Nog een hondentopic: onze bull heeft waarschijnlijk L2-HGA

Discussie in 'De lounge' gestart door sasjuh, 10 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    Hoi allemaal,

We zitten al een tijdje met onze bull in de maag, hij heeft soms zulk onverklaarbaar gedrag.
    Trilt veel, valt uit om niks (hij heeft nog niet gebeten het blijft nog bij grommen, bijtintenties en wilt soms onze dog te grazen nemen), is vaak stijf in de spieren en smakt veel.
    We hebben al vanalles geprobeerd om zijn gedrag te veranderen maar niks lijkt te helpen.
    De ene dag is ie super vrolijk en de dag erna alleen maar chagrijnig en dan ligt ie alleen maar in zijn bench, wilt niks eten en komt bijna niet rechtop.
    Mijn vriend is het eens gaan uitzoeken wat het zou kunnen zijn en hij kwam uit op L2-HGA, en dat is een aandoening aan het zenuwstelsel en hersenen.
    Hier is niks tegen te doen en de enigste optie is dan om hem te laten inslapen :(
    Zijn problemen begonnen bij 6 maanden en deze ziekte manifesteert zich dan ook rond deze leeftijd.

Ik hoop zó dat het puur gedrag is, maar ik vrees het ergste.
    En ik weet niet hoe ik hier dan mee moet omgaan, het zou dan de derde hond zijn die we in korte tijd verliezen, sterker nog; in 2011 onze malthezer die net 2 was omdat ie een afwijking had in zijn ruggenmerg (arme beestje leed alleen maar pijn ondanks pijnstillers), in 2012 mijn Azorische herder van 7 die een lekkende hartklep, vergroot hart en vocht achter de longen had, en nu onze bull als we pech hebben.
    We gaan hem binnenkort laten testen en hopelijk komt er niks uit.

Duimen jullie mee??

2. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Is hij wel eens goed door gelicht door de DA. Dus bloedonderzoek enz?
    Dat is het eerste wat ik zou gaan doen. Niet gaan googlen want dan vind je 1001 dingen die het zouden kunnen zijn.
    Smakken duid vaak op pijn en of nerveusiteit. Mijn hond werd ook nukkiger, viel hierdoor sneller uit en zat ook vaak te smakken. Dit kwam door pijn. DA. Heeft mn hond goed onderzoecht op pijnlijke punten zoals heupen en gewrichten. Is moeilijk te beoordelen want niet iedere hond kaat pijn duidelijk merken door bijv te piepen. Hij heeft een week op pijnstillers gestaan om te kijken of het gedrag minder werd. En dit werd het. Dus, hij had pijn.,,,
    Ze kunnen ook flink gaan trillen van pijn. En als jouw hond ook nog eens stijf in de spieren is dan neem ik aan dat hij moielijk loopt en opstaat??
    Denk echt dat hij iets aan zn gewrichten,rug of zo heeft wat hem pijn doet...

3. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Hoe oud is hij trouwens en wat voor een bull?

Groeipijn begint namelijk ook rond 5 a 6 maanden en duurt ongeveer tot 18 maanden. Kunnen ze ook er stijf van bewegen, koorts vn krijgen, pijn en hierdoor chagerijnig, niet eten en sneller uitvallen.

4. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    Hij is al bij de DA geweest, meerdere keren, hij had een keer een ontsteking bij twee wervels, een tekort aan ijzer en B12, nu willen we hem dus op dat L2-HGA laten testen omdat het met veel overeenkomt.
    En dat smakken pijn kan betekenen hebben we van onze maltezer geleerd.
    Ik zeg dus ook niet dat we het zeker weten en daarom vroeg ik dus of jullie mee wilden duimen dat het wat anders is.
    Het kan zo veel andere dingen zijn inderdaad, en ik hoop gewoon dat we hem nog lang mogen houden en dat er een oplossing is.

Hij is een engelse bullterriër met stafford in de bloedlijn.
    En wat groeipijnen betreft, hij is inmiddels uitgegroeid, hij wordt volgende maand 2 jaar (DA heeft hem daar ook nog op gecontroleerd).

5. LadyZorra

LadyZorra VIP lid

6 mrt 2007
    10.048
    5
    38
    De honden in NL met L2-HGA zijn op 1 hand te tellen, dat komt echt heeeel weinig voor. Er zijn wel veel aandoeningen die er op lijken. Je kan een test bestellen om het wangslijmvlies van je hond te testen op deze aandoening. (moet je opsturen)
    Ik hoop dat het allemaal meevalt!

6. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    Hadden we maar research gedaan, bah voel me echt knap stom!
    Kom er dus achter dat de fokker van ons bulleke als malafide handelaar te boek staat....:(
    Hij staat zelfs op het forum van TROSradar.nl
    Meerdere mensen hebben daar een pup gekocht en hebben problemen (gezondheidsklachten en gedragsproblemen) met de hond.
    Hij zou ze waarschijnlijk ook uit het buitenland hebben gehaald.
    Vandaag gaan we naar de da om hem te laten testen, even na 16:00 weten we meer, duim mee alsjeblieft dat deze test negatief is!

7. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    Even een update;

Inmiddels heeft de da contact gehad met het laboratorium in Wageningen, hun adviseerden om Chucky te laten testen omdat er te veel overeen komt.
    En de laatste paar dagen gaat het ook niet beter, Chucky heeft mijn vriend bijna te pakken gehad en dat terwijl mijn vriend hem alleen maar aaide, Chucky sloeg ineens om :(
    En Chucky kan zonder enige duidelijke reden uitvallen tegen mensen, zo zit je met z'n allen in de woonkamer en Chucky loopt gewoon rond en kijkt dan naar iemand en begint te grommen en te blaffen, terwijl de persoon in kwestie hem niet een aankeek of hem aanraakte.
    Of hij raakt helemaal in de war als ik gewoon een ijsje ben aan het eten, terwijl ie anders eens bedelt, een nee te horen krijgt en afdruipt.
    Maar de laatste keer begon ie dus te blaffen, te grommen en op te springen.
    En gisteren plaste hij in ene onder zich uit en dat heeft ie alleen maar gedaan in zijn zindelijkheidstraining (hij is nu bijna 2).
    Al met al gaat het van kwaad tot erger en we zien echt de bui al hangen.
    Vanmiddag of morgen krijgen we de uitslag van de test, maar pffffffff wat duurt dat lang.
    Ben op van de zenuwen :(

8. moonymuppet

moonymuppet Niet meer actief

Ik duim voor jullie!

9. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Heel vervelend maar ik vind de titel een beetje vreemd.. Je komt na zelf googlen (?) een ziektebeeld tegen en dan heeft je hond dus waarschijnlijk dat? Als je nog een uurtje langer googled kom je waarschijnlijk nog minstens 10 ziektebeelden tegen die hij 'waarschijnlijk heeft' ;)

10. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Sterkte met wachten.

11. Kerszje

Kerszje Niet meer actief

Veel sterkte met wachten!

Mijn schoonouders hebben ook een Bullterriër gehad die ineens vreemd gedrag vertoonde.
    Was een ontzettend lief beest waar je alles mee kon doen, totdat hij ineens agressief werd, uit het niets een kat dood heeft gebeten, een kind en een vrouw heeft gebeten.
    Het bleek dat hij ook ineens een ziekte had waardoor er in zijn hersenen iets niet goed zat. Weet niet meer wat het was.
    Het was zo zielig! Beestje kon er helemaal niks aan doen.

12. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    Mijn vriend is al tientallen dingen tegen gekomen, en ik had altijd zoiets van; pfffff dat gegoogle van jou, ga dan naar de da als je het niet vertrouwt en laat het nakijken.
    Nooit eerder had ik zoiets van, ja dat kan kloppen, mijn gevoel zei altijd, nee dat kan niet dan had ie wel wat anders laten zien.
    En nu klopt het gewoon, en dat is waar de da en het lab het mee eens zijn, vandaar dat ze hebben aangeraden om het te laten testen
    Normaal gezien komt het alleen bij engelse staffords voor, en dan ga je er niet direct vanuit dat een bullterriër het ook kan hebben toch?
    Maar ja, nu zelfs de da en het lab het met ons eens zijn en er bijna vanuit gaan dat de test positief uitslaat......
    Als onze da het onzin vond had ze het heus wel gezegd.

13. LovelyDK

14. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    We weten nog niks, dus zullen het straks wel horen.

15. LovelyDK

Spannend..

16. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    Pfffff mannen soms!
    Vriend vertelde me doodleuk tussen neus en lippen door dat het ook langer dan 10 dagen kan duren :x
    Hele weekend in de rats.
    Maar gelukkig had Chucky wel wer een paar goede dagen en zijn we nog even gaan zwemmen.
    Hopelijk krijgen we snel duidelijkheid, en hopelijk ligt Chucky morgen niet in de lappenmand door de zwempartij.
    We gaan maar van het positieve uit.

17. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    Eindelijk een uitslag....
    Uit het bloedonderzoek kwam een negatief resultaat, echter kan het een vals negatief zijn en moeten we alsnog een scan laten maken.
    Dat moeten we sowieso doen vanwege zijn rug en heupen, en zijn bloed wordt ook nog verder onderzocht op andere dingen.
    Weer wachten dus...

18. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    Na heel veel piekeren, overleggen met de DA en vele tranen nemen we het zware en moeilijke besluit om afscheid te nemen van onze knul :(:(:(
    Hij vertoont steeds meer agressief gedrag dat in een keer kan opkomen.
    En hij heeft steeds vaker en meer pijn aan zijn rug ondanks pijnstillers.
    Hij komt soms niet eens meer van zijn kussen af :(
    Dit is voor hem geen leven meer, hoeveel pijn het ons ook doet, we maken die beslissing omdat er geen goed vooruitzicht is en we hem niet langer willen laten lijden.

19. wheelie

wheelie Bekend lid

11 apr 2013
    782
    0
    0
    sterkte :(

20. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Ach gussie.. Sterkte ermee. Het is de juiste beslissing, maar ook die kunnen zwaar vallen..

Deel Deze Pagina