Afgevallen

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Mama007, 10 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama007

Mama007 Niet meer actief

Ik ben nu 9 weken zwanger en ging vanmorgen op de weegschaal staan. Ik bleek 3,5 kilo te zijn afgevallen. Ik ben de laatste weken wel erg misselijk geweest maar ik schrok er toch wel een beetje van.
    Is dit normaal of moet ik mij zorgen gaan maken? :rolleyes:

Groetjes Stephanie

2. Wendy06

Wendy06 Actief lid

26 jun 2006
    437
    0
    0
    Velserbroek
    Ik ben natuurlijk geen dokter maar het komt zeker vaker voor dat vrouwen in de eerste weken afvallen! mijn collega was in de eerste weken zo'n 6 kilo afgevallen en er was qua gezondheid niks aan de hand.

Als je twijfelt zou ik gewoon lekker de VK bellen, daar zijn ze voor! :)

3. Noebie

Noebie Actief lid

21 feb 2006
    305
    0
    0
    Adm. Medewerkster
    Bonaire N.A
    Ik ben in de eerste weken ook afgevallen (was helemaal niet misselijk ofzo, vlos denkt dat het komt doordat ik gezonder ben gaan eten).

Maar voor wat ik heb begrepen is het best normaal in die eerste paar weken. Er zijn zoveel vrouwen misselijk en houden daardoor helemaal niks binnen.

Ik ben tot nu toe 2 keer afgevallen in de zwangerschap (ben ook op een soort vet dieët gezet uiteindelijk). De 2de keer was dus wat later in de zwangerschap en daar was de vlos absoluut niet blij mee.
    Ze zei dan dat de baby ging nemen van mijn reserves en dat dan 1: mijn lichaam niet genoeg energie zou hebben voor de bevalling en 2: dat de kans bestond dat de baby afvalstoffen van mij zou binnen krijgen.

Maar idd wat Wendy06 zegt, als je twijfelt, gewoon even de vlos bellen.

4. Mama007

Mama007 Niet meer actief

Dank jullie wel voor de snelle en lieve antwoorden. Om 13.00 uur ga ik idd ff de VK bellen en dan leg ik het even uit.
    Ik hou jullie op de hoogte!

5. Wendy06

Wendy06 Actief lid

26 jun 2006
    437
    0
    0
    Velserbroek
    Is goed, ben benieuwd wat ze zal zeggen! :)

6. Niet meer actief

Ik loop daarvoor nu bij speciale dietiste voor zwangeren, om op gewicht te blijven zit nog 1 kg onder begin gewicht en de baby doet het goed,

7. shelde

shelde Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.816
    0
    0
    Het komt vaker voor dat je in het begin afvalt.
    Ik ben in 3 weken 8 kilo afgevallen door ziekte. En dat zit er nog lang niet bij! Maar het was niet erg. Wel proberen genoeg te eten en vooral te drinken.
    Succes!

8. Oek oek

Oek oek Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.461
    0
    0
    Groningen
    Ook ik ben afgevallen. Ik merkte het aan mn broeken die te ruim werden..
    Mijn vk zei dat het niet erg was.. maar er is natuurlijk een grens. ook ivm de bevalling..

9. taschke

taschke Fanatiek lid

24 jun 2006
    1.356
    13
    38
    verkoopster ruitersportartikelen
    landen/ belgie
    Ik ben al slank en ben nog blijven afvallen tot mijn 14 weken.(heel erg misselijk :( )
    De gynaecoloog zegt dat het niet erg is,je baby neemt zowiezo alles wat ze nodig heeft.
    Ben nu nog maar 4 kilo bijgekomen en mijn gyn vond dat heel goed dus geen zorgen...

10. Mama007

Mama007 Niet meer actief

Jullie antwoorden stellen me gerust. Ik heb vanmiddag toch niet de VK gebeld omdat ik nog even wilde afwachten. Nu ik hoor dat er meer mensen zijn die afvallen ga ik het nog even aankijken!

Liefs Stephanie

Deel Deze Pagina