Wat is rijk?

Discussie in 'De lounge' gestart door Zonnebloem92, 27 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    #1 Zonnebloem92, 27 mrt 2015
    Laatst bewerkt: 27 mrt 2015
    Ik zat laatst even te denken wat is nou eigenlijk rijk of wanneer ben je rijk?
    Is dit wanneer je miljoenen bezit? Of misschien al bij tonnen? Of ben je rijk als je alles hebt wat je wil hebben(de een is sneller tevreden dan de ander uiteraard).
    Ik vroeg me af wat jullie definitie is van rijk?
    Zelf weet ik het eigenlijk niet zo goed, je bent rijk als je miljoenen bezit maar als je alles hebt wat je wil hebben en gelukkig bent is dit voor mij ook een vorm van rijkdom.

2. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Voor mij is rijk als je heel veel geld hebt en je alles kunt veroorloven.
    Geluk qua hebben van geld dus.

Maar rijk is voor mij ook als je het financieel niet breed hebt, maar gelukkig bent met wat je wel hebt.

Zo hebben wij het financieel niet breed. Kunnen elke maand de eindjes net aan elkaar knopen zeg maar. Maar ik voel me wel rijk met mijn lieve man. Met onze twee wondertjes. Met onze kat.
    Ik voel me dus eigenlijk rijk qua gezinsleven.

3. biancs

biancs Fanatiek lid

12 dec 2011
    1.197
    0
    0
    Ik denk dat het voor iedereen anders is. Voor mij is een goede gezondheid en familie en vrienden een rijk bezit. Financieel maakt het mij niet uit. We hebben het goed zonder 'Financieel-rijk' te zijn.

Vaak zijn de echte rijke mensen ook niet gelukkig?

4. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Dit :)

5. flowersoflove

flowersoflove Bekend lid

15 nov 2013
    811
    0
    16
    Kinderopvang
    Rijk kun je denk ik niet op die manier definiëren, zoals al gezegd is, voor de een is rijk het hebben van veel geld en misschien zelfs wel macht, en voor de ander is het het hebben van alles wat je wilt, en weer een ander vind zichzelf rijk als ze een goede gezondheid en een gezin hebben bij wijze van.

Voor mij is rijk zijn kunnen doen wat ik wil in mijn leven en gezond en gelukkig zijn.

6. McDsee

McDsee Niet meer actief

Als je het beter hebt dan gemiddelde huisjes boompjes beestjes

7. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Ik zie rijk zijn als je financieel alles kan doen wat je wil.

8. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik zou niet rijk willen zijn als het alleen het financiele plaatje zou zijn.

Mijn man werkt nu 28 uur, is dus veel om huis (oke, eigen bedrijfje ernaast, maar toch wel thuis). Ik heb liever het geld dat we nu hebben dan 1000 euro extra bruto en mijn man van huis van 7-19..

9. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Hier sluit ik me bij aan :) voel mij gelukkiger en een goede gezondheid, gezinnetje etc dan dat ik tonnen op de bank heb

10. Drieka

Drieka Niet meer actief

Voor mij is rijk zijn als je een goede gezondheid hebt (aangezien ik lichamelijk beperkt ben weet ik dat zoiets rijkdom is).

Daarnaast is het belangrijk dat je gelukkig bent met wat je hebt, natuurlijk is het hebben van geld ook belangrijk maar dat hoeft geen miljoenen te zijn ;) Als je maar je woning kan betalen, alle rekeningen kan betalen en brood op tafel hebt, ook is het fijn als je af en toe eens iets extra's kan doen.

11. mol81

mol81 Niet meer actief

Rijkdom is voor mij in goede gezondheid leven, vrij kunnen denken en bepalen wat je wilt en genoeg geld hebben om te doen en laten wat je wilt. Het heeft dus slechts deels te maken met geld.

12. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Rijk heeft meerdere betekenissen. Voor mij voelt het rijk dat ik twee gezonde kinderen heb. Een lieve man, financiele zekerheid qua werk en voldoende geld om van rond te komen. we wonen in een fijn huis, we hebben allebei een lieve familie en aardige vrienden. Het is hier geen vetpot en ook hebben we geen megagroot huis of dure auto's o.i.d. maar we hebben ook geen ruzie om geld o.i.d. We zijn gelukkig en dat is het belangrijkst vind ik.

13. penseel

penseel Niet meer actief

Als je alles kunt doen zonder na te hoeven Denken wat je uit heeft.

14. penseel

penseel Niet meer actief

Heeft is geeft.

15. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Er is natuurlijk rijk zijn en rijk voelen. Rijk zijn is financieel, rijk voelen is qua geluk.

Rijk zijn is voor mij niet perse miljoenen of tonnen, maar niet na denken bij je financiën, kopen wat je wilt kopen zonder op prijskaartjes te kijken etc.

16. sanna1986

sanna1986 Niet meer actief

Rijk is voor mij zonder zorgen. Zowel financieel als met anderen.

17. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Je bent rijk als jij en je dierbaren gezond zijn en je niet bang hoeft te zijn of je je kind wel zal zien opgroeien. Rijk heeft in mijn ogen niks met geld of materiële zaken te maken.

18. Tiniedice

Tiniedice Bekend lid

4 jan 2014
    809
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit inderdaad. Rijk zijn is voor mij leven zonder zorgen, op welk gebied dan ook!

19. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Dan is er niemand rijk want iedereen heeft zorgen;).

Rijk is voor mij gelukkig en tevreden zijn met wat je hebt.

20. Tiniedice

Tiniedice Bekend lid

4 jan 2014
    809
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha, je hebt grote zorgen en kleine zorgen.. En ik bedoel dan echt zonder de grote zorgen... ;)

Deel Deze Pagina