Ja, wel grappig eigenlijk, want door dit topic betrapte ik mezelf erop dat ik het dus een heel normale naam vind omdat ik de persoon achter de naam ken. Maar als ik 'm in zo'n topic als dit tegenkom er toch bepaalde associaties bij heb.
Bij de zelfscan roept een moeder haar kinderen: James! Dean! Komen er een jongen en een meisje aangelopen...
Wat ik best wel apart vind aan dit soort artikelen: als een naam uit 2017 of jonger, minder dan 25x is gegeven, kun je m niet meer vinden in de voornamendatabase, maar hoe komt zo'n journalist dan aan die informatie? Daarnaast is die regel juist ingevoerd vanwege de privacy, dus waarom het dan elders wel gewoon op internet gegooid mag worden is me een raadsel?
Tsja, ik lees hier op zp steeds vaker dat mensen hun dochter James willen noemen Dus mij verbaasd het niets. De combi James (&) Dean kijk ik ook niet gek van op trouwens
Eens. Ik vind het desalniettenin wel jammer dat deze namen niet meer worden vrijgegeven. Een van de namen van mijn kinderen (H.) stond ook bijna ieder jaar in die lijst maar werd dan maar 2 of 3x gegeven. Vond het juist wel leuk om te zien en 't is niet zo dat er achternamen of adressen bij stonden toch? Maar goed wellicht omdat het in ons geval wel echt een "gewone" naam betrof, en niet zoiets als Fuk of Ruksaar was. Dat maakt het toch wel anders. Nu staat de naam dus ook niet meer in de lijst omdat het minder dan 25x werd gegeven.