Afgrijselijke kindernamen

Discussie in 'Babynamen' gestart door Boommm, 29 mei 2016.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.879
    5.128
    113
    Ik denk dat er bedoeld werd dat de naam als Èowyn geschreven is in plaats van Éowyn. Dus het accent is verkeerd gezet, waarschijnlijk onbewust. Iets wat ik helaas regelmatig zie bij namen.

2. Emmaxkus

Emmaxkus Actief lid

11 dec 2015
    371
    0
    0
    Mijn vriend komt van het kamp, en zie/hoor soms de meest vreselijke namen voorbij komen. Rieka, Henk 1 tot en met 20, Hendrik (die naam doet het heel goed op t kamp) Johan, Josep etc. Vind het ook echt verschrikkelijk irritant als ze het over bijvoorbeeld Hendrik hebben, zit dan echt van: Welke van de 10? En op de een of andere bizarre manier weten ze altijd welke Hendrik, terwijl ik een uur mn hersenen kraak met de vraag welke Hendrik ze bedoelen.

En als ze zelf kinderen krijgen, krijgen die kinderen de meest bizarre namen. Echt van die lellebel namen.

Sorry, dit was mn frustratie. Niks tegen kampers hoor, maar de naamkeuzes begrijp ik niet echt :p

3. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.792
    18.980
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik ga er altijd maar vanuit dat mensen met de beste bedoelingen proberen een leuke naam voor hun kind te kiezen. Er zijn er wel waar ik mijn wenkbrauwen over frons, maar dat zal ik niet hardop zeggen. Die ouders zullen de ('saaie') namen van onze kinderen vast niet mooi vinden. Smaken verschillen.

Wat mij vooral verbaast, is dat er ouders zijn die gewoon echt niet weten hoe de naam van hun kind geschreven wordt. Echt serieus al meerdere keren meegemaakt dat ouders mij melden dat de naam van hun kind verkeer in onze administratie stond. Oké, kan gebeuren, erg vervelend: neem volgende keer even de ID-kaart mee zodat we het in ons systeem kunnen aanpassen. Blijkt onze spelling gewoon overeen te komen met wat er op het identiteitsbewijs staat. WTF, je weet toch hoe je de naam van je eigen kind schrijft? Of kinderen waarbij de vader de naam anders uitspreekt dan moeder. :(

4. Islah

Islah Niet meer actief

Wij woonden vroeger in dezelfde straat als waar het kamp was, waar wij woonden was de "nette" (kak) kant en de andere kant was dus het kamp maar moest er regelmatig langsfietsen. Dan hoorde ik toch wel vooral namen (wanneer kinderen geroepen werden) als: Delano, Giovanni, Priscilla, Kimberley etc.

5. Logan

Logan Niet meer actief

Maar dat is wel echt heel erg...

6. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Ooit een keer gezien op internet dat er werd gereageerd door de moeder van Ar-Chianthony of iets dergelijks met uitleg over waarom ze haar zoon zo had genoemd, maar ze schreef het 3 keer anders... Nu was haar zoon op dat moment nog geen jaar oud, en ik zou ook een jaar nodig hebben om die naam te kunnen spellen, maar als moeder weet je toch wel hoe je je kind genoemd heb?

7. B3ngel

B3ngel Actief lid

2 sep 2013
    433
    161
    43
    NULL
    NULL
    Oh dat is wel heel erg als ouders de naam van hun eigen kind niet kunnen spellen... Hoe moet het kind het dan zelf ooit leren?

8. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL
    Rachel (ragel)
    Heaven.
    Alles dat begint met een dj en eindigt op o of a
    Jan
    Hans
    Merknamen

9. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Dat is wel heel triest als je de naam van je eigen kind niet eens kunt spellen. Bovendien, als je van jezelf weet dat je toch al niet zo'n taalwonder bent, dan zou je toch eerder voor Sam ofzo kiezen dan Quishshonandray ofzo.

10. whuz

whuz Bekend lid

20 okt 2015
    995
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik zag laatst op een slinger Nowan. Dat klinkt voor mij alsof je je kind niemand hebt genoemd. Dat zou ik zelf niet kiezen.

11. zobijzonder

27 okt 2015
    64
    1
    0
    NULL
    NULL

Hahaha! :D
    Echt, dat mensen niet verder kijken dan hun neus lang is..

12. Alf

Alf Niet meer actief

:D :D
    No one inderdaad

13. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Ik hoorde net een naam op tv :$
    Queen precious-jewel
    Der moeder wilde dat ze zich altijd als een queen zou voelen 🙄

14. Alf

Alf Niet meer actief

tlc :d

15. Hommeltje

Hommeltje Niet meer actief

Ja,dat programma met die bruidsjurken,kom er zo effe niet op :D

16. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.572
    1.867
    113
    Vrouw
    :$ :$

17. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.820
    8.476
    113
    Vrouw
    Ik reed net langs een huis en daar zag ik een geboortebord met de naam Djill. Ik snap dat echt niet.. wat is er mis met Jill?

18. cc93

cc93 Bekend lid

10 okt 2010
    996
    2
    18
    De meest afgrijselijke naam vind ik Joep.
    Snap niet dat je je kind zo noemt:)

Alle namen die niet uit te spreken zijn, tja ook niet mijn keus maar vind het ook weer niet afgrijselijk. Past vaak wel bij de mensen die zulke namen verzinnen.
    Ik vind namen met dj een beetje dommig overkomen, maar verder ook niet afgrijselijk. Je spreekt het per slot van rekening hetzelfde uit en dat is toch het meest belangrijke.

Ik werk met kinderen, kom heel veel verschillende namen tegen. Ben wel wat gewend. Kijk niet snel meer ergens van op.

19. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Say yes to the dress :)

20. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Omdat ik zelf altijd mijn achternaam moet spellen en het dan nog verkeerd gaat, heb ik mijn zoontje Thijs genoemd. En door alle (moderne?) Spellingen vragen ze nu hoe je het schrijft :O

Deel Deze Pagina