Voor onze tweede zoon zijn we op zoek naar een mooie naam die zowel in het Nederlands als in het Turks zonder moeite uitgesproken kan worden. Namen als Kaan, Kaya, Destan, Semih, Sami zijn namen die ik mooi vind, maar op een of andere niet. Turkse letters willen we niet, evenals C, J, U en Nederlandse tweeteken klanken. Ik wil dus het liefst een vrij internationale naam. Iemand een geniale brainwave?
Ik weet niet of deze namen modern genoeg zijn, maar ik vind ze wel redelijk internationaal : Iskender - Skender Ramiz Noyan Devin Timur Remzi Mirza Zerren Deniz Erol Tarek
Bedankt voor het meedenken, maar zit geen naam tussen die me aanspreekt. V is trouwens ook geen handige letter.
Rayen Yessin Mirac Younes Mert Ilyas Cem, Means "ruler" Reza Selim Esra Enez Elif Adil Alim Aslan Aydin Berk, vind vooral de betekenis mooi: ''solid, firm, strong" Can Means "soul" or "life" Cenk Ceniz Evren Izzet Means "glory, might" Kasim Nadir Nail Nesim Tahir Taylan Yaser / Yasin Ziya
O! Dan weet ik er wel wat meer Deze site is daar mooi voor: Kurdish names - Kurdish baby name, baby names in kurdish (alleen niet zo handig in gebruik / overzichtelijk). Bij ons staat Rewan op de lijst en Loran vind ik ook erg mooi. Andere ideetjes: Afran Alwan Aran, Araz Ardan Avan Baran Bendo Bengin Berkar Berzan, Berwan, Berfan Berzo Daban Daner Daran Elwand Erez Espar Evraz Eyaz Fero Jiwan Karwan Karza Kawar Kesra Keya, Keyo / Kejo Koban Lolan Loran Navin Olan Rajan Rajo Reben Redan, Rekan Reswan Rewan, Rezan Rodi Rohat Ronas Sidar Sirwan Soran Talan Tirvan Werzan Zanyar Zar Zarav Zendo, Zerdo
Ik dacht gelijk aan Kaan, zo'n gave naam maar die viel helaas al af! Ik ben er totaal niet in bekend maar ik ken een Turkse Eden en dat vind ik mooi en internationaal.
Moet het per se Turks of Koerdisch zijn? Je kunt ook een naam kiezen die daarbuiten ligt in principe he? Bij ons staat Rowin bijvoorbeeld ook op het lijstje-voor-ooit maar dat is dus geen Turkse of Koerdische naam. En wat vind je van Miran Reza Berdan Berkan Sem ?
Okay, lastig... En Arabische namen kan dat ook? Ik vind bijvoorbeeld een naam als Zayn/Zain heel mooi! De betekenis is mooi en de uitspraak voor zowel nederlands, turks en engels sprekende makkelijk te doen.
Ik vind Semih een hele mooie naam. Als wij een jongen hadden gekregen had hij Semih geheten M.etin O.zan T.arik S.alih C.em stonden ook op ons lijstje