https://www.famme.nl/tot-slot-de-meest-unieke-meisjesnamen-van-vorig-jaar-n-z/ Ze melden nog wel even dit: Toegegeven, de lijn van juweeltjes naar gruweltjes is een hele dunne En er staan pareltjes tussen. brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
Nahhhh ff serieus! Lees die namen is van de link hierboven. Is toch niet normaal (wel heel grappig) Reijertje of Retaal? Klinkt als rectaal.
Nu nog bedenken wat dat wordt voluit geschreven V.I.P. = very important prinsje K.O.T.S.T = keizer of tsaar, serieus top! ?
Ik heb al eerder de naam Rimmer gehoord. Was volgens mij een zoontje van een voormalig columnist van één van de tijdschriften over kinderen. Haar andere kinderen hadden nou ook niet echt 'soepele' namen.. Edit: opgezocht, kon het niet vinden. Kwam wel tegen dat dat niet de enige Rimmer is. Ook bestaan er mensen die Rimmert heten... Friese namen klaarblijkelijk (ik zou bijna zeggen: hoe kan het ook anders..).. Ik ken zelf een Remmert en een Remmelt, vind ik ook geen fijne namen, maar nog altijd beter dan die andere twee!
Ik heb even gezocht en het blijkt dat Rim een Arabische naam is, betekent witte antiloop/gazelle. Ik heb er toch een heel ander beeld bij
'Dubbel' en 'onnodig' hebben ook dubbele letters (weliswaar nodig, maar afin ). Misschien vonden de ouders het leuk om daar naar te refereren?