Afgrijselijke kindernamen

Discussie in 'Babynamen' gestart door Boommm, 29 mei 2016.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MiaMaria

MiaMaria Niet meer actief

Niet!!!!!

2. Torretjeee

Torretjeee Niet meer actief

Ja zo noem ik mijn zoontje ootje. Zo heet hij niet maar het klinkt zo lief. Maar als ik in het openbaar ben doe ik het wel minder. In iedergeval niet heel hard door de winkel heen :D

Bailief vindt dit leuk.
  3. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Tsja ik heb een waslijst van niet charmante bijnamen voor mn dochter, gelukkig snappen mensen dat het een koosnaam betreft en niet dr echte naam :rolleyes:

4. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Misschien toch tijd dat ze dat eens wat gaan aanscherpen als ik dit topic zo zie af en toe..... natuurlijk gun ik iedereen zijn vrijheid, maar sommige namen weegt 'bescherming van het kind' (om het maar even zo te noemen) in mijn ogen zwaarder.....:confused:

5. Bailief

Bailief Niet meer actief

Een koosnaam is leuk, een naam vervangen door een koosnaam is minder leuk. Ik schreef al dat hij haar namelijk constant zo noemt. Altijd en overal. Dan heeft niemand een idee van haar echte naam en zou de naam zo hier genoemd kunnen worden ;)

OT: Ik las trouwens over de naam J.oviella, een paar pagina's terug. formuster was een paar weken geleden weer actief. Ik kan er echt niet aan wennen:rolleyes:

6. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Maar ofwel is dat dan vaak bij mensen die je kent, en die weten toch hoe ze heet? Ofwel is het eenmalig bij mensen die jullie niet kennen, in de winkel of zo, en dan maakt het ofwel niet uit wat ze ervan denken ofwel denken ze terecht dat het een koosnaampje is. Toch?

Ik noem mijn dochter namelijk ook vaak anders dan ze heet. Koosnaampje. Maakt toch niet uit? Iedereen voor wie het telt, weet echt wel hoe ze heet.

7. Suusje27

Suusje27 Actief lid

19 aug 2013
    103
    32
    28
    De schoonmoeder van mn zus heet Dodo.

Iedereen is er inmiddels aan gewend, maar ik vraag me toch af of haar ouders zich wel beseft hebben dat ze hun kind hebben genoemd naar een uitgestorven vogel die te dom was om zichzelf te overleven......

VBJ82 vindt dit leuk.
  8. Bailief

Bailief Niet meer actief

Altijd en overal schreef ik. Het ging mij om de afgrijselijke naam en dat is het vind ik. Het maakt me ook niet uit of anderen denken dat het echt haar naam is. Het is gewoon een hartstikke lelijke versie en zeker als je haar echte naam niet meer hoort. Ze heeft een heleboel andere, leukere koosnaampjes die ook als koosnaam gebruikt worden.

9. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Ik vind Utopiana niet onder afgrijselijk vallen. Het is niet mijn smaak, maar dat hoeft ook niet. Ik zou er wel aan kunnen wennen en bij een aantal namen die hier genoemd wordt, is dat absoluut niet het geval voor mij.
    De naam is hier trouwens al eerder in dit topic genoemd ;)

10. MissFluffy

MissFluffy Fanatiek lid

25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    nou ik vind het toch wel slecht hoor :p

wordt de volgende dochter dan geetee estee?

Chocolat, Prettykitty, Marchella en 6 anderen vinden dit leuk.
  11. Prishaylee

28 jul 2017
    8
    4
    3
    Vrouw
    Je ziet echt dat sommige niks te doen bhebben en via een fb pagina naam eruit gaan lopen plukken omdat hier BS te lopen praten.. misschien willen sommige geen witte namen omdat zij die afgerijselijke vinden.

Lise89 en Anna1083 vinden dit leuk.
  12. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.877
    5.116
    113
    Laat me raden: de naam van je kind staat ergens in dit topic? :rolleyes:

Hommeltje, Chocolat, MamaChantal en 5 anderen vinden dit leuk.
  13. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Wat zijn witte namen?

14. Prishaylee

28 jul 2017
    8
    4
    3
    Vrouw
    Yep, ga ik naam van mijn kind googlen zie ik het in deze doelloze post. Tis maar waar men zich druk over maak tegenwoordig. Dat het specifiek doelt op niet Nederlandse naam vind ik echt disgusting.

Lise89 vindt dit leuk.
  15. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.570
    3.507
    113
    De naam van mijn jongste is ook wel genoemd in dit topic en dan ook precies zoals wij het schrijven, maar who cares....

Sommige namen kunnen gewoon echt niet en zijn afgrijselijk. En sommige namen zijn niet afgrijselijk, maar vinden mensen niet mooi. Tja...dat is dan hun mening. We hoeven (gelukkig) niet allemaal dezelfde namen mooi te vinden.

Chocolat vindt dit leuk.
  16. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik vind Pieternelletje net zo vreselijk als Djolisha. Ik ken kindjes met die naam, allebei hoogblond met blauwe ogen overigens.

Iedereen vindt iets anders mooi of lelijk, en dat mág gewoon.

Logan vindt dit leuk.
  17. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik ben me er ook zeker van bewust dat er mensen zijn die de namen van mijn dochters vreeeeselijk vinden, en mijn naam en de naam van mijn man... I don't care ;)

18. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.877
    5.116
    113
    Het is echt totaal niet specifiek op niet Nederlandse namen gericht. Er wordt hier van alles genoemd. En ja, er worden veel geknutselde (niet Nederlandse?) namen genoemd. Maar lijkt me logisch als je zelf letters en leestekens bij elkaar raapt en origineel wilt zijn, dat je dan meer kritiek krijgt dan bij een top 10 naam. Kies je in mijn ogen zelf voor en ik zou ver boven de mening van anderen staan.

Chocolat vindt dit leuk.
  19. Prishaylee

28 jul 2017
    8
    4
    3
    Vrouw
    Het boeit me niet wat mensen denken over de naam van mijn kind er zijn zat namen zoals een indiaase naam prishalashami of Poolse naam svensakin(look it up it really exist. Die top 10 namen is niet voor iedereen van toepassing, een latin koppel gaat zijn kind geen jessie of fleur noemen. Het gaat er bij mij om dat ik het terug vind op deze pagina.

Lise89 vindt dit leuk.
  20. Logan

Logan Niet meer actief

Het boeit je genoeg anders meld je je er niet voor aan.

Chocolat, Hommeltje en Betsy vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina