Probleem bij ww uitkering aanvragen

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Sas7, 29 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    Hallo
    Per 1 september ben ik werkloos omdat mn contract niet verlengt wordt. Echter nu lees ik overal dat je pas 4 weken van te voren je ww kunt aanvragen. Dus dat zou 1 augustus zijn dat ik het kan aanvragen. Echter ik zit dan in het buitenland en heb dan geen internet tot mn beschikking. Kan ik het nu 2 weken eerder aanvragen voordat ik naar het buitenland vertrek? Anders kan ik pas mn ww uitkering 2 weken voordat ik uit dienst ga aanvragen en krijg ik dus mn uitkering niet optijd binnen als er rekeningen betaald moeten worden.

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Sas7,

Helaas is het niet mogelijk om de WW meer dan een maand van te voren aan te vragen. Maar als je 2 weken voordat je uit dienst gaat de WW-uitkering aanvraagt, ben je nog ruim op tijd.

UWV beoordeelt je aanvraag namelijk binnen 4 weken na de ingangsdatum van de uitkering. Je krijgt de eerste betaling dus binnen 4 weken nadat je werkloos wordt. Niet binnen 4 weken na de aanvraagdatum.

Actuele informatie vind je hier.

Ik wens je alvast een fijne vakantie.

Met vriendelijke groet,

Robert
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina