in milk&fruit zit er afgeroomde melk dit is toch gewoon wat je mag? dat is toch gewoon gepastueerd?of hoe je het ook schrijft
staat er niet op,of kijk ik er dan echt overheen? er staat bij ingredienten : 70% afgeroomde melk 10% vruchtensap water' suiker kleurend plantenextract vitamine c aroma cultures van micro-organisme verder zie ik niks is milk&fruit van friesche vlag
hey da's vreemd, ik heb het ook gedronken en bij mij op de zijkant staat dat het gepasteuriseerd is, het staat niet bij de ingredienten maar aan de zijkant bovenaan....
ne hier staat enkel op de zijkant reklame dat het voor kinderen zelfs gezond is enzo maar nergens te bekennen dat het veilig is vandaar dat ik het vroeg heb jij ook die van friesche vlag?of die van campina?
wat raar zeg! zou het op hun website staan? ik zou het dan even nakijken als ik jou was, ik kan me niet meer herinneren welke ik gedronken heb, was maar 1 keer namelijk en ik vond het niet lekker ik drink nu dan maar gewone melk
je mag dat gewoon drinken hoor. rauwe melk verkopen ze niet in de supermarkt. wel rauwe kaas soms en dan staat het erop dat het van rauwe melk is. dus drink smakelijk zou ik zeggen.
ooh dank je voor de antwoorden maakte me toch druk weet niet eens wat afgeroomde melk in houd eigenlijk ik had eerst die van campina,die heb je maar in 2smaken,banaan en aardbei die vind ik niet lekker dus had nu die van friesche vlag,in allerlei smaken,mango,kers-aardbei enz ben blij dat ik dit gewoon kan drinken(met mate)want er zit wel weer suiker in wat ik niet mag eigenlijk
hahaha. maak me ook vaak druk hoor. beter als dat je er niks van aantrekt allemaal toch? wat afgeroomde melk is weet ik ook niet. afgekeurde melk weet ik wel haha maar lekker drinken hoor. geniet ervan
ja ik ga e rnu met mate van genieten en ik vraag het liever een keer te veel,dan dat je je er idd niks van aantrekt en als het niet op het pak staat,krijg ik soms vraagtekens het is zo heerlijke drank,net ene beetje dunne yoghurt
Daar hebben ze toch ook light van, Iniminie? En afgeroomde melk is halfvolle of magere melk, neem ik aan.
ik heb zelf nog geen light versie gezien,maar vernam gister wel van me moeder dat je een versie hebt,zonder suiker maar zelfs die heb ik niet gezien in me favo winkel,dus ga straks is even kijken bij een andere winkel ja afgeroomde melk,k denk dat dat zelf melk is wat een piepbeetje room bevat?waardoor het romig smaakt? ik ga straks is even op internet speuren wat ik er aan info van kan vinden
Hihi gewoonlijk bevat alle melk room (=vet) nl zo'n 4%. Als je rauwe (verse melk) niet roert, ontstaat er een laagje room op. Daar kun je dan weer slagroom van kloppen( of boter van maken). Afgeroomde melk is de melk waar de room vanaf is gehaald, dus idd gewoon magere of halfvol. Zoals iemand al zei: ALLE melk(producten) in de supermarkt zijn gepasteuriseerd, muv sommige kazen. Dan moet het eropstaan dat het van rauwe melk is! Staat dat er niet, dan kun je't lekker nemen.
behalve bij de AH. daar staat het bij de versverpakte kaasjes niet altijd op. ik heb daar wel eens naar gevraagd en dan weten ze me wel altijd te vertellen dat ze nog werken aan een nieuw indicatie systeem, maar dat het er nog niet is en zij zelf ook echt geen idee hebben lekker wazig dus. nu zeg ik ook 99% is prima, maar ben zelf altijd wat bang om toch de verkeerde te pakken. ik ga altijd op de markt naar de kaasboer, die vertelt me altijd precies wat ik wel mag en niet, die man heeft verstand van z'n vak haha
claartje, het is wettelijk verplicht om op de verpakking te zetten als iets NIET gepasteuriseerd is. dus ook bij AH... het probleem is als het onverpakte spullen zijn, bv bij een kaasboer die het los verkoopt, dan moet je het navragen .
Wou vrijdag de Dodoni-feta op de versafdeling van de AH kopen en daar stond bij de ingredienten alleen: "kaas". Ja, dat begrijp ik! Maar dat mag dus niet. ZAl AH wel even een mailtje sturen. (Volgens mij is iedere feta gemaakt van gepasteuriseerde melk). Mijn kaasboer zegt dat allemaal te weten; hoe welk kaasje bereid is. Lijkt me een hele opgaaf.
Ja, en hij weet ook precies wat lekker is en wat een goede deal hij heeft Niet teveel op vertrouwen hoor!
sorry claartje, had ik het verkeerd begrepen zogelukkig, dat mag dus wel, en dat betekent dat het gepasteuriseerd is..