Afghanistan

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Kolibrie2, 15 aug 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wondertje2020

Wondertje2020 Fanatiek lid

6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
    11DCFE01-D727-4715-A760-39AB230D51D3.jpeg
    Dit dus…

Athina en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  2. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.393
    21.775
    113
    Ik ken ook een man die in Afghanistan piloot was... Nu is hij schoonmaker.

3. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.393
    21.775
    113
    Sterker nog, in veel landen stelt een opleiding zelfs meer voor dan in NL. Ik woon ook in een officieel ontwikkelingsland maar hier is er echt geen sprake van loting bij studies als geneeskunde. Alleen degenen met de hoogste cijfers worden toegelaten. Mensen met lagere cijfers gaan in landen als Roemenië studeren en vervolgens wil (bijna) niemand naar zo'n dokter toe.

11131618, TanjaK, Saartje33 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  4. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
  5. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.020
    5.230
    113
    Precies die vrouwen worden totaal aan hun lot overgelaten in zo'n regime...

6. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.020
    5.230
    113
    Vluchten is gevaarlijk. Maar in deze situatie laten ze vrouwen en kinderen dus wel achter in een regime waarvan ze weten wat die gaat doen. Zonder echtgenoot ben je daar niets. Je mag niet eens naar buiten als vrouw. Er waren nu al berichten dat ongehuwde meisjes en vrouwen op lijsten worden gezet als buit. En in hun idee heb je geen echtgenoot meer en ben je dus beschikbaar voor een strijder. Ook als je 12 bent. Als vrouw heb je daarin geen keuze.

En je gezin over laten komen klinkt mooi in een normaal land. Maar hoe komen vrouw en kinderen aan papieren, op een luchthaven of het land uit? Taliban stond dit eerder ook niet toe. Dan worden ze dus ook uitgeleverd aan mensensmokkelaars om dit te regelen.

7. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.393
    21.775
    113
    Bijzonder wel dat media als Al Arabiya wél foto's met vrouwen erop laten zien.
    Waar zou dat aan liggen?

GossipGirlxoxo, Gewooniemand en Loufoque vinden dit leuk.
  8. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Ik zie anders ook een hoop vrouwen en kinderen op de foto van dat Amerikaanse vliegtuig, alleen in het voorste stukje zijn het er al meer dan dat handje vol. En ik heb ook even gekeken op het liveblog van nu.nl en daar zie ik ook veel foto’s met ook vrouwen. Wel meer mannen dan vrouwen en ik zie ook wel foto’s met alleen mannen, maar dat is misschien afhankelijk van waar de foto precies gemaakt is?

Gewooniemand, Loufoque en citroenrasp vinden dit leuk.
  9. Sunshine1993

Sunshine1993 Niet meer actief

Ik kijk het live debat. Wat een totale chaos Nederlands ' 'eigen' ambassade personeel is al naar Nederland gevlucht.

10. tuc

tuc Niet meer actief

Wat een gelul van Kaag ook weer in het debat: " we zijn net zo snel in actie gekomen als onze bondgenoten".
    Toen Duitsland en België al ver gevorderd waren in het crisisberaad van de week zat fucking Ank Bijleveld te twitteren vanuit de bioscoop

11. Sunshine1993

Sunshine1993 Niet meer actief

Ja en waarom ze zelf niet nadachten maar biden geloofden. Word in 'besloten' setting beantwoord. Wat houden ze achter?

Vind haar trouwens zowiezo naar over komen. Net als haar nobel prijs.... Nauw veel mensen verdienen die dan want veel mensen zagen dit wel aankomen.

12. tuc

tuc Niet meer actief

Een deel daarvan zullen ook geheime lijntjes zijn die niet voor "het klootjesvolk" bekend moeten zijn. Dat is op zich niet zo vreemd, maar idd, er wordt straks ook zo weer het een en ander onder de mat geveegd ja.

13. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.836
    18.575
    113
    Vrouw
    Je kunt niet iedereen redden helaas

14. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.836
    18.575
    113
    Vrouw
    'Gematigd islamisten'.. het is ook maar afwachten wat hier waarheid van is en hoe het eruit komt te zien onder leiding van de Taliban. Of vrouwen aan het werk kunnen blijven en of meisjes naar school kunnen blijven gaan.

Bijgevoegde bestanden:

15. Wondertje2020

Wondertje2020 Fanatiek lid

6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
    Ja want mannen die met wapens de macht grijpen zijn “gematigd”. Het gaat alleen maar om macht en geld.
    Het is duidelijk dat ze de Sharia weer willen invoeren en het land weer een broedplaats wordt voor terroristische aanslagen. Bovendien voelt de bevolking zich nu in de steek gelaten door het Westen en zal de haat alleen maar groeien. Wat een hel daar!

16. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.836
    18.575
    113
    Vrouw
    Er zijn veel meer (islamitische) landen waar de sharia geldt, maar in veel van die landen wordt er weer anders mee omgegaan, vrouwen die gewoon rechten hebben etc.

17. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.083
    12.042
    113
    Klopt, maar iedereen is een…

Spectre vindt dit leuk.
  18. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.836
    18.575
    113
    Vrouw
    Zeker waar, maar ze moeten dan ook een plek hebben om te verblijven en die plek is behoorlijk schaars hier in Nederland. Dus ik snap dat ze niet zomaar iedereen mee kunnen nemen.

Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  19. MotherPrincess

MotherPrincess Actief lid

19 okt 2014
    276
    170
    43
    Mijn nichtje (VN woman -medewerker en gevestigd in Jordanië) appte vandaag:

De Afghaanse meiden hebben een brief thuis gekregen waarin ze worden verzocht om binnen een bepaald termijn te trouwen of anders worden ze gegeven aan de mannen van de Taliban. Deze brieven zijn op social media verspreid. Ik hoop ontzettend dat ze fake zijn, maar mijn Afghaanse vrienden hebben het bevestigd. Die hebben nog familieleden in Kabul wonen.

Zo verschrikkelijk wat daar gaat gebeuren

20. vrouwvan

vrouwvan Fanatiek lid

26 dec 2015
    2.195
    1.242
    113
    Ongeloofelijk wat een onmenselijke situatie. Ik hoop echt dat het fake is.

Deel Deze Pagina