Hallo, ik had een vraagje, zopas bij mijn broer langs geweest en 2 energiedrankjes op (normaal drink ik dit echt NOOIT!). Ik stond er echt niet bij stil en voel me nu super schuldig ten opzichte van het kleintje! Hopelijk kan dit éénmalige keer geen kwaad voor ons kleintje Wat denken jullie?
Zou het niet meer doen, je mag al amper koffie en cola en een blikje redbull staat gelijk aan 3 á 4 koppen koffie?
Niet meer doen, kan nu geen kwaad maar je kindje zal er wel even onrustig van zijn. Ze zeggen dat er 1 per dag mag, maar het is zoveel cafeïne per blikje dat je kindje volgens mij echt even een boost krijgt. Nu geen zorgen maken
Ik ben van plan om dit niet meer te doen omdat ik dit sowieso nooit doe.. Stond er pas achteraf bij stil zucht
Volgens mij is het pas schadelijk als het een gewoonte wordt, bijvoorbeeld dagelijks. Dan kan het een groeiachterstand oplopen. Ik denk dat iedereen per ongeluk wel eens iets neemt, wat niet mag... Niet zo druk maken, je weet het nu voor de volgende keer.
Eenmalig kan echt niet zoveel kwaad, maar wat anderen al zeggen, cafeine met mate, 3 koppen/ eenheden per dag vlg mijn verloskundige. Redbull is zoiets inderdaad, 3 tot 4. Moeilijk af en toe om vol te houden, ik kom van 10 koppen koffie per dag af
Ik heb hele dagen red bull gedronken bij mijn vorige zwangerschap en gewoon een gezonde dochter perfect op gewicht dus denk dat dit een beetje larikoek is Op deze manier kan je niets meer drinken of eten want dan is alles wel schadelijk
Als je verder geen tot nauwelijks cafeïne binnen krijgt dan kan je best een energydrankje drinken per dag. Kijk ook maar op de site van het voedingscentrum. Gezond? Nee. En twee natuurlijk al helemaal niet, maar eenmalig.. Tja, je doet er nu niets meer aan.
Het is onzin dat een blikje energydrink gelijk staat aan 3 a 4 koppen koffie. Dat was een jaar of 10 geleden zo, nu allang niet meer. De hoeveelheid caffeine in een blikje energydrink staat gelijk aan 1 kopje koffie. Er zit wel onwijs veel suiker in.... Energiedrankjes | Voedingscentrum Er wordt aangeraden niet meer dan 1 blikje per dag te drinken als je zwanger bent. Ziu me niet teveel zorgen maken.
Ik drink het ongeveer nog 2x per week. Maar daarnaast drink ik geen koffie of cola. Geen echte Redbull trouwens daar wordt de beeb heel druk van, maar dat huismerk merk ik niks van..
ik drink nooit cola of thee of koffie, maar drink wel iedere dag een blikje red bull, dronk er voor de zwangerschap een paar per dag, nu echt nog maar 1, zal niet echt heel gezond zijn maar dat is het ook niet als je een paar kopjes koffie per dag drinkt. Koffie ... zag via een andere link dat er in 250 ml energiedrank zo'n 88 mg cafeïne zit, dus dan valt het allemaal wel mee
Al die energiedrankjes zijn zowiezo troep en slecht voor je.. Ik zou t gewoon ff laten staan. Maja moet ieder voor zich weten
Ik dronk jaren geleden ook minstens een blikje Redbull per dag, die van het huismerk. Merkte het niet echt toen ik minderde omdat ik sowieso al veel caffeine binnenkreeg. Afkicken van de koffie vind ik veeeeel moeilijker. Zoals ik al schreef, ik dronk 10 koppen per dag voor ik zwanger werd, nu nog 2-3. De eerste 18wk kon ik helemaal geen koffie verdragen ivm misselijk, maar toch nog kreeg ik 's middags hoofdpijn, puur afkickverschijnsel. Ik ben nu ruim 31wk maar als ik de dag niet begin met een koffietje krijg ik nog steeds gegarandeerd bonkende hoofdpijn na de middag. Gevalletje verslaving dus. Maar liever nog 9 weekjes hoofdpijn dan dat de baby last heeft van mijn overdaad aan caffeine.
Dit inderdaad. Het gaat niet om de hoeveelheid cafeine, want die is mhelemaal niet extreem. Het gaat om de taurine. Hiervan weten ze niet wat het met een foetus doet in deze enorme hoeveelheden (taurine wordt ook toegevoegd aan kunstvoeding, want baby's hebben dit wel nodig, maar maken het niet zelf aan, maar in hele kleine hoeveelheden) Dus om 1 blikje niet schuldig voelen hoor
Die ene keer kan echt geen kwaad, als je het nu niet meer doet. Het is sowieso troep, ook als je niet zwanger bent. Soms sta je gewoon even niet stil bij wat je wel en niet mag, hebben we allemaal weleens denk ik
Ik zou het vanaf nu gewoon niet meer doen meis. Ik heb zelf ook energie drank gedronken 1 dag voor dat ik positief testte toen voelde ik me ook wel schuldig. Maar die ene keer kan het waarschijnlijk geen kwaad. Ik mis het wel een beetje, maar denk dat het ook wel weer raar zou zijn als ik het zou drinken na die 9 maanden haha ben nu zo gewend om dat niet meer te pakken