baby voelen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mamsie21, 29 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamsie21

mamsie21 Actief lid

8 apr 2014
    349
    0
    16
    Vrouw
    Hoi dames,

Ben nu, zoals jullie in mijn banner zien, bijna 18 weken zwanger.. Wil zo graag de kleine voelen, maar nog niks gemerkt. Wanneer komt dit nou eens een keer. Mijn eerste zwangerschap was een miskraam en heb pas 20 mei mijn 20 weken echo weer.. wil gewoon bevestiging ofzo??

2. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Ik voel nog steeds maar heel soms iets.
    En dan nog twijfel ik of het de kleine is.

Weet je al waar je placenta ligt?
    De mijne ligt voor en dat zorgt er ook voor dat alles wat gedempt word.

3. Missladybug

Missladybug Niet meer actief

Het is echt per persoon verschillend en het gaat geleidelijk aan.
    Eerst voel je een soort plopjes of bubbels. Heel zacht en niet vaak. Dus je denkt steeds dat het misschien toch je darmen zijn.
    Dan worden de schopjes steeds sterker en ineens weet je zeker, dat is de baby! Ik begon met 16 weken iets te voelen en met 18 weken wist ik het zeker. Het duurt vast niet lang meer!

En met 36 weken denk je: haal die tenen nou eens uit mijn ribben alsjeblieft :)

4. mamsie21

mamsie21 Actief lid

8 apr 2014
    349
    0
    16
    Vrouw
    Nee geen idee? Dat krijg je zeker te horen bij de VK? of kan je het zelf ook zien aan de echo?

5. mamsie21

mamsie21 Actief lid

8 apr 2014
    349
    0
    16
    Vrouw
    heb zelfs geen plopjes :( Hoop idd dat het snel komt! hahaha ja is dat zo? ik heb nu zoiets van, duw die tenen maar in mn ribben juist.. hahah:D

6. MiniMeInside

MiniMeInside Actief lid

1 jan 2015
    492
    1
    16
    Boven de rivieren
    Ik ken je gevoel hoor, kon bij mij ook niet snel genoeg gebeuren. Vooral als je overal leest dat dames het al wel voelen.
    Maar het voelt absoluut niet als schopjes de eerste tijd.
    Kan even duren voor je het gevoel echt kunt herkennen als beweging van de baby.
    Alsof er koolzuur belletjes door je buik gaan, en dat in een flits!
    Of dat er van binnenuit met een veertje gekriebeld word....

Ook snap ik heel goed je angsten en dat je die zekerheid wil dat er écht een baby in zit. Ook ik heb een mk gehad en was vreselijk bang dat het weer niet goed zat, en toen ik helemaal geen klachten had, geen groei van buik én niets voelde werd ik alleen maar onzekerder.
    Maar nu ik eindelijk iets voel, en duidelijk doorheb dat het de baby is, ben ik iets geruster. Al zal ik dat na de 20 wekenecho vrijdag pas weer ietsje meer zijn.
    En heb al zo vaak gehoord: wacht maar, over eeen aantal weken zou je willen dat hij stopt of dan ben je je buik goed zat. Nouuuuu dat maakt het nu willen zien/voelen wens niet minder hoor hahahaha!
    Succes meis, en nog héél even geduld! "officieel " is het normaal dat je pas na 20 weken iets voelt volgens mij. Dus je hebt nog ff ;)

7. Coortje88

Coortje88 Actief lid

10 nov 2012
    281
    193
    43
    Zuid-Holland
    Hoi,

Ik ben bijna net zo ver als jou ;) zit ook steeds te denken van, wanneer ga ik nou wat voelen! Gisteravond voelde ik soort gekriebel toen ik rustig op bed lag. Maar of dat de baby was? Ben zo benieuwd naar dat gevoel :D begrijp je dus helemaal!

Succes met wachten op de 20wk echo! Ik kijk er ook vol ongeduld naar uit!

8. Tierlantijntje

Tierlantijntje Niet meer actief

ik voelde pas voor het eerst iets op de avond van de dag waarop ik de 20 weken echo had! nog eventjes geduld en vertrouwen op je lichaam!

9. Sterre01

Sterre01 Fanatiek lid

29 mei 2013
    1.563
    46
    48
    Het gekriebel en gefriemel komt vanzelf, als je het vaker gaat voelen zal je het ook snel herkennen.
    Ik voel ons ukje al heel vroeg maar alleen aan de zijkant en onderin mn buik. (Helaas placenta aan de voorkant:( )

10. Anna25

Anna25 Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.049
    0
    0
    Mijn zoontje voelde ik met 16 weken, mijn dochter pas net voor de 20 weken.. Toen lag mijn placenta ook aan de voorkant.

Bij twijfel gewoon bellen hoor, heb ik ook gedaan :)

11. Carlie

Carlie Actief lid

12 okt 2014
    293
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoewel mijn placenta aan de achterkant ligt, voelde ik de eerste subtiele blubjes (pas) met 20 weken. Het is voor iedereen zo verschillend!

12. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    Ik voelde de kleine rond de 18 weken maar wel met een achterliggende placenta, dat maakt echt verschil

13. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Ik voelde het alle keren al veel eerder (zelfs mijn man kon het al vlug voelen) voor het is bij iedereen en elke zwangerschap anders, een vriendin voelde het pas ruim na de 20 weken echo.

14. Lovely29

Lovely29 Fanatiek lid

5 okt 2014
    1.525
    671
    113
    Plopsa voelde ik al eerder maar wist ook niet zeker of het de baby was. Dit was met 16 weken. Vanaf week 20 ben ik de baby echt gaan voelen en nu wil ik ook niet meer dat het stopt :).
    Mijn placenta ligt ook aan de voorzijde maar het is inderdaad erg persoonlijk!

15. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    Eerste zwangerschap rond de 20 weken.. nu met net 18 weken.. je weet bij 2de wat je ingveer voelen moet... Komt goed.

Op welk termijn had je die miskraam? Eigenlijk heb je de meest spannende perioden gehad, al is dat geen garantie. Heb er vertrouwen in meid!

16. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    ligt er idd net aan waar je placenta zit en of het je eerste kindje is dan voel/herken je het ook vaak wat later.
    ik verwacht nu mijn 2e kindje en merk sinds kort dat ik het voel.
    net of er iemand aan de binnenkant af en toe zachtjes een prik met de vinger geeft..
    bij mijn dochter voelde ik het pas na 20 weken en dat was toen net of er een vlinder in mijn buik zat..

17. blondje010

5 apr 2015
    44
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hoi,
    Hier hetzelfde ben morgen 18 weken zwanger en zou ook zo graag een teken van baby willen hebben.
    Vind het nu zo onwerkelijk en kan moeilijk geloven dat er idd een kindje in mijn buik zit.
    Maar we moeten nog even volhouden de 20 weken echo komt eraan.
    X

18. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Voelde mn baby voor t eerst rond 18 weken en vriend aan de buitenkant met 20 weken.

Nu gaat mn hele buik heen en weer als de kleine beweegt ;)

19. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Ik voelde na 20 weken echo pas wat. Was toen 20+4. Mijn placenta lag gunstig en weinig buikvet. gewoon geduld hebben.... Vandaag heeft mijn vriend voor eerst gevoeld! :)

20. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Ik kreeg het te horen bij de 20 weken echo.

Deel Deze Pagina