weet het niet meer.

Discussion in 'Flesvoeding' started by kimmmmberly, Jul 26, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kimmmmberly

kimmmmberly Bekend lid

Mar 9, 2011
    894
    0
    0
    leeuwarden
    sinds 2 dagen is het hier weer super onrustig, mijn meissie lijkt niet meer genoeg te hebben aan haar voeding.
    ik gaf haar eerst kleinere voedingen en dan meer over de hele dag.(verborgen reflux)
    alleen daar was mevrouw het niet meer mee eens. ze bleef krijsen na de fles, en was alleen tevreden als ik haar meer gaf.
    toen begonnen met 5x 180/6. gaat allemaal prima op. alleen sinds gisteren wilt ze bijna niet slapen omdat "ik denk" nog steeds hongerig is. ze ligt dan boos in bed te huilen, smakt steeds, niet op haar vuistje maar gewoon echt smakgeluiden met de mond maken. en als ik haar dan een speentje geef, valt ze daar echt op aan. maar dat is 5 x zuigen en de spuugt hem uit waarnaar ze weer begint met huilen. uiteindelijk krijg ik haar in slaap, maar na een half uur/uur is ze weer wakker. als ze dan na 4 uren de volgende voeding heeft gehad is ze zo moe dat ze wel slaapt. wel heel onrustig en licht. 1 liter kv is toch de max? kan ik nog wat doen? dit is zowel voor haar als voor mij niet leuk. ze krijgt trouwens friso comfort sinds 2 weken, omdat ze achteraf gezien niet tegen nutrilon kon. ook hongerige baby voeding hebben we al eens 3/4 week geprobeerd. maar daar kon ze helemaal niet meer van poepen. alleen met behulp van ons. dus dat was ook geen suc6. sorry warrig geschreven! zit op tel.

2. Zoe123

Zoe123 VIP lid

Feb 9, 2013
    11,808
    5,944
    113
    Female
    Geef je medicatie tegen de reflux?
    Wat je verteld zijn namelijk echt de klassieke symptomen die bij reflux horen. Zelfs na een goede voeding nog niet "genoeg"hebben, meer willen drinken..

3. kimmmmberly

kimmmmberly Bekend lid

Mar 9, 2011
    894
    0
    0
    leeuwarden
    klopt idd, ze krijgt medicatie en geef comfort voeding. met de reflux gaat het helemaal prima, ze heeft geen last meer. hikt niet meer, huilt niet veel meer. en is weer een goede slaper. alleen sinds 2 dagen dus niet meer. ze is niet na elke voeding nog hongerig hoor, ze doet het sochtends of smiddags. een speentje is dan ook niet goed. als ik het dan heb gerekt tot de 4 uur, dan is ze ook helemaal woest van de honger. als ik dan kom aanlopen met de fles dan word ze helemaal wild. lipjes worden getuit en ze begint te smakken, druk met de benen trappelen en wilt met de armen. zodra ze de fles heeft dan ontspant ze gelijk en is het goed. ben vrijwel zeker dat dit gedrag niet van de reflux komt.

en volgens mij mag ik haar niet meer geven? en kleinere flesjes acepteert ze dus niet meer:(. vermoeiend hoor zo'n wispelturige baby;)

4. Wappie82

Wappie82 Bekend lid

Sep 27, 2012
    712
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lastig he! Heeft ze nou honger of komt het door de reflux...konden ze maar praten he.
    Ik wilde even kort reageren op de honger, mijn dochter had dat wel en ik geef haar meer dan een liter. Ze zit zo bovenin de lijntjes dat het cb en de diëtiste aangeven dat ze wat meer nodig heeft. Sindsdien is ze tevreden, slaapt ze overdag beter en red ze het met 4 uur tussen de flesjes.
    Kortom, als het echt honger is zou meer geven dus best een optie zijn. Voeding voor hongerige baby's was hier een drama, kreeg ze ontzettend kramp en verstopping van.
    Ik denk dat je moet uitzoeken of het echt honger is of reflux. Ik weet verder niets van reflux. Misschien naar de huisarts? Ik heb weleens gelezen dat reflux baby's juist continu willen drinken, dat zou de pijn verzachten. Dus er zou kunnen!

Veel sterkte, ik weet hoe lastig het is om erachter te komen wat ze hebben en het gestoei met voeding en het eventueel teveel geven.

5. Wappie82

Wappie82 Bekend lid

Sep 27, 2012
    712
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit herken ik! Mijn dochter had hetzelfde, en zelfs nu met flinke flessen doet ze het af en toe nog. Ze drinkt de flessen ook leeg alsof ze al een maand geen eten heeft gehad.
    Kleinere flesjes is hier ook totaal geen oplossing. Ik heb op een ander topic hier (180/6 of 210/7) al een hele discussie gevoerd over het overschrijden van een liter kunstvoedimg, dus dat ga ik hier niet nogmaals doen. Ik overschrijd de liter dus wel, op advies van de cb arts, de verpleegkundige en de diëtiste. Omdat ze het nodig heeft, want ze zit zo bovenin de groeicurve. Ze krijgt 3 flesjes van 200/6 en 2 van 210/7...ik kan er ook wel 3 van 210/7 geven, ze drinkt het zo weg...maar nu red ze het ook. Ik begin nu ze 4 maanden js ook met bijvoeding, omdat ze eraan toe is.
    Elk kind is anders,en er zijn echt uitzonderingen in die literregel. Lees het andere topic anders maar eens. In Vlaanderen bijv is de literregel helemaal niet bekend! Mijn cb arts zegt dat de literregel niet meer zo zwaar is en noemde het zelfs achterhaald. Ik merk aan alles dat m'n dochter hier heel tevreden mee is

6. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    #6 piccolina, Jul 26, 2013
    Last edited: Jul 26, 2013
    Hier ook 3.5mnd en super hongerig.
    Ze heeft of had verborgen reflux met onrust klachten en ontlasting en huilbaby etc. Uiteindelijk 2mnd terug naar osteopaat geweest en met confort begonnen alle klachten waren weg.
    Hier ook ontzettend honger maar ik gaf haar nooit kleine porties gewoon normaal.
    Nu ze is precies gemiddelde en ik mag haar 1L geven wat ik ook doe. Ze drink alles op op en daarna begint ook huilen (5-10sec lang) maar nu heb ik tip gekregen dat die huilen niet gaat over honger maar over zuigbehoefte- na flesje steek ik gelijk speen erop. 5sec is voldoende. Nu huilt ze niet meer.
    Ze heeft ook enorme zuigbehoefte ik geef altijd speen. Ik heb koeka speendoekje ze kan dan zelf verloren speen insteken als die redelijk op borst valt. Ze heeft die kordje ook vast in haar slaap of gewoon kan ze zelf in en uit doen. Vaak duimt ze of legt andere vingers in mond.
    Ze is ook vast qua tijden eten en dan echt ontroosbaar huilen voor eten en binnen 15min 200 cc zo weg.

Ik geef nu max van 30schepjes waarvan elke voeding 5 comfort + 1 forte + extra 10cc water. Forte haalt hier niks uit eigenlijk geef ik alleen omdat toch gekocht had. Extra water geef ik tegen obstipatie.

Om de reden dat ze zo hongerig is mag met 4 mnd beginnen mey groente en fruit. Over 1l is niet erg. Over 30schepjes is als je vaak doet kan schadelijk voor nieren zijn.

Wat ik nu ook doe op advies cb is proberen nachtvoeding van 05.00 5 schepjes geven ipv 6. En zo na week 4 schepjes en dan 3 etc.
    Met 5 gaat nu goed qua etens tijden verandert het niet. Cb zei dat vaak baby raakt in patroon waarin hij hetzelfde tijden wil eten maar beetje is al genoeg: gaat over nacht voeding dan. En dat blijkt hier ook zo te zijn denk ik. Ik geef pas 3 dagen een schepje minder.

7. kimmmmberly

kimmmmberly Bekend lid

Mar 9, 2011
    894
    0
    0
    leeuwarden
    bedankt voor je reactie, ja het is echt honger, en geen reflux. daar ben ik wel zeker van. ik loop bij de kinderarts met haar, en van hem mag ik deze kuur opmaken en dan stoppen. omdat er geen klachten meer zijn. er komt geen voeding meer omhoog, alles blijft nu mooi in het maagje:)

ik geef haar zo nu en dan water tussendoor als zij het niet red, dus qua water overschrijd ik de liter wel. maar volgens mij was het om over de 30 schepjes te gaan schadelijk voor de nieren?
    dus zit nu in dubio...ik wil niet dat ik haar beschadig ermee.

en dan te bedenken dat ik wou wachten met bijvoeding tot ong de 6 maand. (eerder als zij aangeeft daar aan toe te zijn).
    nou volgens mij kan ik daar nu ook wel naar fluiten:)

8 aug weer naar het cb, dan maar eens overleggen met de arts daar.

8. kimmmmberly

kimmmmberly Bekend lid

Mar 9, 2011
    894
    0
    0
    leeuwarden
    haha ja dat maand geen eten ken ik ook! pff soms valt ze er echt op aan. ze doet hier wel 20 tot 30 min over haar fles, dus kan ook niet zo zijn dat ze nog zuigbehoefte heeft. een speen werkt ook niet hier.

ik wou eigenlijk wachten tot de 6 maand met bijvoeding, maar zoals ik het nu bekijk ben ik bang dat dat niet gaat lukken. ach als ze er aan toe is, dan vind ik het eigenlijk wel prima. maar ze zal toch echt nog even moeten wachten.

en ik zal dat topic eens even lezen! dankjewel, moet 8 aug weer naar het cb, dus dan daar maar overleggen hoe en wat. opzich vind ik haar meer geven geen enkel probleem, maar heb gelezen dat het schadelijk voor de nieren zou zijn. tsja dan ben ik weer zo'n muts die dan gaat zitten piekeren en het niet aandurft.

9. kimmmmberly

kimmmmberly Bekend lid

Mar 9, 2011
    894
    0
    0
    leeuwarden
    het is hier geen zuigbehoefte helaas, ze doet 20/30 min over de fles, dus dat is gewoon goed. en na de tijd wil ze ook echt geen speen hebben. ze heeft vanmorgen om 07:15 de fles gehad, en rond 9e had ze alweer zin in wat. heb het tot nu gerekt, dus zal zo haar maar een fles geven. ze mag officeel 11:15 weer.

nachtvoeding heb ik hier niet meer, alleen savonds rond een uur of 11, en dan smorgens weer rond een uur of 6. dus snachts red ze het wel prima. overdag lijkt ze gewoon meer nodig te hebben.

voor de rest is ze harstikke vrolijk etc.

10. kimmmmberly

kimmmmberly Bekend lid

Mar 9, 2011
    894
    0
    0
    leeuwarden
    btw qua lengte zit ze wel best ver boven het gemiddelde, haar gewicht was gisteren 5,566 (zelf een baby weegschaal)

11. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Wat je wel of niet doet; het is super warm weer nu. Zeker voor die kleintjes.

Of de liter regel achterhaalt is weet ik niet, ik zelf heb hier niets over gehoord, maar anderen wel. Sowieso (wel of niet achterhaalt) kun je altijd een paar dagen over de liter heen gaan.
    Als de liter regel achterhaalt is is het sowieso geen probleem, alleen waar ligt de max? (Hou dit in je achterhoofd)
    Als de liter regel niet achterhaalt is mag je ook een paar dagen over de liter heen komen.

Persoonlijk zou ik proberen deze flesjes te geven en indien nodig gewoon een keertje 30cc extra. Geen 6x bijv, maar 1 of 2 x zal vast geen ramp zijn (zeker voor een paar dagen)
    Daarnaast mag je sowieso 10 a 20 cc extra water in de flessen doen zonder dat dit problemen geeft.

Daarnaast zou ik na het weekend eens informeren bij je ka of ha. Kijken wat zei adviseren. Wij kunnen van alles roepen, maar zien jouw kindje niet.

Wat betreft reflux, of ik lees het verkeerd of je spreekt jezelf tegen?
    Eerst zeg je dat ze meer huilt, na de smakgeluiden, en later huilt ze juist niet als er gezegd wordt dat het reflux is.
    De meeste kindjes hebben, naar wat ik heb begrepen, zeker tot 6 maand reflux. Veel kindjes zelf tot 1 jaar.
    Ookal zie je de voeding niet omhoog komen, het smakken kan komen doordat ze dr voeding wegslikt (en dus degelijk pijn heeft). Ik zeg niet dat het zo is, maar het kan heel goed!

12. luna81

luna81 Nieuw lid

Jul 26, 2012
    1
    0
    0
    in ze zorg met mensen met een verstandelijke beper
    brabant
    heel herkenbaar verhaal mijn zoontje nu 15 weken
    heeft ook last van reflux en kwam smorgens en savonds ook heel snel na elkaar.
    Dat ik dacht, dit kan toch niet en toch gewoon voeding gegeven tot hij echt helemaal voldaan was.
    nu krijgt hij vier voedingen per dag.
    savonds meestal rond 18.30 laatste fles en dan om 20 uur nog een "toetje" zeg maar en dan is het goed slaapt tot 7 uur. als ik dat niet doe blijft hij ook huilerig en hongerig terwijl je inderdaad denkt dat dit eigenlijk niet "kan". ik zou zeggen volg je gevoel en pin je niet zo vast aan hoeveelheden kindjes kunnen heel goed zelf aangeven wat ze nodig hebben en ook met flesvoeding kun je voeden op verzoek. ik heb borstvoeding gegeven tot 12 weken en daarna flesvoeding en hij krijgt echt niet teveel is nu ongeveer 7 kilo en ik denk 66cm lang krijgt 4 voedingen 210 water met 7 schepjes en dan soms nog wat extra.
    succes!

13. kimmmmberly

kimmmmberly Bekend lid

Mar 9, 2011
    894
    0
    0
    leeuwarden
    ze huilde eerst hele dagen, en nu we medicatie en comfort voeding gebruiken is dat helemaal over. als ze dan in bed ligt te smakken etc, word ze op een gegeven moment boos en gaat huilen ja, ik probeer haar dan te sussen met een speentje etc en op een geven moment gaat ze slapen. maar word vaak weer wakker. (dit is niet altijd)

zou best de reflux kunnen zijn idd, al denk ik zelf van niet. toen was haar gedrag echt heel anders dan nu.
    ze doet het ook niet na elke fles. vaak in de ochtend of smiddags. smorgens kan ik begrijpen want ze slaapt door.
    maar smiddags vind ik het zo vreemd. ze is voor de rest vrolijk en lacht veel, dat was eerst wel anders. als ze nu huilt dan dan is dat gewoon omdat ze boos is. niet meer zulk oorverdovend gekrijs van de pijn wat ze eerst wel altijd deed. en als ze hongerig is begint ze op haar onderarm te zuigen of op haar vuistje/vingertjes. dat gedrag doet ze nu dus ook vaak als ze al voeding gehad heeft. dus smakken, armpje/vuistje/vingertjes zuigen. later boos en huilen.

de kleine meid heeft daarstraks de fles gehad, en ligt nu gewoon te slapen zonder wakker te worden. toen we nog niet wisten dat ze reflux had sliep ze nooit. alleen snachts.

als ze het vanmiddag weer doet ga ik haar 30cc extra geven, dan weet ik snel genoeg of het echt honger is of toch reflux.

14. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Ik zou zeker een afspraak maken bij de kinderarts, het kan ook zijn dat haar slokdarm al beschadigingen heeft van binnen. Dan is het idd geen honger maar gewoon pijn! Voordat je over de liter gaat (je zit er nu precies op en bijvoeden heeft ook z'n tijd nodig) zou ik eerst medisch ongemak uitzoeken.

15. kimmmmberly

kimmmmberly Bekend lid

Mar 9, 2011
    894
    0
    0
    leeuwarden
    ik denk idd dat ik die literregel een beetje los moet laten. als het vanmiddag weer zo is dan geef ik haar gewoon een beetje extra, als het dan goed is, dan is het honger.
    lijkt mij gewoon niet dat dit van de reflux is, ze zeurt...niet het gedrag wat zij eerst deed. toen was het krijsen etc. niet slapen en continu huilen. veel slikken,hikken,overstrekken enz.

dankjewel!

16. kwebbel86

hoe bedoel je dit ??

17. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Weet je wat het lastige is bij reflux, het lijkt enorm veel op de honger signalen.
    Mijn oudste die dronk ook telkens meer en meer omdat er mij werd verteld dat hij honger had. Achteraf had hij ontzettend veel pijn en drinken verzacht die pijn.
    Bij reflux kan het ook zijn dat de medicatie niet voldoende meer werkt.

Jij kent je dochter het beste, wij zien haar niet.
    Maar onthoud de reflux..

18. kwebbel86

@ts: ik denk dat het een vorm van reflux is. 5x180 en dan nog honger lijkt kij sterk. Ik kan het niet via internet beoordelen maar hallo.... 1 liter aangemaakte melk is echt veel !!! Of het nu achterhaald is of niet, het is en blijft veel !!

Wellichr heeft ze ergens pijn en probeert ze dat weg te drinken. Mijn dochter had dit ook ongeveer wat jij schrijft in je openingstopic.

Ik heb nu 2x gereageerd naar jou, je reageert niet op mijn antwoorden dus ik laat het hierbij. Ik ga geen adviezen voor noppes geven. Ik wilde alleen meedenken! Je reageert nl wel op anderen.

19. Wappie82

Wappie82 Bekend lid

Sep 27, 2012
    712
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ze moet gewoon even verder onderzoek doen om zeker te weten of het reflux is of niet. Via kinderarts lijkt me het beste.
    Toch blijf ik zeggen dat het best honger zou kunnen zijn, want ik herken het ook en mijn dochter heeft nooit reflux gehad. En ja een liter is veel, maar er zijn kindjes die er niet altijd genoeg aan hebben. Misschien heeft ze een groeispurt!

20. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    #20 piccolina, Jul 27, 2013
    Last edited: Jul 27, 2013
    Ik heb nog een vraag: hoe herken je dat ze honger heeft? Welke signalen? Je zegt ze at 7 uur en dan 8.30 wil weer? En elke keer 200сс? Lijkt mij bizaar want ook hongerige baby zal niet zo snel na zulke hoeveelheid honger gaat krijgen.

Misschien denk jij dat ze honger heeft doordat ze huilt of krijst of zeurt en als je flesje geeft ze is dan tevreden?
    Tjaa dan snap ik wel dst ze hongerig lijkt want elke ontroosbare huil is flesje en echt veel achter elkaar krijgen wordt ze dan slapperig en slaapt hele nacht. Misschien heb ik het verkeerd hoor maar ik kijk hier en er zijn tijden geweest hier voor de osteopaat waneer ze vast zat toen krijsde ze ook bijna altijd en ik zou ook flesje geven dan zal ze even stil zijn. Maar ik heb dus altijd haar volgens schema gegeven zonder overtreding omdat hoemeer ze krijgen hoemeer ze willen verder als ze groeien. Ze krijsde of huilde ik deed alles om extra 1.5-2 uur te rekken tot volgende voeding.
    Ik geef nu max en soms eet ze dus om 17.00 dan spelen etc slapen wordt ze 20.30 wakker en dan jengelen hangetig huilen etc precies hetzelfde als ze honger heeft. Ik loop door huis spel wandel met kinderwagen etc om het tot minimaal 22.00 te rekken want als ik het niet doe en gewf haar komt ze later extra keer en dan moet ik voeding splitsen etc. Soms rek ik tot schema tijd soms valt ze weer in slaap etc maar vaak is geen honger terwijl het signalen hetzelfde zijn.

Als ik het goed zie heb je maar paar weken te gaan tot bijvoeding. Probeer gewoon schema maken en goed luisteren naar je baby. Op verzoek voeden is goed doe ik ook maar dat is meer de manier voor bv. Bij fv vaak kinderen willen meer of juist minder dan ze kunnen krijgen. Hoe eerder je begint max te geven op verzoek hoe lastiger het later wordt want baby groeit en wil gewoon meer de max boeit dan hem niet zo.
    Als ze huilt of zeurt probeer aflijding voor haar te zoeken in speen(neem andere speen bibi bijvoorbeeld of anders andere want nuet elke speen baby wil), spelen, lopen, wiegen etc.
    Extra water kan je altijd geven de regel geld alleen voor 30schepjes: niertjes kunnen binnen 24 uur niet meer verwerken van de stof die daarin zit.

Ps: nacht voeding bedoel ik de voeding tussen laatste flesje en flesjr waarop ze echt wakker opstaat.. Hier is het 05.00-06.30 ongeweer ik zie het als nachtvoeding want ze slaap lekker na 23.00 flesje, dan 05.30 bijv geef ik ietje minder zondat ik extr spelling heb als de dag raar loopt. Dsn gelijk naar bed en dan pas 10.00 wakker echt.

Share This Page