dit vind ik nou zo'n onnodig topic. je kwetst er alleen maar mensen mee en het voegt gewoon niets toe. namen zijn gewoon heel persoonlijk. laten we proberen iedereen een beetje in zn waarde te laten.
Haha hier moest ik hardop van lachen. Ik denk dat sommige ouders serieus niet nadenken over een naam.. ik heb het met mijn eigen naam. Het betekent ook nog eens "mannelijk" en niemand kan het uitspreken. Als iemand het 3 x verkeerd uitspreekt zeg ik ook: sorry heb het niet bedacht. Mijn ouders hadden een andere aam en mijn moeder vertelde het tegen een vriendin. Die vriendin bevalt 3 weken eerder een neemt die naam dus mijn ouders moesten snel wat anders verzinnen 😆 bedankt!!
Mijn naam betekent "luisteren". Ik denk dat mijn ouders hoopten dat ik dat beter zou doen dan ik nu doe. 😝
Je kunt er ook nog voor kiezen je naam uit te spreken zoals iedereen het standaard doet Ik ken een Jada, ouders hadden haar zo genoemd met uitspraak djeeda. Maar ze werd er zo moe van dat iedereen jaadaa zei dat ze nu maar gewoon als jaadaa door het leven gaat. Veel makkelijker
Ach, lighten up! Wellicht is dit topic dé redding voor onwetende ouders to be, dat ze er twee keer over na gaan denken voordat ze hun spruit Jizz oid. gaan noemen..
Lol 😂 Moest meteen aan dit filmpje denken, hij blijft leuk! https://m.youtube.com/watch?v=pCdmiZyyGjQ
Zulke onzin. Hou eens op met die lange tenen en 'gekwetste zieltjes'. Namen hebben connotaties (roepen bepaalde associaties op). Dat is nu eenmaal zo. En als je dat niet bedenkt als ouder, voordat je je kind Xilyano of Chynandra of iets dergelijks noemt, dan ben je gewoon dom. Dat kun je op je vingers natellen, namelijk. En voor de rest: als jij (ondanks dat t geen 'standaard' naam is) Bloem een geweldig leuke naam vindt en je leest hier dat iemand dat toevallig stom vindt, lekker boeiend toch?
Mee eens. Als je achter je naam staat moet het niet uitmaken welke namen hier genoemd worden. Is een kwestie van smaak. Altijd als er zulke topics worden geplaatst komt de naam van mijn zoontje wel een paar keer voorbij. Maakt mij niet uit, niet iedereen kan het mooi vinden.
Iedereen een eigen smaak. Je weet toch zelf ook wel, zonder dit topic, dat er mensen zijn die de naam van jouw kindje mooi vinden en dat er mensen zijn die hem vreselijk vinden? Zo is dat ook met onze naam. Zo ook met Djanaiaro en ook met Sophie.
Precies. En als je niet stilstaat bij wat Djanaiaro (of Sophie) aan beelden/gevoel oproept, dan denk je dus gewoon niet na over welke naam je je kind geeft. Een naam is zoveel meer dan een rijtje letters en een klank.
Of die mensen vinden dat zelf gewoon erg mooi en de mening van de rest van de wereld kan ze niet schelen Dat is niet per se dom (al kun je dat wel vinden), hooguit wat kortzichtig, eigenwijs of onhandig Ik bedoel, de naam Merel wordt hier ook als afgrijselijk genoemd. Als ik dat nou een fantastische naam vind en die voor een dochter kies, ben ik dan dom om de naam te kiezen omdat mensen erbij aan vogels denken? Zou de wereld beter af zijn als mensen geen ingewikkelde/bijzondere namen meer voor hun kinderen zouden kiezen, als niemand meer Dychaino of Layavina zou heten? Volgens mij niet hoor.
Ook mee eens. De naam van mijn oudste komt hier ook altijd voorbij, heb m al gespot Ik ben er van overtuigd dat wanneer je echt zeker weet dat het de naam is, je niet zo makkelijk aan het twijfelen gebracht word door zo'n topic. Als je dat wel doet, dan is het gewoon niet de naam.