Ik heb de laatste tijd last van duizelingen als ik lang stil sta, bijvoorbeeld als ik ga winkelen en een stukje moet lopen en dan stil ga staan. Dan word ik echt een beetje licht in mijn hoofd en een beetje duizelig. Hebben jullie hier ook wel eens last van? en wat zou het kunnen zijn? Denk dat ik het ook maar eens aan mij VK moet gaan vragen...
Ik heb er af en toe ook last van. Mijn vk zei dat het een soort hyperventilatie was. Je lichaam neemt door de zwangerschap veel meer zuurstof op, bij (lichte) inspanning kan je door je mond gaan ademen en zo een soort hyperventilatie krijgen. Mij werd aangeraden om altijd een zuurtje oid in mijn tas te hebben en dat dan te nemen, je gaat dan automatisch door je neus ademhalen en dat schijnt te helpen. Groetjes, Anakin.
Heb je dan ook een pijnscheut in je hoofd of wordt je alleen heel erg duizelig? Ik heb het vandaag al een aantal keer gehad, maar dan vooral met heel erge pijnscheuten in mn hoofd. Ik moet dan echt meteen gaan zitten. Heeft iemand anders dit ook? Moet ik hiervoor contact opnemen met de VK of niet? Liefs, Duveldraakje
geen pijnscheuten of hyperventilatie gelukkig. Maar inderdaad zal VK eens even bellen. Ook wel eens gehoord dat het aan je ijzergehalte kan liggen?!
Misschien een schommelende bloeddruk? Ik heb 't ook, maar eigenlijk geen ervaring met de pijnscheuten in mijn hoofd... Laat je 't nog even weten?
De pijnscheuten komen vanuit mn nek en worden verergerd door de duizeligheid. Morgen heb ik een afspraak met de fysio en die zal het waarschijnlijk kunnen verhelpen. Het is een blokkade in mn nek die nu de zenuwen afklemt en waardoor de duizelingen steeds erger worden. Ik moet het dus ook erg rustig aan doen. Liefs, Duveldraakje
Ik heb geen last van een beetje duizeligheid, mar moest vanochtend de tram uit omdat ik duizelig was, zwart voor mijn ogen zag en bijna flauw viel. Daarnaast een misselijk gevoel (en ik ben verder eigenlijk nooit misselijk en had goed gegeten). Iemand een idee waar dat aan kan liggen?
Bij mij is het een combinatie van te lage bloeddruk en hyperventilatie. Begint met geeuwen (door het hyperventileren), duizelingen, zwart voor m'n ogen, nog naar iets willen grijpen en pataboem: de grond op... De tijd tussen het duizelen en flauwvallen is verbazingwekkend kort, denk dat het nog geen 10 seconden zijn... Komt voor op elk moment van de dag én nacht, wordt soms wakker van de hyperventilatie en dan wil ik me recht zetten om te bekomen en val ik nog flauw (gelukkig land ik dan zacht in bed).
Vervelend platliggertje! ik tel m'n zegeningen! Mijn bloeddruk is goed en ik hyperventileer ook niet dus wat is het dan?
Ik heb maar even de VK gebeld en het is een veel voorkomend probleem. Omdat je zwanger bent is je bloeddruk lager (er wordt veel bloed aangemaakt). en als je dan last hebt van warmteverschillen of je maakt je lichamelijk te druk, kun je van je stokje gaan. wat je eraan kunt doen: Om de 2 uur iest zouts naar binnen werken (cup a soup ofzo).
Hoi hoi, Ben net naar de fysio geweest en hij heeft mn nek even onder handen genomen. Het zat weer inderdaad erg vast allemaal (hoort hlaas bij dystonie). Volgens hem zal de hoofdpijn nu wel wat minder worden en zal mn nek ook wat rustiger zijn. Maandag moet ik weer terug. Ik hoop echt dat het een beetje werkt! Liefs, Duveldraakje