opeens drama met naar bed gaan

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door loesjej, 28 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. loesjej

loesjej Actief lid

12 dec 2008
    416
    0
    0
    hoort dit bij de leeftijd? (volgend week 6 maanden) is het een sprongetje?Inneens is het naar bed gaan drama, zelfs 's avonds, echt krijsen compleet over de rooie!
    En omdat men zegt verwennen kan niet tot 6 maanden weet ik niet wat ik moet doen, laten huilen, eruit en weer wachten tot een gaap o.i.d. 10 minuten wachten...

help!

2. aliekeleppink

aliekeleppink Fanatiek lid

2 nov 2007
    3.943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
    Danique is nog geen 6 maanden ,maar heeft dit ook een tijdje gehad. Alleen krijste zij ook de nachten regelmatig. Ik heb toen het voglende gedaan
    5 min huilen, even naar haar toe, speentje geven, aai over de bol en weg. Weer huilen dan 10 minuten wachten en weer hetzelfde ritueel.
    Ik hoefde heel soms nog 1x 15 minuten te wachten en dan sliep ze. Ik heb dit dag en nacht volgehouden. En nu leg ik haar in bed en hoor ik haar niet weer en slaapt ze heerlijk in. Soms hoor ik haar nog even lachen of praten en een paar minuten laten slaapt ze.

Ik meot er wel bij zeggen dat het laten huilen je soms heel pijn doet hoor. En ik heb zo nu en dan best gesmokkeld. Dus na 2 minuten, 5 minuten, 7 minuten. En dan sliep ze weer. Maar wel altijd in opbouw van tijd

3. loesjej

loesjej Actief lid

12 dec 2008
    416
    0
    0
    oke, geprobeerd en mislukt, na 5 minuten aai, kus en speen, op de trap alweer krijsen, minuut of 7 later idem, 10 minuten later idem, en toen zou manlief wel even gaan, om vervolgens met uk beneden te komen...

volhouden?

En wanneer merk ik dan dat hij het "door" krijgt, als ie stil wordt als ik de trap oploop? Dat is namelijk nu voor mij nog een teken dat dat niet het geval is omdat hij blijft krijsen tot ik bij hem ben.

Net het Oeiikgroei er maar weer eens bij gepakt en erg herkenbaar weer.

Maar de vraag is dus, volhouden? of ff weekje lekker laten, dus op schoot in slaap vallen en dan er maar weer tegen aan om hem in bed te krijgen?
    Heb echt met de vingers in de oren gezeten...

4. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Wij hebben het niet met 6 maanden gehad maar veel eerder. Tjah, ik zou ik gewoon volhouden. Hij zal heus wel een keer slapen. Hem eruit halen wekt mijn inziens alleen maar tegen. Kind oververmoeid, geen land meer mee te bezeilen. Heeft hij er niks aan en jullie ook niet. Je hoeft hem ook niet onafgebroken te laten huilen. Regelmatig tussendoor troosten doet al veel. Ik kan mij voorstellen dat je sneller het resultaat wilt zien, want het doet erg pijn als je kindje moet huilen. Na een paar dagen was het over. Bij ons was het overigens alleen 's avonds, overdag ging het altijd zonder problemen.
    Voor mij gaat " tot 6 maanden kun je niet verwennen" niet op. Voor die 6 maanden kunnen babies ook erg wennen aan bepaalde handelingen.

Het is een fase, het gaat snel over! Vooral als je kindje altijd zonder problemen naar bed ging.

Veel succes, meid!

5. loesjej

loesjej Actief lid

12 dec 2008
    416
    0
    0
    thanx!

Overdag is altijd problematisch geweest, van slecht tot waardeloos.gemiddeld slaapt ie 2 keer 3 kwartier overdag en 's nachts van 19 tot 7 en dan va 7.15 tot 9.Behoorlijk wat dus!

Alleen nu dus 's avonds ook pet. En dat ging altijd super, klaarwakker bij de 1e gaap erin en je hoorde hem niet meer.

Heb nu met de man afgesproken inderdaad elke 5 minuten aai en speen en hopelijk is het snel weer over...

6. MarjoM

MarjoM Actief lid

24 jun 2007
    402
    0
    16
    Blaricum
    Is het al lang aan de gang? Thom had pas geleden hetzelfde (ook rond de 6 maanden dus ;)) Het was opeens uit het niets drama terwijl hij 's avonds altijd meteen ging slapen. Gelukkig heeft het hier maar een paar dagen geduurd en toen was het weer normaal. Geen tips dus maar hopelijk een hart onder de riem (en ik duim met je mee dat het weer snel over is).

Edit: het overdag waardeloos slapen komt me ook bekent voor overigens ;) Helaas is dat nog steeds zo...

7. loesjej

loesjej Actief lid

12 dec 2008
    416
    0
    0
    dit is dag 2... pas

8. aliekeleppink

aliekeleppink Fanatiek lid

2 nov 2007
    3.943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
    Ik zou zeggen gewoon volhouden.
    Ik heb er mijn hele kerstvakantie aan opgeofferd/ Bij ons was het grote probleem dat ze namelijk ook de hele nacht minstens 6x wakker werd. Ben er 2 weken mee bezig geweest en merkte na ongeveer 3 dagen wat verbetering. Dus ik zou zeggen gewoon volhouden

Deel Deze Pagina