Zo weet ik van een echtpaar dat heet Arie en Aria. Ik dacht als klein kind dat dat een tweeling was. (Ik vond ze ook op elkaar lijken )
Ik zoek leuke meisjesnaam op een app Komt candida telkens voor .. Nou het is een naam ja maar volgens mij voor iets anders hihi
Vind die z achteraan bij Boaz zo lelijk, niet mijn smaak maar verder ook geen verschrikkelijke naam. Godlovesmely daarentegen..
Ik vind hem wel leuk denk ik. Ken (nog) niemand met die naam, dus neutraal qua associatie, maar vind het wel wat hebben. Hij begint wel te groeien in ieder geval.
Bloem, en dan als achternaam Pot. Is echt gebeurd, hier in Vlaanderen. Als ik het goed heb, werd die naam toen wel geweigerd.
Grappig....in mijn omgeving is Boaz eigenlijk best populair en hoor je best veel! Staat ook op nr 36 in de top 50! Ik vind het een leuke stoere naam. Geen associatie met de Bijbel oid.
Afschuwelijk. Sorry. Edit: nu ik lees dat het al echt een oude Bijbelse naam is,vind ik hem wel minder afschuwelijk. Ik dacht dat het iets in elkaar geflanst was
Wat een rare redenatie Eerst vond je het afschuwelijk omdat je dacht dat het een geknutselde naam was en nu blijkt het dat niet te zijn, vind je hem opeens minder afschuwelijk Ik vind het geen mooie naam maar valt ook niet in de categorie afschuwelijk.
Ik vraag mij nog steeds af hoe je Boaz uit moet spreken. Boo-As, Boo-aaz, Boos, Bos.... onduidelijke naam op papier vind ik. Ik vind, ongeacht de uitspraak, het ook een naam die bij een breed of fors iemand past en niet bij een iel mannetje. Maar het is weer eens wat anders als Lucas, Luuk, Noah of Levi, die meestal bij bijbelse namen worden gekozen.
Ik snap de redenatie wel. Als een naam een achtergrond heeft en dus bestaand is maakt dat voor mij een naam al een stuk mooier. Een zelfbedachte naam door wat letters bijelkaar te plakken zodat het dan origineel moet zijn vind ik vaak ook afschuwelijk. Ik vind Boaz erg mooi! Ik ken er ook heel wat. En die spreek je uit als BO AS