onze prachtige dochter is geboren!!

Discussie in 'Prematuur' gestart door veronique1985, 31 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. veronique1985

    veronique1985 Actief lid

    29 sep 2008
    183
    0
    16
    hallo allemaal,
    ik heb al eerder een stukje op dit forum gezet dat ik bang was voor een vroeg geboorte van wegen bloedingen en de groei wat achter bleef.
    na 34.3 weken hield mevrouw het voor gezien.
    voelde me rond de klok van 1 s nacht niet zo lekker even later begonnen de weeen dat wist ik toen nog niet dacht dat ik oefen weeen had want op af en toe wat harde buiken na had ik nog niks gehad.
    om half 4 kwam de verloskundige toch maar even kijken omdat we het niet vertrouwde toen bleek ik al 4 cm ontsluiting te hebben en moest naar het ziekehuis toen is onze dochter om 4:46 geboren we noemen haar Fenna.
    ze is geboren op 19 augustus weegt 1980 gram en is 42 cm lang.
    ze heeft een week in de couveuse gelegen en ligt nu met 3 deken en een molten om haar lijfje in een wiegje.
    ze houd haar eigen nog niet altijd warm en het eten kreeg ze tot vandaag nog 2 tot 4 voedingen via de sonde.
    vannacht heeft ze haar sonde er uit getrokken en gaan ze proberen of ze alles zelf wilt drinken.
    borst voedingen lukt haar nog niet erg heb zat melk maar ze is te moe om het er uit te krijgen meestal krijgt ze er zelf 5 ml uit en de rest dus met de fles of de sonde.
    we hopen dat ze heel snel naar huis mag woensdag ligt ze er 2 weken en ze is al heel erg voor uit gegaan.
    de verpleegkundige hebben goede hoop als ze goed gaat drinken dat ze binnen 1 week naar huis mag.
    groetjes veronique
     
  2. Tesske

    Tesske VIP lid

    24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Gefeliciteerd met de geboorte van je kleine meisje, en wat fijn dat eigenlijk allemaal heel goed gaat.
    Ik duim dat ze over een weekje naar huis mag en dat dan het genieten gaat beginnen.
     
  3. kimmetje55

    kimmetje55 Actief lid

    7 mrt 2007
    429
    0
    0
    moeder en huisvrouw
    prov groningen
    gefeliciteerd!
    ik hoop voor jullie dat de kleine meid gauw lekker flink gaat eten en dat ze snel mee naart huis mag!
    lekker genieten van de tijd die komen gaat.
    groetjes
     
  4. banjabes

    banjabes Fanatiek lid

    29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    Hoi meid,

    Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jouw wondertje. Bij mij kwam mijn dochter met 34 en een halve week en ook zij had probleempjes met de voeding. Moe aan de borst en daardoor te weinig drinken, ook met de fles in slaap vallen zelfs. Op een gegeven moment ging het iets beter en toen trok ze zelf haar sonde er ook uit. De arts vertelde dat ze heel vaak zien dat als de kleintjes dat doen, ze er dan ook aan toe zijn en bij Zoey was dat waar. Na 2 dagen en een dag rooming in mocht ze inderdaad naar huis. Ik ga duimen dat dit bij jullie ook zo is en dat jullie dan thuis van jullie kleintje kunnnen gaan genieten!
     
  5. Jusi

    Jusi VIP lid

    4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Allereerst gefeliciteerd met je dochter! Leuke naam ook, Fenna. :)
    Fijn te horen dat ze het zo goed doet. Hoe gaat het met jou zelf verder? En waar kwamen bij jou de bloedingen vandaan?

    Ik vloeide namelijk ook, en bij mij was de placenta al half losgelaten, vandaar mijn vraag...
     
  6. daphne78

    daphne78 VIP lid

    10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Gefeliciteerd met je dochter, hopelijk mag ze snel mee naar huis!
     
  7. Jipper

    Jipper Fanatiek lid

    22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Gefeliciteerd met de geboorte van Fenna! Hopelijk mag ze snel mee naar huis en kunnen jullie écht gaan genieten van jullie dochter!
     
  8. sonja

    sonja VIP lid

    5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    gefeliciteerd met de kleine meid.
    en ook heel veel sterkte de tijd dat je haar in het ziekenhuismoet laten, want het is ook een best moeilijke periode
     
  9. Ons Kleintje

    Ons Kleintje Niet meer actief

    van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter, mooie naam Fenna!
    wat fijn dat ze zo gauw in een wiegje mag liggen, heerlijk dan kun je lekker knuffelen en kusjes geven zonder glas ervoor:)
    ik hoop dat ze gauw naar huis mag, liefs
     
  10. nikton

    nikton Bekend lid

    10 jan 2008
    703
    0
    16
    Van harte gefeliciteerd met Fenna. Fijn dat ze het zo goed doet. Een tip voor jou: Kolf heel vaak! Ik kolfde maar4 a 5 keer per dag. Dat was voor die periode genoeg, maar later konden mijn borsten de honger niet meer bijhouden. De lactatiekundige zei dat dit kwam doordat ik in het begin te weinig heb gekolfd en daardoor te weinig 'sensoren' heb geactiveerd ofzo.
    Voor nu: geniet van het buidelen en hopelijk mag ze snel naar huis. Het is maar niks als je thuis bent en je baby in het ziekenhuis..
     
  11. veronique1985

    veronique1985 Actief lid

    29 sep 2008
    183
    0
    16
    we hebben haar vandaag opgehaald.
    ze weegt nu 2140 gram en drinkt alle voedingen goed uit het flesje.
    de borst lukt nog steeds niet heeft ze nog te weinig kracht voor en ze is te snel buiten adem, maar we blijven gewoon proberen en tot die tijd maar de moeite nemen om te kolven.
    hoe ging dat bij jullie kleintjes gingen die uiteindelijk wel uit de borst drinken of lukte dat niet??
     
  12. banjabes

    banjabes Fanatiek lid

    29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    Dat is voor mij een moeilijk punt geweest. Ik wilde het heel graag. Toen Zoey uit het ziekenhuis kwam heb ik het geprobeerd. Eerst wegen, dan drinken, weer wegen, flesje want ze dronk niet genoeg en bleef in slaap vallen en daarna kolven. Ik vond dat heel zwaar. Die weegschaal was ook demotiverend want ze woog soms lichter na het drinken. Om gek van te worden! Uiteindelijk ben ik gaan kolven zodat ze nu nog steeds mijn melk drinkt en af en toe (voor het fijne gevoel) drinkt ze nog uit mijn borst. Heb het er wel moeilijk mee gehad om deze knoop door te hakken, want ik wilde het zo graag!
     
  13. Rijffel

    Rijffel Niet meer actief

    Van harte gefeliciteerd!!!!
    Hier ook een moeilijk punt, ik wilde heel graag bv geven en dit met de nodige pijn en moeite 3 maanden geprobeerd, en of toen de keus voor me werd gemaakt was mijn melk op (nooit veel gehad). Dus hier uiteindelijk niet gelukt.
    Maar ik zal voor je duimen.

    Liefs
     

Deel Deze Pagina