2 jaar oud en half hoogslaper

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door jennifer20, 28 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jennifer20

1 jan 2009
    6
    0
    0
    account manager
    eindhoven
    Wij willen als ons zoontje 2 jaar word hem een nieuwe slaapkamer geven, met uiteraard een groot bed. Nu heb ik een halfhoogslaper gezien met trapje en glijbaan.
    Ik vind de half hoogslaper super leuk :D . Maar ik twijfel of dit wel verstandig is i.v.m. gevaar om te vallen van het trapje bijvoorbeeld.
    Heeft er iemand ervaring met zo’n bed?

2. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    heb geen ervaring maar lijkt me wel heel eng
    heb youame regelmatig dat ze nog slaapt en naast me bed staat ze heeft dan een 1persoons bed moet er niet aan denken dat ze uit de hoogslaper valt

3. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Wij willen ook een halfhoogslaper aanschaffen en ik merk nu wel dat hij heel snel weet hoe hij uit een bed moet klimmen dus dat zal geen probleem worden met 2.

4. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Poeh, ik persoonlijk zou het risico niet durven te nemen... Stel je voor dat hij een keer uit bed valt, of half slaperig uit bed probeerd te komen... Een (half)hoogslaper is zeker leuk, wil ik zelf ooit ook eens voor Vigo kopen, maar niet eerder dan dat hij een jaartje of 6 is. Maar goed, dat is mijn persoonlijke mening natuurlijk :) Als jullie je er fijn bij voelen, zou ik zeggen, waarom niet? :)

5. tassie

tassie Fanatiek lid

23 mrt 2006
    1.888
    0
    36
    Als het wat mag kosten, kun je een bed van het merk Flexa kopen. Mocht het toch te eng zijn, kun je tijdelijk de poten, glijbaan en trap er af halen. Je kunt Flexa bedden ook ombouwen tot stapelbed, hoogslaper, met buro eronder, etc. Erg leuk!

6. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    De beddenzaak, we gingen ook voor een flexabed, adviseerde een half hoogslaper pas van 6-8 jaar. Als je bedenkt dat val van een trap of glijbaan in de top 3 staat van ongelukken, dan bedenk je je wel 2 keer. Zonder toezicht vind ik het sowieso onverantwoord.
    Kijk maar bij: www.valwijzer.nl Daar hebben ze val-ongevallencijfers.

7. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Ik zou dat niet doen! Mijn zoontje is nu bijna 2 en ik moet er niet aan denken dat hij over de rand hoofd eerst voorover duikt het bed af en z'n nek breekt, mijn God....ik vind het niet verantwoordelijk.

8. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Wij zagen laatst ook al zo'n leuk halfhoog bed staan bij de Ikea, maar ik denk dat we toch maar wachten tot hij een jaar of vijf is. Er zaten overigens wel vrij hoge buizen langs het bed, dus eruit vallen zal niet gauw gebeuren. Maar toch blijf ik het wel eng vinden... :confused:

9. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

mja ik weet ook niet of ik het zou doen.. maar jij weet wel hoe handig je kindje zelf is

ik ben bijvoorbeeld nooit bang dat anne van de bank afvalt als ze er probeert op of af te klimmen
    terwijl ik vrij zeker weet dat andere mensen dat wel hebben
    maar anne gaat vanaf dag 1 met dr voetjes eerst.. en laat zich dan langzaam naar beneden zakken

dus dat voelt al heel anders dan wanneer je zo'n wildebras hebt die continu rondstuitert

denk dat je het uiteindelijk het beste zelf kan bepalen
    bed klinkt heel gaaf wel
    then again... over 2/3 jaar moet er weer een iets groter bd komen en dan is hij wel iets handiger weer met klimmen en klauteren

(mijn ouders hebben het halfhoge bed weten uit te stellen tot ik een jaar of 10 was zelfs overigens)

10. inky1972

inky1972 Lid

10 sep 2008
    37
    0
    0
    lage zwaluwe
    Hoi,

Wij hebben Sven ook een halfhoogslaper met glijbaan gegeven toen hij drie werd en hij is er nog nooit uitgevallen, sterker nog hij kwam elke ochtend via de glijbaan naar beneden, vond hij geweldig :D .
    Maar je kunt ook gewoon het lage flexabed kopen en er later hogere poten en/of glijbaan onder zetten (da's het mooie van flexa).
    En nu we het daar toch over hebben: de poten, trap, glijbaan en uitvalbeveiliging heb ik (in whitewash) nog in de aanbieding 8) (hoef je alleen het bed nog te kopen), want Sven heeft in november hogere poten onder zijn bed gekregen, dus die slaapt nu bijna tegen het plafond (en ook hier is hij nog niet uitgevallen).

Als je belangstelling hebt, hoor ik het wel en succes met je beslissing.

Groetjes, Ingeborg

11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.191
    35.885
    113
    Ik zou het ook niet doen. Jesper valt eigenlijk nooit van een stoel, bank of bed, maar laatst boog hij toch iets te ver voorover om zijn speentje te pakken en daar lag hij. Wil niet weten wat er was gebeurd als dat in een half hoogslaper was gebeurd. Kinderen vergeten soms in hun enthousiasme voor iets dat ze voorzichtig moeten zijn.

Deel Deze Pagina