druk vagina en harde buiken

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Marina, Jun 7, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Marina

Marina Lid

Jun 7, 2006
    16
    0
    0
    Hallo,

Ik ben nu bijna 29 weken zwanger,1e kindje en heb buiten de "normale" harde buiken een gespannen buik in het gebied rond mijn navel (+ het gebied eronder) Dit gaat ook wel weg maar de frequentie is soms vrij hoog (3, 4 x per uur) Ik heb dit ook 's nachts. Ik heb mijn urine na laten kijken omdat ik altijd voordat ik ga plassen en tijdens het plassen een harde buik krijg. de uitslag hiervan was goed. . Volgens mijn vk is er niets aan de hand als ik de baby nog goed voel. (ben ook niet te druk ofzo)
    Alleen heb ik nu ook regelmatig een druk op mijn vagina , ik voel dit het meest als ik ga plassen.Heeft dit een verband met elkaar? En nog iets , mijn afscheiding is ook wat minder ??? Ik weet niet zo goed of ik de Vk hierover moet bellen of dat het "gewone " zwangerschapsverschijnselen zijn .

Alvast dank!

Marina

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Marina,

steken van onderen kunnen komen doordat de baby wat aan het indalen is. Dat is geen probleem en daar hoef je niet voor te bellen. Ook meer of minder afscheiding is geen probleem. Alleen als je afscheiding jeukt of ruikt moet je even bij de huisarst laten kijken of het geen schimmelinfectie is. Harde buiken zijn vervelend, maar als het niet van een blaasontsteking komt, en je bent niet te druk, dan zou ik me er geen zorgen om maken. Tenzij het te pijnlijk voor je wordt.
    Als je ergens ongerust over bent is dat overigens wel een reden om je verloskundige te bellen hoor. Ze kan je altijd telefonisch geruststellen of advies geven.

Mirjam

Share This Page