Hallo, Ten eerste echt super dat jullie hier vragen beantwoorden! Mijn dochter is morgen 14 dagen oud. Wij geven flesvoeding en bieden haar 90cc aan. Ze drinkt gemiddeld tussen de 60/70cc met uitschieters van 40 een enkele keer. Vaak komt ze zelf tussen na drie á vier uur, maar na vier uur maken we haar wakker voor haar voeding. Tijdens de voeding heeft ze vaak een of twee momentjes dat ze zich verslikt/stikt. Heel naar.. Dan zetten we haar rechtop, natuurlijk even de fles uit haar mond en even met haar armpjes omhoog. Het duurt maar een aantal seconden maar het is zo naar, ik krijg er echt de kriebels van. Straks blijft ze erin hangen.. Wat kunnen we hier aan doen? Is het goed dat we haar maximaal na vier uur wakker maken voor de voeding en dat ze zo tussen de drie á vier uur dus weer krijgt? 's Nachts komt ze trouwens zo tussen de vier a vijf uur, dus een keer in de nacht. Meestal zo tegen de vijf uur aan. Dat is wel goed toch? Ook merken we nu dat ze om de dag een lastigere nacht heeft. Ze is dan onrustiger 's avonds al en we zitten dan echt wel heel lang met haar voordat ze eens in slaap wil vallen. Ze heeft wel wat last van krampjes, soms veel zuigbehoefte wat dan wel weer af en toe is op te lossen door een speentje aan te bieden, maar die wil ze ook niet altijd. Dan hapt ze wel om zich heen en dan wil ze de speen wel en ook weer niet.. Dan valt ze wel in slaap en leggen we haar in bed, want ik ben er erg voor dat ze lekker in haar eigen kamertje slaapt in bed en dat lukt eigenlijk ook prima hoor verder, maar ik weet niet wat het dan is waardoor ze zo om de dag zo'n nacht heeft? Alvast heel erg bedankt!!
Hoi hoi, Ik wil eerst graag weten wat ze weegt. Het zou best honger kunnen zijn. Als ik het goed begrijp drinkt ze 7 flessen per etmaal? Voor de kramp zou je infacol kunnen proberen. Maar misschien is het beter om stap voor stap even te kijken wat we er aan kunnen doen. Eerst maar de voeding. Wat voor voeding krijgt ze? Groetjes Adrienne
Hoi Adrienne, Ze krijgt Nutrilon standaard. En ik heb Dr. Brown flessen sinds maandag. We bieden 90cc aan. Dit was omdat het makkelijk te maken is met drie schepjes maar ik geloof dat ze 70 mocht drinken en dan goed zat. Qua gewicht zit ze in een stijgende lijn. Bij de geboorte was ze 3510, daarna wat afgevallen, afgelopen vrijdag toen ze 7 dagen oud was, was ze aangekomen en afgelopen maandag op de 10e dag was ze weer op haar geboortegewicht. Per etmaal krijgt ze zes voedingen. Ik heb het afgelopen week nog bijgehouden. 16-3-15 2:15-70cc 7:00-70 11:00-70 14:15-65 19:00-90 22:15-60 17-3-15 3:15-45 7:00-85 11:00-90 15:00-60 18:00-90 22:00-90 18-3-15 3:00-60 7:00-70 11:00-90 15:00-70 18:30-70 22:45-80 19-3-15 3:00-70 6:30-45 11:00-90 15:00-90 19:00-70 22:00-70 Vandaag 20-3-15 04:00-40 08:00-80 Vannacht heeft ze sinds haar laatste voeding van gister 22:00 uur steeds gejengeld. Dat duurde tot vannacht 2 uur ongeveer. Ik probeer haar dan zo veel mogelijk in bed te sussen en haar speentje te geven, want het lijkt dat als die uit is gevallen en ze wordt even wakker dat ze die graag wil, maar als ze dan erg overstuur is, dan haal ik haar eruit om even lekker bij mij tot rust te komen. Maar van 22:00 tot 02:00 uur 's nachts en dan om en om van zulke nachten, worden wij zelf ook wel heel erg moe. Maar alles voor haar hoor! Als zij het maar goed heeft. Soms als ik haar speentje geef en dat had ze vannacht ook, is haar mondje open en wil ze hem heel graag maar dan blijft haar mondje open alsof ze niet weet hoe ze hem moet pakken. Dan beweeg ik wat naar onder en boven en soms duwt ze dan haar hoofdje wat naar voren en wil ze hem wat dieper in haar mondje, maar dan pakt ze hem niet. Pas na nog een keer of nog twee keer proberen pakt ze hem dan. Ik vind het erg moeilijk om te bepalen of ze nou honger heeft nog want soms drinkt ze bijna 90cc en heeft ze dit maar soms drinkt ze 70cc of minder en heeft ze dit. En dan is het zo snel na de fles.. Kan het dan echt honger zijn? Ze zoekt in ieder geval ergens troost in alleen weet ik dus niet in wat. De kraamhulp zei vrijdag elke 3 á 4 uur voeden. Maar bij 4 uur moest ik haar wakker maken. De verloskundige zei zondag hou het maar op die 4 uur en als ze zelf komt dan voeden. De consultant bij de intake thuis van het consultatiebureau zei sowieso 6 voedingen dus het gaat goed en probeer naar je gevoel te luisteren. Dat ze 's nachts 1 keer komt met 5 uur ertussen was ook goed. Maar naar je gevoel luisteren is wel erg moeilijk als ze van die nachten heeft als afgelopen nacht. Steeds weer wakker, kramp of honger of misschien moeten poepen.. Ik wil dat ze het goed heeft en dat we een mooi ritme hebben. Soms denk ik elke drie uur is ook goed, maar uiteindelijk zullen we er langer tussen moeten laten zitten ook toch? En als ze pas na 3,5 a 4 uur wakker word is dat netjes in principe. Dat stikkende tijdens de fles vind ik heel eng. Is het handig als ik tussen de fles door de fles eruit haal en probeer te boeren? Ze boert namelijk ook niet altijd. Ze geeft ook niet altijd terug maar soms een beetje of soms een hele grote golf. Hoe lang moet je rekenen voor boeren na de fles? En hoe lang sowieso bij elkaar voor de fles geven en weer in bed leggen? We zitten nu tussen de half uur en een uur in. De ene keer valt ze sneller in slaap dan de andere keer en soms leg ik haar al neer als ze bijna slaapt en dat vindt ze dan oke. Soms lijkt het alsof ze slaapt en leg ik haar neer en dan vindt ze het niet oke. Ik wil dat zij het goed heeft maar ik wil ook graag ritme. Nu hoeft ze pas 12 uur weer de fles als ik 4 uur ertussen laat max. Is dat een normale tijd? Afgelopen week kwam ze zo rond 7 uur en dan kon ik haar om half 11 in bad doen en daarna de fles. Nu pas om half 12 in bad.. Is dat geen gek ritme? Sorry voor al m'n vragen en informatie haha Groetjes, Jessica
Hoi hoi, Ik denk dat ze te weinig drinkt. Ze heeft 525 ml per etmaal nodig. En ze krijgt ongeveer 400. Waarom ben je overgestapt op de dr Brown fles? Is op zich een prima fles maar ze drinkt misschien te langzaam ervan. Het verslikken kan hoor. Ze slikt dan wel veel lucht.. Dus tussendoor boeren is dan wel nodig. Ik zou tijdelijk infacol gaan gebruiken. Tegen de kramp. Kun je zo kopen bij drogist. Ik hoor graag hoe het gaat. . Groetjes Adrienne