog eens. Ik heb pampers 1.
Vind de afplatting toch wel redelijk erg hoor is wel wat bijgetrokken maar net zo... ik zou toch ook even naar een Osteopaat gaan hoor meis.... door die vaccuumpomp kan hij toch wel last hebben van zijn nekje door al die krachten die daarbij op het nekje en hoofdje komen Ik zou een pakje kruitvat proberen kost geen drol en wellicht zijn die beter tegen het doorlekken