Vanaf wanneer mag je baby zwemmen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door steintje, 16 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. steintje

steintje Actief lid

11 feb 2008
    475
    0
    0
    Bennekom
    Vanaf wanneer mag je baby zwemmen, mijn zoontje is drie maanden. Hij vindt het badje erg lekker dus lijkt het mij leuk om eens te gaan zwemmen.

2. vogeltje1

vogeltje1 Actief lid

12 sep 2008
    257
    0
    0
    Meestal word er gezegd dat je mag gaan babyzwemmen als je kindje de eerste prikjes heeft gehad. Bij sommige zwembaden mag het ook al vanaf 6 weken maar bij andere weer vanaf 3 maand. Ik had het laatst gevraagd bij het consultatiebureau, zij zeiden dat het nu wel kan, mijn dochtertje was toen ook 3 maand.

Waar je op moet letten is of je kindje goed op temperatuur kan blijven. Het zwembadwater is wat kouder dan je badje, je kunt de temperatuur van je babybadje wat lager doen zodat je zoontje er vast aan kan wennen. De zwemjuf houd alle kindjes ook wel in de gaten hoor!

3. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    tegen mij hebben ze gezegd na de eerste prikjes maar dan niet te lang vanwege de kou. tot op heden hebben we nog steeds niet gezwommen. ik wil graag wachten totdat ze 6 maand is.

4. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Hier in het zwembad is het ook vanaf de eerste prikjes dat ze mogen beginnen met babyzwemmen...

ff offtopic: echt onwijs leuk dat babyzwemmen!

5. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Je mag nu inderdaad gaan zwemmen. Met fae ben ik ook gegaan vanaf de eerste prikjes. De eerste 3x was ze na 15 tot 20 minuten het eerste kindje dat er uit 'moest' . Haar armpjes werden wat blauw van de kou. Maar inmiddels houd ze het prima vol. Maar je moet dus gewoon naar je kindje kijken. En vind hij het niet leuk de eerste keer, dan kun je wel even blijven om te wennen natuurlijk, maar dan lekker wat sneller er uitgaan. Het moet leuk zijn en hij went vanzelf. Het zijn best wel wat indrukken op zo'n zwembad.

6. Alita

Alita Niet meer actief

Wat hebben die prikjes eigenlijk met zwemmen te maken?
    Vroeg ik me zo af...

7. linda221

linda221 Fanatiek lid

5 jun 2007
    3.274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    nou dan zijn ze tegen bepaalde virussen ingeent, en aangeizen een zwembad stikt van de bacterieen etc omdat iedereen daar in zwemt, kwijlt, spuugt, pist..:p kunnen ze er dan niet ziek van worden (hoop je tenminste)..bij ons mag je pas babyzwemmen vanaf 6 maanden...je mag natuurlijk wel eerder in het recreatiebad met je kindje..met familiezwemmen...maar idd als ze de 1e prikjes hebben gehad..

8. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    maar eigenlijk schijnt het niet zo belangrijk te zijn, lees en hoor je op steeds meer plekken. Toch houd ik dit zelf ook aan. Simpelweg omdat het wel een prettig idee is en omdat ze tegen die tijd groot genoeg zijn om het in elk geval (meestal, in een warm bad) een kwartiertje vol te houden.

9. Marscha

Marscha Niet meer actief

Ik ben de eerste keer gaan zwemmen toen ze ruim 6 weken was, de 2e keer was toen ze 2 maanden was bij de 1e inenting.

10. linda221

linda221 Fanatiek lid

5 jun 2007
    3.274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    als je zorgt dat ze geen water binnen krijgen kan het denk ik ook geen kwaad om voor de 1e prikjes te gaan zwemmen...

11. steintje

steintje Actief lid

11 feb 2008
    475
    0
    0
    Bennekom
    Gaan jullie allemaal echt babyzwemmen of zelf zwemmen, en wat is dan het beste, leukste.

12. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Beiden. Babyzwemmen is denk ik wel leuk en handig in het begin om een beetje wat ideeen te krijgen wat je met je kindje in het water kan doen. En met vrijzwemmen kun je dat dan ook een beetje doen.

Zo zou ik zelf denk ik niet onder water gaan met m'n kindje als een lesgever me niet had verteld hoe ik dat het beste kon doen en dat het geen kwaad kan etc. Ze hebben er toch verstand van. Nu duw ik Fae onder water naar de lesgever en laat haar dan eventjes los 'zweven' . Dat gaat prima en dat leer je in de lessen. Maar zelfstandig is dat niet iets wat je zomaar doet denk ik. En uiteindelijk zijn dit dingen, waardoor ze ontzettend watervrij worden. Dus niet bang van water en gewoon onder water durven en durven te springen etc.

Voordeel van lessen is ook dat je wat gemakkeljiker -denk ik- wat regelmatiger gaat.

13. linda221

linda221 Fanatiek lid

5 jun 2007
    3.274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    ik wil wel gaan babyzwemmen, maar het is best ver lopen met de kinderwagen naar het zwembad, en waar laat je dan je kinderwagen...(mijn vriend is met de auto naar zijn werk) ik ga denk ik volgende week, dan is mijn vriend vrij en kan ik met de auto.. ik roep ook al een hele tijd dat is een keer wil familiezwemmen...dat is bij ons op zondag tot 11 uur ofzo...iedere keer komt t er niet van..

14. moorske

moorske Actief lid

4 jan 2008
    479
    0
    0
    ik begin vanaf jan. met babyzwemmen, ben benieuwd! :D
    maar wat trek je die kleintjes dan aan, al een zwemluier, gewone luier?

15. zusje

zusje Lid

15 jun 2006
    53
    0
    0
    Het zwemmen na de eerste prik heeft niks met die prik te maken maa meer met de leeftijd. (overigens nog erg jong, te koud). Je ent voor DKTP, waarvan alleen kinkhoest besmettelijk is. Dat kun je overal oplopen. Duss, ook een ongeent kind mag zwemmen, je ent alleen voor difterie, kinkhoest, tetanus en polio, en dat loop je door vies zwemwater niet op. Tenzij je bijvoorbeeld naar het buitenland gaat.
    Liefs, Zus

16. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Volgens mij heeft het ook meer met de leeftijd te maken, hoe ouder ze zijn, hoe meer weerstand ze vaak hebben. Wij zijn voor het eerst gaan zwemmen met 5 maanden en dan ik een lekker verwarmd zwembad, dat bij ons in de woonplaats is ijkoud.
    Babyzwemmen nooit gedaan.

17. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik heb zo'n zwembroekje met luier er in zeg maar. Van de prenatal . Ik vond hem ideaal. Alleen ze is er uitgegroeid. En ik had nog geen andere. Dus van de week had ze alleen een zwemluier aan, maar dat vond ik niets. Dan is ze zo veel zwaarder! Het zuigt toch water op. Dus deze week gauw weer een luierzwembroekje halen.
    http://www.prenatal.nl/shop/product.asp ... ctid=45427

De meeste kindjes die trouwens een zwemluier aanhebben hier, hebben daar een gewoon broekje overheen.

18. linda221

linda221 Fanatiek lid

5 jun 2007
    3.274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    ik trek geen luier aan hoor en een zwemluier passen ze nog niet, geloof ik...ik doe gewoon dr zwempakje aan...

19. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    zwemluiers gaan vanaf 7 kilo (huggies) en ik geloof die vna de kruidvat vanaf 6 kilo. Fae is 6,5 kg en paste prima in de huggies hoor.

Gewone luier is overigens geen optie hoor, dat is echt TE zielig :) die zuigen helemaal vol met water en worden topzwaar :)

20. Marscha

Marscha Niet meer actief

ik ben nu 2 keer gewoon gaan zwemmen, met een zwemluier met daarover heen haar veel te leuke zwembroekje!

de foto met het roze petje op in het midden is gemaakt bij het zwembad toen ze 2 maanden was. en die linker bij de eerste keer zwemmen toen ze ruim 6 weken was.

Deel Deze Pagina