wassen jullie nieuwe kleding eerst?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ellen291982, 12 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Tot aan welke leeftijd wassen jullie nieuwe kleren eerst voor jullie het je kind aantrekken? Ik heb net een boel kleding gekocht en wil het zo graag gewoon mooi opbergen en ophangen. Moet ik het eigenlijk perse eerst wassen?

2. Ik doe het meestal wel. Want vaak koop ik iets een maatje groter, omdat het bv in de aanbieding is. Maar als je het wast valt het vaak toch kleiner uit.

Als ik het dan in de kast leg en wacht tot ze het past en dan pas was voor de eerste keer, kan het soms zijn dat het krapjes of bijna te klein is en ik er minder lang mee kan doen.

Eigen kleding ligt er aan of ik het al aan wil trekken, anders was ik het eerst.

3. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Wij wassen alles eerst voor we het in de kast doen en aankleden, dit zowel voor de kinderen als voor onszelf.

Als eerst omdat ik het gewoon vies vind, allemaal mensen die aan de kleding hebben gezeten in de winkels en het gepast hebben, of soms zelfs mee naar huis hebben gehad en weer terug gebracht.

En ten tweede omdat ik het gewoon vind stinken en helemaal niet lekker vind. Nadat het een keer gewassen is, is het veel lekkerder fris en sommige dingen die bij het kopen erg stug waren zijn na het wassen en drogen lekker soepel/zacht.

4. Ellen291982

ik vaak ook wel. had bijvoorbeeld haar kerstjurk niet gewassen eerst moeilijke stof en je weet maar nooit hoe hij word als hij opdroogt. Ben gewoon erg enthousiast, kan het ook opbergen en wassen als ze in die maat zit natuurlijk haha

5. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Hier wordt alles eerst gewassen. Ik heb een allergische reactie als ik dit niet doe. Dus eerst alles met mijn eigen wasmiddel.

6. grietje

grietje Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.918
    0
    0
    het is gewoon lekker fris als je de kleertjes eerst was, dat doe ik voor mijn eigen kleding ook!

7. Ellen291982

ga morgen maar aan de handwas beginnen. haha

8. Toys

Toys Fanatiek lid

21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    Ben het helemaal eens met Hanneke!

9. music4life

music4life Niet meer actief

ja ik was alles lekker ! heerlijk fris met robijntje hmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm hahahaha

10. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Dat heb ik maar tot een maand of vier gedaan. Sindsdien was ik alleen rompertjes, ik vind het zonde om meteen alle mooie kleding te wassen terwijl het nog niet gedragen is.

11. Birdie

Birdie Bekend lid

16 sep 2008
    528
    0
    0
    Ik was ook altijd alles, je weet maar nooit wie er in de winkel met z´n vieze vingers aan heeft gezeten.

12. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik was nieuwe kleding altijd, ook voor mijzelf en mijn man en dus ook voor mijn kindje

13. shannen

shannen Fanatiek lid

13 okt 2005
    1.410
    0
    0
    Ik was bijna alle kleding dat nieuw is, alleen soms de jurkjes niet.
    Die raken de huid toch niet met een romper eronder, verder eigelijk alles wel, het absobeert meestal ook niet lekker als het niet gewassen is kindje gaat er eerder in zweten enz.

14. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

ik was alles eerst voordat het gedragen wordt ongeacht kledingstuk of leeftijd van kind.

15. vlaflip

vlaflip Niet meer actief

ik was ook alles eerst,wat al eerder wordt gezegd wie weet wie er in de winkel allemaal aan heeft gezeten.
    vind het een prettiger idee als het eerst gewassen is. En dan gewoon simpel even op een spoelwas in de machine....

16. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    hier word alles wat nieuw is voor iedereen gewassen

17. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Ik was ook alle nieuwe kleding eerst omdat ik het gewoon lekkerder vind ruiken als ik het aan trek.
    Ik was het wel op een heel laag temperatuurtje omdat het niet vies is.

18. Arja

Arja Bekend lid

2 nov 2008
    951
    0
    0
    Ik waste al alles van tevoren, ook voor mezelf en mijn man, maar sinds dit bericht twijfel ik daar niet meer over. 'Kleding in winkels vaak erg vies' | nu.nl/lifestyle | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl

Het lijkt of alles nieuw in de schappen hangt maar schijn bedriegt. Mijn nichtje werkt bij kledingzaak Didi. Het personeel draagt daar altijd kleding van de zaak en na een dag dragen gaat het gewoon weer terug in het rek. Beetje strijken en niemand die het ziet. Bah, je wordt belazerd waar je bij staat.

19. Skye

Skye Niet meer actief

Hier heb ik toen kyra nog niet geboren was, alle babykleertjes allemaal gewassen. daarna niet meer. Vind ik zo zonde, om gelijk in de was te gooien. En ze heeft er nog nooit iets aan overgehouden.

20. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ik heb het vanaf 5-6 maanden niet meer gewassen als ik het nieuw koop. Dingen die ik krijg of koop via marktplaats was ik wel eerst. Via mp omdat ik niet weet wie de eigenaar is, en als ik het krijg van bekenden heeft het vaak al een tijd in de kast gelegen en vind ik het frisser om het even te wassen.

Deel Deze Pagina