Ik vind mijn naam al mijn hele leven lelijk. Heb t maar geaccepteerd 😉 verbeter mensen al niet eens meer alleen als ze er naar vragen 😄
Ik herinner me een aflevering van " kleine baby's,grote zorgen". Daarin beviel een dame van een dochter, maar toen de verpleger vroeg hoe ze ging heten en hij dat moest schrijven, gaf de moeder haar zus de opdracht om een papiertje uit haar tas te pakken...ze wist het zelf niet meer Sorry, zie nu dat het dr telefoon was, geen papiertje https://www.youtube.com/watch?v=Pe3BtoFS7eI
Dat wordt niet bedoeld. Het wordt dom gevonden als mensen helemaal niet stilstaan bij wat voor beeld bepaalde namen op kunnen roepen (of het nou gaat om Dychaino of Sophie). Als je daar wel over na hebt gedacht en je vindt de naam nog geweldig moet je die naam gewoon geven. Dan sta je er helemaal achter. Dus als jij je dochter Merel zou noemen ondanks dat mensen vinden dat dat een vogel is en geen naam, maar jij vindt het mooi en staat erachter is dat niet dom. Maar sommige mensen geven hun kind een naam en denken totaal niet na over de betekenis of het beeld dat eraan kleeft. En dat vind ik ook vrij dom.
Of je bent zwanger . Ik merkte dat het me tijdens de zwangerschap wel kon raken als ik de naam die ik gekozen had in zo'n topic voorbij zag komen. Hormonen zijn rare dingen... Maar ik ben blij dat ik bij mijn keuze ben gebleven, het is de beste naam die ik hem had kunnen geven en ik ben er nog elke dag blij mee. Dus zelfs al opent iemand een topic speciaal om de naam Wolf af te zeiken, dan nog verandert dat niets
Nee, ik bedoelde juist te zeggen dat er namen zijn waar je echt van kunt voorspellen wat de reacties zullen zijn (Dyanario en dergelijke) en dat dat wat anders is dan de toch merendeels normale namen waarbij je over smaak kunt twisten, zoals Merel. Kijk: iemand kan zeggen 'ik vind Sophie een stomme naam'. En dat staat je vrij. Maar niemand kan met droge ogen beweren dat je met de naam Sophie je kind op een achterstand zet. En dat is met Givenchy of Djuztin wel het geval.
Ik vind Merel trouwens een heel leuke naam, en ik vind het wel fijn als veel mensen 'm niet zouden kiezen, want dan blijft ie nog een beetje speciaal
Het grappige is dat ik bij de naam Hilly altijd echt aan tokkies/aso's moet denken, omdat ik iemand uit "dat milieu" ken die zo heet. En dat is de enige Hilly die ik ken.
Vind je verbasteringen dan grappig? Daarom was het dus dat mijn vader die Jan heet altijd zo moest lachen om z'n naam... Ik zou nooit een Tokkienaam willen, verbastering of voluit. Maar kennelijk zijn alleen namen in de categorie Delano/Chayenna aso.
Kijk mooi toch.. hier al weer verschil van smaak. Ik vind chayenne/cheyenne juist super mooi! alleen maar goed dat smaken verschillen