Afgrijselijke kindernamen deel 2.

Discussie in 'Babynamen' gestart door Louise11110, 19 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mutskuh

mutskuh Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.413
    1.206
    113
    Ja dat denk ik ook wel. Vind m ook niet echt afgrijselijk wel zeer apart

2. mamabri

mamabri Niet meer actief

het is geen rare naam, maar ik vind hem gewoon echt méga-ouderwets!

Hier is van de week een Willem geboren....

niet van deze tijd :oops:

3. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Even of topic: Ik vroeg me bij dat verhaal af of die keuze gemaakt was omdat het kindje misschien interseksueel is. Door niet naar buiten te brengen of het een jongen of meisje is kan dat kind zich vrijuit ontwikkelen naar wie of wat hij/zij echt is. Bij interseksuele kinderen is dat namelijk niet altijd duidelijk.

En anders vind ik het zwaaaaar overdreven en hyperig. Je kunt toch gewoon zeggen: het is een jongen en hem dan genderneutraal opvoeden? Dit komt dan zo aandachttrekkerig over.

4. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

Daar had ik niet eens bij stil gestaan dat dat überhaupt een optie was, de hele blog kwam in mijn ogen nogal aandachttrekkerig over dus ging er gewoon vanuit dat dat het was ;)

5. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Zou het zelf nooit kiezen, maar ik vind’t leuk! :D

Hommeltje en Emma86 vinden dit leuk.
  6. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Was ook mijn eerste reactie maar ik kon me gewoon niet voorstellen dat het überhaupt zou kunnen. Artsen (huisarts, cb) maar ook een eventueel kdv zijn toch gewoon op de hoogte van het geslacht? Dus toen ik erover ging nadenken dacht ik ineens aan interseksualiteit. Dan vind ik het wel weer een goede optie eigenlijk maar doe er dan niet zo geheimzinnig over als je er toch mee in de media wilt komen.

7. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.139
    113
    Happyland
    Zag net op een naambord bij een huis Tank. WTF :roflmao::roflmao: Dat is toch geen naam lol

owly, Linky, Robijn89 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  8. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Vind ik ook. Het lijkt ook gewoon een jongen met lang haar.

In your eyes vindt dit leuk.
  9. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

Ik ben afgehaakt toen ik las over genderneutrale kdv's. Maar het klopt inderdaad wel wat je zegt, artsen zullen het wel weten..

10. mamabri

mamabri Niet meer actief

Echt? Ik vind het vreselijk en ook best zielig voor het kindje.

Marchella vindt dit leuk.
  11. mamabri

mamabri Niet meer actief

hahaha, ja hoor, zo noemen wij onze golden retriever die domweg blijft staan/liggen/zitten en geen milimeter op wil schuiven als je er langs wil: "aan de kant Tank!!"....:roflmao:

Coccie, Zonnestralen en Zara75 vinden dit leuk.
  12. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Hier in de Achterhoek is het echt wel een normale naam. Komt niet héél veel voor bij kindjes, maar je wordt hier echt niet vreemd aangekeken als je Willem heet.

13. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.574
    3.507
    113
    Net op fb:
    Meälys-Hennie

Marchella, Oliviafaye en In your eyes vinden dit leuk.
  14. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.922
    5.179
    113
    Zusjes Ysis, Ellis en Loïs. Absoluut geen afgrijselijke namen, maar vind de combi wel iets too much.

15. mamabri

mamabri Niet meer actief

nee, weet ik, wij wonen in Twente ;)

Maar ik vind het echt afschuwelijk ouderwets.

Hier hoor je ook veel Mats, Mees, Thijs, Boet ed, gewoon echt niet mijn smaak.

16. mamabri

mamabri Niet meer actief

Oh en bij mijn jongste in de klas: een jongetje met een Keniaanse moeder/ Nederlandse vader, maar het kind is dus heel erg donker: Henny...zijn babyzusje heet Ria. Vernoemd naar de Nederlandse opa en oma.

geen vreselijke namen an sich (wederom niet mijn smaak, maar dat is niet boeiend, ze komen hun leven er prima mee door, het is geen dynalys-maïero of zo :p)

Maar omdat het echt qua uiterlijk Afrikaanse kindertjes zijn, incl kroeshaartjes klinkt het erg bijzonder.

17. Cjms

Cjms Bekend lid

11 dec 2016
    891
    1.286
    93
    Ik vind het ook een leuke naam en juist leuk als het weer teruggebracht wordt.
    Ons kindje komt Leon te heten. Ook niet heel erg hedendaags. Maar deze naam geven we hem met trots omdat zijn opa (mijn schoonvader) zo heette en helaas zijn eerste kleinkind niet gaat zien opgroeien.

Coccie, Zara75 en Lenaroos vinden dit leuk.
  18. LoeForceOne

LoeForceOne Fanatiek lid

28 jun 2015
    1.374
    910
    113
    Ik zag de naam Dafne. Opzich is de naam zelf wel oké (beetje duf vind ik maar absoluut niet raar) alleen de spelling is weer zo’n gevalletje kijk ons het net anders doen waardoor het arme kind de rest van dr leven haar naam moet spellen. Noem het kind dan gewoon Daphne. Vind het altijd zo sneu voor het kind en heb dan ook altijd een bepaald type mensen in gedachten.

Zonnestralen en Louise11110 vinden dit leuk.
  19. Betsy

Betsy Niet meer actief

Op ZP is er ook een moeder met een dochter Dafne. En door haar ben ik er helemaal aan gewend en vind ik het helemaal niet raar.

20. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.486
    17.425
    113
    Ik vind dat beide kunnen. Net als bij sophie of sofie. Is denk ik vooral wat je gewend bent

Deel Deze Pagina