wij gaan volgende week verhuizen maar nou hoorde ik dat je de kinderkamer alleen met een verf op water basis mag verfen? klopt dit en waarom geen gewone verf? gr. chantal
wij hebben met gewone verf geschilderd, tijdens het schilderen hebben we wel de ramen open gezet zodat je goed ventileerd. volgens mij is er dan weinig aan de hand.
muurverf oftewel latex is op waterbasis. dus dat maakt in principe niks uit. waar ze het over hebben is de verf op terpentine basis, vaak zijn dat laksoorten of houtverf. liever laat je het door iemand anders verfen, het is opzich niet slecht al kun je jezelf er wel flauw door voelen.
oke dus ik kan dan gewoon 1 soort verf voor het hele huis halen.. bedankt voor de tips, enne ik was ook niet van plan hoor om zelf te verven.. laat ik lekker aan mn mannetje over
Ja wij hebben ook net geverfd maar ik heb de plinten e.d. aan mijn vriend over gelaten omdat ik hoofdpijn kreeg van de verflucht. Dat is vooral zijdeglans e.d. dus lakverven. Muurverf stinkt niet zo. En gewoon goed ventileren inderdaad. En de deur naar die kamer goed dicht houden. De eerste dag hadden we m open staan (de deur moest ook geverfd) maar de lucht trok naar onze slaapkamer. Werd er gewoon beroerd van. Het is zo'n doordringende geur, yak. groetjes
de waterbasis is ook belangrijk voor jezelf. in lakverf e.d. zitten vaak agressieve chemicalien die gewoon niet goed voor je zijn, nooi, maar al helemaal niet tijdens de zwangerschap. gewoon goed ventileren dus! hier doe ik de meubeltjes ook met lak op waterbasis, vind het zelf ook wel zo prettig.