Toen ik eens kleertjes ophaalde voor ons toen pasgeboren kindje lag daar een baby in de box met zo'n OvN mutsje op met de naam Jaimz
Nee hoor. Ken maar 1 Lidewij en dat is een oud klasgenootje waar ik verder niets mee heb. Maar omdat ik het wel een mooie, klassieke naam vind (ondanks dat het niet onze stijl is) snap ik gewoon niet zo goed dat blijkbaar niemand die op kraamvisite bij dat baby'tje kwam die naam mooi vind (oke, smaken verschillen, maar niemand?). En die associatie met het kruidenvrouwtje probeer ik gewoon te begrijpen omdat ik daar nog nooit van heb gehoord icm. Lidewij/Lidewei. Misschien iets Limburgs?
Ik vind het wel apart maar niet echt vreselijk, waarschijnlijk omdat ik de naam al wel kende. Maar in bv de VS zijn wel meer "rare" namen gangbaar natuurlijk. Zo zag ik laatst een vlog van een Amerikaans gezin, met een zoontje genaamd Forest
Deze is teminste op de normale manier geschreven. Vind Forest juist leuk! Vele malen leuker als sssst
Die zag ik toen ook in dat hilarische filmpje Overigens wordt Forest ook weleens geschreven als Forrest zoals in Forrest Gump. Ziet er stom uit vind ik. Net alsof er staat 'for rest' (voor de rust)
Nou dit was een conservatief christelijk echtpaar zonder tv etc (volgens mij mennonieten), dus ik denk dat het niet geïnspireerd door Forest Gump was.
Ik zou deze dan ook lezen als Lauwuh-runs. Misschien is dat ook wel de bedoeling, maar denk t niet en dan is t toch jammer vind ik.