Ouders zijn vast fan van de televisieserie The 100, waar deze naam (als voornaam) in voorkomt. Ik vind het wel een leuke naam eigenlijk Net als Kane, die ook in deze serie voorkomt. Wordt ook zowel als voor- als achternaam gebruikt.
Toegevoegd (niet zozeer van mensen die ik ken maar gewoon wat ik vreselijk vind..): Famke Iep (niet alleen een boom maar doet me ook denken aan t geluid van een jong vogeltje) Fiep (doet me denken aan 'fiepen', wat mensen met autisme hebben') Bellamy (m/v?) Boy Guy Muck En ook Boet.. wie noemt zn kind in handelsnaam nou 'schuur'? :s In dat opzicht vind ik Keet dus ook niks, dat betekent hier gewoon een bouwkeet...
Hmm geen idee.. Hun andere kind heette Caithlin (schrijfwijze kan afwijken). Ben wel benieuwd of die ook in die serie voor komt?
Nee, komt er niet in voor. Maar ik hoor wel vaker de naam Bellamy (voor een jongen) sinds die serie. Ik ben wel echt verliefd geworden op de naam Octavia, dat is het zusje van Bellamy. Prachtig meisje in de serie met een prachtige naam! Terwijl ik het vroeger echt geen mooie naam vond, ik vind Olivia bijvoorbeeld nog steeds echt niet mooi.
Ik ben juist al járen verliefd op de naam Olivia, maar Octavia? Ik denk dan: één octaafje hoger ja? En klinkt ook een beetje als de Skoda Fabia..
Ja, de Nederlandse uitspraak vind ik ook niet mooi hoor. Maar in die serie is het dus Octavia in het Engels, en ik dacht eerst, huh... Maar ik vond het zo'n mooi meisje en de naam werd natuurlijk heel vaak genoemd, waardoor ik hem langzaam aan mooi begon te vinden. Maar ik zou hem dus nooit aan m'n kind geven, omdat ie vooral in mijn hoofd mooi klinkt en het toch niet goed uitgesproken gaat worden
Haha klopt ja! Volgens mij hebben wij die zelfs ooit nog gehad. Ach, laten we het er op houden dat Octavia m'n guilty pleasure naam is
J'liviënna Kéje (misschien niet afgrijselijk maar vraag me af hoe je dit uitspreekt? Kay...?) Sharviëntely-Queen Heavenly-Hope Amazing Roquincio Moquisha Sharrelyn Shavainley Divayney
Prénatal: Benjy Binky (ben jij Binky?) Broertjes Matz en Jenz (wat is het idee van die z?) Djail Nowen (no one?) Yelieza En bij een van de baby's van afgelopen week van Prénatal staat: 28 maart 1987 Oude baby wel
Vandaag in de krant, drie zusjes: Chabelli, Itziar en Luna. Luna is zeker niet afgrijselijk maar past er niet bij. En Chabelli. Echt? Vind het een naam voor een verwende chihuahua die in een overprized designer bag woont en 'poopoo' doet.