Als in bijvoorbeeld veel leden van koningshuizen meerdere namen hebben (maar de roepnaam vaak maar één naam bevat)? Of echt waarbij je Petronella Magdalena Maria Christina in één adem moet roepen?
Het ís niet alleen een koosnaampje maar het klinkt ook zo vind ik. Vind ik overigens ook van Bibi en Kiki enzo. Die laatste 2 zijn wat mij betreft echt namen die niet passen bij een volwassene..
Sorry alvast voor degene van wie het topic waarschijnlijk vandaag nog in deze subcategorie komt te staan, maar ik vind "Maan" dus ècht geen pan En dat terwijl ik enorm fan ben van natuurnamen normaliter (overigens ook geen fan van Luna maar dat komt omdat ik veel honden ken met die naam )
Dat eerste. 4 voornamen is voor mij echt de max. Ik zie echt niet de toegevoegde waarde van een vijfde, zesde, zevende, etc. voornaam. Wat een onzin! 4 is zat. Als je zo'n lange naam hebt past het 9 van de 10 keer niet op het voorbestemde regeltje op inschrijfformulieren en dergelijke.
Volgens mij is Aemilia alleen de Latijnse spelling en wordt die verder nergens meer echt gebruikt. Denk dat de ouders van Zweder, Splinther en Aemilia het puur voor het origineel doen deden. Ze zijn namelijk absoluut niet buitenlands en wonen gewoon hier. Plus hun oudere twee kinderen hebben ook vreemde schrijfwijzen.
Ik ken ook een Bernie, maar nooit deze associatie gehad eigenlijk. Maar nu je het zo zegt, best een gekke naam eigenlijk.
Haha sorry, gewoon niet mijn ding. Overigens vind ik Luna niet afgrijselijk maar Maan wèl. Misschien troost dat je wat
Bij ons in het dorp woont een Sweder. Vader is ‘van adel’ dus dan moet je natuurlijk wel een ‘bijzondere’ naam hebben.
Sweder is ten minste de normale spelling. Vind het overigens wel een mooie naam. En ik ben ook van adel
Ik denk dat je het met een S schrijft, ik weet het niet zeker. Inmiddels ben ik wel gewend aan de naam, maar het is alsnog niet mijn smaak.