Vandaag had ik dan na een lange tijd wachten eindelijk de afspraak bij de gyn. Een echo om te checken hoe het nu zit na de laatste MK, omdat er toch steeds wat vage pijnklachten bleven vanaf dag 14-28. En om een gesprek aan te gaan van hoe nu verder. Met mijn ex al jaren geprobeerd zwanger te worden, 5x mk gehad. met mijn huidige vriend nu al lang bezig om zwanger te worden en in september weer een ma / mk gehad. Het gesprek was bizar kort. Er is niets gevraagd over cyclus, slechts wat nu de vraag is en klacht. Er is gekeken met een inwendige echo. Nog geen halve minuut ! Baarmoeder was goed, mooi dik slijmvlies te zien ( zit nu na de eisprong) , geen bijzonderheden aan eierstokken , geen cystes. ( hoe kun je het zo snel zien maar goed.. of enorm ervaren... geen idee) dus ja waar pijn vandaan komt, was geen oorzaak voor. Bloedprikken is volgende wat moet en een afspraak voor over 6 !! weken... en dan wel bij een andere gyn.. want die had dan weer meer verstand van die uitslagen. Kwam er niks uit, dan kunnen ze niks voor me doen. Komt er wel iets uit dan wel bijvoorbeeld als stolling niet OK is dan daar medicijnen voor etc. Loslaten en gewoon blijven proberen. Al bijna 38? ik werd hierop niet serieus genomen.. ik moest nog maar even 5 jaar doorgaan. Met slechts een krappe 7 minuten !!!!! stond ik weer buiten. Ik ben lamgeslagen, verdrietig, kapot en heb geen idee meer. Mijn vriend liet me doodleuk op het laatste moment vallen en ik ben dus alleen gegaan. Bloedprikken is dus niet gelukt. Kon gelijk maar mijn angst is zo groot en het feit dat ik er alleen voor stond en overdonderd werd door alles... ik heb het lab formulier maar mee naar huis genomen. Wie heeft deze ervaring van het afwimpelen nog meer, en welke stap hebben jullie toen genomen.
Ik heb ooit een keer zo'n gevoel gehad maar na lezen van jou verhaal vind ik dit veel en veel erger. Ander zkh geen optie? Anders aan assistent vertellen hoe je je nu voelt na die afspr. en vragen of je eerder terecht kan bij de gyn die meer weet vwb de uitslagen. Pfff dit bedoel ik dus dat voor sommige artsen/ zkh je BSN belangrijker is. Meer niet
O, meis, wat naar voor je! Mijn ervaring met afgewimpeld worden/ niet serieus genomen worden/ aanlopen tegen protocollendrift in Nederlandse ziekenhuizen heeft ertoe geleid dat wij naar Düsseldorf zijn gegaan voor verdere ivf-behandelingen. Wij hebben nu 2 dochters. I rest my case. Heel veel sterkte, hoop dat je nu wel bij je vriend terecht kunt en dat hij jou kan steunen.
Hoe meld je je aan bij dusseldorf ( of gent wat ik wel eens lees?) ? sorry misschien is dit eenvoudig zelf te vinden maar weet gewoon even niet waar ik starten moet.
Dit is hun website. Welkom op de website van het IVF centrum Duesseldorf! ° VivaNeo Kinderwunsch Zentren Er zijn Nederlandse telefonistes en Nederlandse artsen. En al wie geen Nederlands spreekt daar, is in ieder geval heel behulpzaam om je te begrijpen en zichzelf verstaanbaar te maken.
super bedankt ! net het ziekenhuis nog gebeld met de vraag waarom ik 6 weken moest wachten. Mijn hemel zelfs aan de telefoon was het drammen en zeuren om een antwoord... "ik wordt nog terug gebeld" zucht.
Geen tijd meer aan verknoeien. In Düsseldorf doen ze ook veel meer aan bloedonderzoek en dergelijke. Gent ook trouwens. Heb ik zelf geen ervaring mee (te ver weg vanuit Noord-Nederland), maar hoor ik ook hele goede verhalen over.
Aan de ene kant is het vaak wel hoe het gaat de eerste keer bij de gynaecoloog. Even kijken (en ja ze zijn ervaren en dat hebben ze al snel gezien) en bloedprikken en dan de afspraak erna verder kijken. Wel raar dat dat 6 weken moet duren, maar misschien ziet die ander voor die tijd al vol? Ik zou wel vragen om een semenanalyse van je vriend, en vragen of ze onderzoek kunnen doen naar de miskramen. Weet niet of het uitmaakt dat dat met je vorige partner was. Maar lees in je andere berichten o.a. dat je ex geen kinderen wilde, vervolgens dat je 2 miskramen hebt gehad in totaal en nu heb je er al 6 gehad?
Maar sjees zeg wat asociaal zeg. Tja helaas ben je vaak maar een nummer. Hopelijk heb je wat aan advies hier vn iedereen. Heb geen achtergrond met af wimpelen maar ben wel in gent geweest. En ben daar zeer te spreken over. Ik heb ze gewoon gebelt en een afspraak gemaakt. Nummer kun je op hun site vinden. UZ gent vrouwenkliniek is dat.
Klopt. Mijn ex wou in der tijd ook geen kinderen. Het is een lang verhaal en eerlijk om daarover meningen en oordelen te voorkomen ga ik er ook niet verder over uitweiden, in alle respect het doet er ook niet toe hoe het toen zat, behalve het feit dat er wel miskramen zijn geweest wat telt voor het nu.. Mijn vriend nu heeft zijn onderzoek al gehad.. dat was allemaal goed ( gelukkig) Ik snap de 6 weken ook niet zo goed en wacht nu af op de reden ervan. Feit is dat hele gesprek raar liep. Koffie? tuurlijk mag je dat drinken, wel 3 koppen per dag. Je mag gewoon ook wijn drinken hoor. Dat soort uitspraken. Heb er gewoonweg geen goed gevoel over.
Hm ja ok laten we het daar dan niet meer over hebben, denk dat je wel weet wat iedereen daar over denkt Maar je vroeg wat je mocht drinken tijdens de zwangerschap? Koffie weet ik niet maar wijn drinken is niet zo'n goed advise nee.
nee en teveel koffie wordt ook overal afgeraden. Wat je steeds leest is liever niet en anders max 1 kopje. Hoe dan ook daar hou ik me aan, tesamen met water, POM, groene thee en vruchtensap. zo min mogelijk suikers, neem de compleet mama vitamines.. dus ja.. samen met goed eten zou het daar allemaal niet aan moeten liggen.
Wat rot dat je daar zo behandeld bent! Ik moest ook op alles lang wachten. Semenanalyse, hcg, bloedonderzoek en noem maar op. 6 weken wachten op uitslagen die je met een andere gyn gaat bespreken vind ik op zich nog niet extreem lang. Kan altijd korter natuurlijk dat wel. Als je geen goed gevoel hebt bij het zh misschien eerst eens een ander zh proberen?
hier ook zoiets gehad.. ach ja word je niet zwanger blijf maar proberen.. ach ja een paar miskramen blijf maar proberen ooit gaat het wel een keer goed. letterlijk. echt niet normaal wat een aparte reactie was dat.. en dat komt dan van een ervaren gyn en hoofd fertipoli. tot ik dacht ach ja een ander zkh kan ik ook proberen bij miskramen kan je beter naar gent gaan. superlieve en bekwame artsen, geen protocollengezeik en hey je wordt écht geholpen
Dank jullie wel. Zit nog steeds wat verdoofd thuis. Er werd me ook geadviseerd vooral maar te stoppen met ovultietests... Ik denk dat ik mijn conclusie wel kan trekken dat dit niet het Zh is waar ik veder mee moet of wil.
nou ja zeg wat een rare reacties daar in dat ziekenhuis zeg ik denk idd dat dat niet jou ziekenhuis is. Toch maar opzoek naar een ander.
Uiteindelijk ben ik nog terug gebeld door het ZH. De gyn had voor over 6 weken een afspraak in gepland om uitslagen te bespreken. NA dat ze het had ingepland meldde ze me dat bloedprikken gelijk kon. Aan de telefoon werd mij gezegd dat ze 4 weken nodig hebben voor de uitslag maar dat de gyn mij tijd wilde geven van 2 weken om te gaan prikken. Een verhaal wat dus niet klopt.. ik moest immers gelijk van haar. Maar goed. in de tussentijd geen stap verder. Ik zit met een lab formulier waarvan ik niet weer of het klopt. Ik wil naar Gent of DD en heb de websites bezocht maar blijf hangen. Merk aan mezelf dat ik het niet goed meer weet momenteel, de kracht mis om door te pakken, het wellicht ook wel eng vind omdat ik geen idee heb hoe het traject werkt in Gent of DD. Dus vandaag maar aan het lezen op het forum hier.. in de hoop meer te gaan snappen wat me elders te wachten staat. Het ZH wil ik niet meer naar terug. dat is me wel duidelijk. Deze "ronde"is het weer niet gelukt. ik moet stappen ondernemen.. maar waar en wat eerst...