Afgeplat hoodje, gevolgen!?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door polleke2210, 28 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. polleke2210

polleke2210 Actief lid

3 jul 2008
    149
    0
    0
    Leeuwarden
    Ons dochtertje heeft een afgelopat hoofdje, aan de zijkant. We hebben veel geprobeerd om haar voorkeurshouding weg te krijgen, en dit is ook gelukt.. (tot ze tanden kreeg, nu is het weer elke avond strijd!). Ze is te oud voor een helmpje, en opzich vind ik het ook niet zo heel erg.
    Waar ik nou benieuwd naar ben of hier ook mensen zijn bij wie hun baby een afplatting had, en hoe zich dat na een paar jaar ontwikkeld heeft. Is het weggegaan? Het CB en onze huisarts zeggen namenlijk dat het vanzelf bijtrekt.. ben benieuwd!

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hoi,

het schijnt wel gevolgen te kunnen hebben voor de ontwikkeling van de rest van het lijf. Thirza heeft het ook, heel ietsje maar, dus vanuit het CB hier eerst enkel wat tips meegekregen om haar links meer te stimuleren, maar wij hebben besloten om gewoon maar eens naar de osteopaat te gaan: die kunnen de oorzaak van de voorkeurshouding wegnemen, (vaak klemzittende werveltjes of zenuwen).
    Dat kan ook op latere leeftijd nog, dus dat zou mijn advies voor jullie ook wel zijn, zeker nu het terugkomt. Het is allemaal niet superernstig, maar je kind kan er wel wat pijn van hebben of overall een verkeerde houding aanleren, waardoor op latere leeftijd bijvoorbeeld rugklachten kunnen ontstaan enzo...
    Voor meer info: www.osteopathie.nl

3. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Sanne heeft de eerste 11 dagen van haar leventje in het ziekenhuis gelegen, daar lag ze alleen maar op haar rug. Ze had haar hoodje bijna nooit opzij liggen. Daar door is haar achterhoofdje ook wat afgeplat. Wij zijn ook bij een osteopaat geweest, maar ze had allerlei probleempjes. Het is gelukkig wel wat bij getrokken maar je ziet het nog steeds wat.

4. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Mason had een afgeplat hoofdje, door voorkeurshouding. De voorkeurshouding was gauw over en het hoofdje is vanzelf bijgetrokken.

5. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    mijn zoontje had ook een voorkeurshouding en een lichte afplatting aan de linkerkant. de voorkeurshouding was hier van de één op de andere dag over en het in snel bijgetrokken. je ziet er niks meer van. hoe meer ze zittend gaan spelen, kruipen en dergelijke hoe sneller het wegtrekt.

groetjes, Miranda

Deel Deze Pagina