afgevallen en meningen

Discussie in 'De lounge' gestart door TinaTeenslipper, 23 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    547
    113
    ik ben sinds 1 september 14 kilo afgevallen. ben van 97,5 nu op de 82. ik ben 1.74 lang. vroeger toen ik nog jong, slank, mooi en kinderloos was woog ik 73. mensen geloofde dat al nooit. jij 73 was het dan? ja daaaaag ( dachten allemaal dat ik lichter woog. ik droeg toen maat 34/36 maar volgens de bmi maar net nog een gezond gewicht.

nu weeg ik dus 82 inmiddels en mensen gaan nu zeggen.... niet meer afvallen hoor. je bent goed zo. en niet zomaar 1 persoon, nee echt mn man, mn ouders, mensen bij school en onze buurman. maar volgens de bm heb ik nog steeds ruim 7 kilo te gaan voor ik een gezond bmi heb;) ( is nu 27.5 ) ik had in mn hoofd om toch wel weer richting de 75 te gaan maar ik krijg nu al zoveel commentaar van nee je ziet er prima uit, niet te mager worden bla bla bla. op zich zie ik er ook best prima uit ( als je kijkt dat ik ook 3 kinderen heb gekregen) kijk dat hangvel op mn buik blijft dat snap ik ook wel. dat vind ik ook totaal niet erg. hoort erbij.

maar wat moet ik nou. wil zelf nog wel graag wat eraf maar heb ook geen zin in dat commentaar steeds. wat ik inmiddels wel weet is dat die bmi niet heilig is. vroeger zat ik al op het randje van een gezond gewicht met maat 34/36 dus;)

2. miss84

miss84 Bekend lid

2 okt 2013
    943
    0
    0
    NULL
    NULL
    Doe waar jij je goed bij voelt!
    Heb je niet een foto van jezelf ;)

3. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Mensen hebben altijd wel wat te zeuren. Als jij je goed voelt bij die extra kilo's er af en je ziet er dan niet graat mager uit dan is dat toch prima? Ik zou duidelijk aangeven dat ik niet gediend ben van dat soort opmerkingen.

Ik ben zelf ook in korte tijd 10 kilo afgevallen, lag in scheiding maar at wel goed dus ook vaak opmerkingen gehad over anorexia en het moest wel slecht gaan met mij bla bla bla, ik zat prima in mijn vel het vloog er alleen af. Ben 1.74 en schommel nu tussen de 63 en 65 kilo.

4. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Gewoon doen waar jij je goed bij voelt. Mensen zeggen tegen mij ook wel eens dat ik niet meer af moet vallen. Maar ik doe het niet voor hun, ik doe het voor mezelf, omdat ik het zelf wil! ;)

5. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Je bent nu echt nog niet te licht hoor. Ik geloof wel graag dat je zichtbaar veel bent afgevallen, en dat mensen daarom vinden dat je al zoveel slanker bent dan eerst. Het is ook nogal niet niks, 14 kilo kwijt! Vind het echt knap hoor.

Ik ben zelf 1,72, dus bijna net zo groot als jij. Afgelopen zomer woog ik bijna 77 kilo. Toen was mijn BMI nog te hoog. Sinds de zomer ben ik nu bijna 8 kilo afgevallen, na 3 kilo was mijn BMI weer goed, maar door gewoon gezond te eten en minder te snoepen blijf ik toch langzaam nog steeds gewicht kwijtraken.

Nu moet ik wel zeggen dat het bij mij pas op begon te vallen toen ik al ruim 6 kilo lichter was, voor die tijd had niemand er iets van gezegd. Nu vinden ze me ook allemaal mooi slank, terwijl ik toch nog steeds zwaarder ben dan voordat ik kinderen kreeg.

Het is fijn als mensen om je heen vinden dat je zoveel slanker bent geworden en het dus echt zien, maar aangezien je BMI nog steeds te hoog is kan het volgens mij echt geen kwaad om verder te gaan. De grootste kunst is volgens mij nog om het vast te houden, als je eenmaal wel op je gewenste gewicht bent beland, trouwens.

6. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Ik ben ook 20 afgevallen en lang Nog niet slank (maat 40) maar iedereen roept het bij mij ook. Nu ik een half jaar op dit gewicht zit vinden ze het wel weer normaal dat ik wat af wil vallen.
    Dus ik denk dat jij al aan jou mooie figuur gewent bent maar je omgeving nog niet
    Dus ik zeg lekker Door gaan als jij je er goed bij voelt zeker als het om een gezond gewicht gaat

7. Linnepin86

Linnepin86 Fanatiek lid

10 jun 2013
    1.324
    184
    63
    Gelderland
    Wauw goed bezig! En 14 kg in nog geen drie maanden, top!
    Je moet doen waar jij je goed bij voelt.. Wil je er nog wat af, dan moet je dat doen. Ben je tevreden en gelukkig met je gewicht, dan zou ik het zo laten. Je zou ook nog voor een middenweg kunnen kiezen en nog 3/4 kg eraf kunnen werken, ipv nog 7/8 kg.

8. Kolovski

Kolovski Niet meer actief

Als men mij ziet vragen ze of ik ziek ben!

Ik ben van 122 kg naar nu 82kg gegaan.

Wil er nog zeven af hebben en het gezeur leg ik naast me neer.

9. tompoes

tompoes Bekend lid

12 okt 2014
    979
    0
    0
    Centrum
    Ik ben 1.66 en weeg nu 78. Ik woog ook 90 1,5 jaar geleden. Mensen zeggen ook nu: je moet stoppen maar ik wil er zeker nog 15 vanaf. Puur voor mezelf. Qua bmi zit ik nu net niet vind ik..

Knap gedaan hoor tot nu toe!!

10. Imensa

Imensa Fanatiek lid

23 okt 2014
    2.463
    18
    38
    Mensen vinden al snel iets, vinden het ook altijd heel normaal omdat uit te spreken. Zeker als je de slanke kant op gaat. Heel vervelend, maar gewoon naast je neer leggen en je eigen weg volgen.

Maar 1 tip. Kijk in de spiegel en focus niet zo op cijfertjes. Die zeggen namelijk helemaal niets. Van de zomer zat ik tegen overgewicht aan als de bmi meter moest geloven. Ik heb alles behalve overgewicht.

11. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    547
    113

ik heb net een foto gemaakt;) weer eens. en ik wil er die 7/8 kilo gewoon nog van af. pech is dat het bij mij vooral aan mn bovenbenen zit. gezicht , taille, boobies etc is prima slank maar er staan een paar stalpoten onder van heb ik jou daar:D wat iemand al opperde van eerst nog 4 kilo en dan kijken, had ik zelf ook al besloten. maar als ik in de spiegel kijk ben ik redelijk tevreden maar het kan zeker nog beter:) ik ga proberen hoever ik kom. ben nu gemotiveerd dus we gaan tot het gaatje.

bedankt dames voor jullie reacties:)

12. 2jees

2jees Niet meer actief

Ik hoefde maar 1 week koek te laten staan (en dat kan ik totaaal niet ;)) of mn man zei al, prima zo. Wat bleek, zn zus had vroeger anorexia en kampt nog steeds met de gevolgen daarvan. Dat wist ik toen nog niet en ik snapte al niet waarom hij steeds zo 'zeurde' ipv me steunde. Dus TS zou het dat ook zijn met sommige mensen?

13. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    547
    113
    dat geloof ik niet dat dat hier het geval is;) maar het kan idd bij sommige mensen zijn. mijn man zegt gewoon van een vrouw met vlees te houden en geen gratenbak. zijn zus is bv heel lang en zeer slank ( mager maar zeker geen anorexia , zo is gewoon haar bouw) en daar houd hij niet van zeg maar. maar goed ik doe het verder niet voor hem ( tot en grens natuurlijk)

14. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    547
    113
    ...

15. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik zou nog wel voor die kgs gaan.

16. bramtim

bramtim Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.107
    0
    36
    Ik herken het wel (niet nu want miet wat af).
    Woog vroeger bij 1.69 65 kg en dat was oke.

Tijd terug veel afgevallen weer naar 65 maar voelde me alleen maar licht in mijn hoofd en draaierig. Voel me beter bij 68.

17. soeza

soeza Niet meer actief

Herkenbaar haha! Hier ook veel kilo's lichter na de geboorte van de jongste en ook hier denken mensen dat ze alles mogen zeggen
    De hele dag door krijg ik commentaar over wat ik eet, hoeveel ik eet en dat ik niet meer mag afvallen....
    Maar ondertussen komen ze wel stiekem 1 voor 1 advies vragen hoe ze het zelf moeten aanpakken met hun overtollige kilo's :D

18. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Ik zou kijken hoe je eruit ziet over 5 kilo.
    Kan je nog altijd beslissen of je verder gaat of niet.

Maar zolang je BMI niet onder de 20 zit, is 't uiteindelijk wel je eigen keuze en zou ik lichtelijk Oost-Indisch doof zijn voor het gezeur.

19. misa

misa Niet meer actief

Doen waat jij je goed bij voelt. Als je te zwaar bent vinden ze wat, als je afvalt ook en als je te licht bent ook. Misschien gewoon een opmerking maken als anderen er iets van zeggen. Zo van: maar ik doe dit ook niet voor jou. Of: ooh dat zie ik nog wel.

20. Liedx

Liedx Fanatiek lid

11 mrt 2013
    1.890
    404
    83
    Nederland
    Mensen om je heen hebben altijd wel een mening, of je nu wat dikker, dunner of ergens ertussen in bent. Iedereen houdt van wat anders dus niet iedereen zal het mooi vinden.

Je moet doen waar je jezelf het prettigst bij voelt. Als je doel is om 75kg te wegen zou ik zeker daarvoor gaan. Zolang je dan maar tevreden bent met wat je bereikt hebt. En wow 14kg in zo'n korte tijd is super goed!
    Je kunt natuurlijk ook even rond dit gewicht blijven en er wat later weer voor gaan om de laatste kilo's kwijt te raken.

Deel Deze Pagina