Ik heb liever een Jade dan een LoeForceOne als naam Maar zonder dollen: Jade blijft voor mij een naam die ik enerszijds supermooi vind, mede ook qua betekenis. Anderszijds blijf ik bij de nederlandse uitspraak maar aan 'ja, duhh' denken. Beetje jammer Maar de engels uitspraak (djeed) ben ik ook geen fan van!
HAHA. Vre-se-lijk. Ik ken ook een Harmony. Maar dat is echt een leuke meid dus ik heb geen afkeer van die naam!
Oh, dat heb ik ook met namen als Pia en Pita (ja serieus Pita). Oohh en in die trant ken ik ook nog een Pieretta! Alsof ze al pirouettes draaiend de wereld in kwam En dan hebben we het nog niet over de mannelijke variant Pier gehad
En wat betreft ouderwetse babynamen... Ik ken dus de volgende kinderen: Jentine, Andries, Herbert, Jan, Wilco. En dat zijn allemaal baby's Ik vind dat zooooo zielig. Ik zie meteen zo'n verkreukeld ouderwets kind haha. En nee, het zijn geen vintage ouders.
Jakkes wat een hopeloos ouderwetse namen Vandaag op mijn werk een jongen (inmiddels 11 jaar oud); Puk Ik zou het mijn ouders écht niet in dank afnemen.
Hier is dat redelijk normaal haha! Ik hoor vaak Willem, Jan en Kees. Die kinderen komen vaak uit zeer gereformeerde gezinnen en zijn vernoemd naar de vader, die weer vernoemd is naar zijn vader etc.. En ik vind het absoluut niet bij een baby passen maar een baby ben je maar even he Maar het is ook niet mijn smaak.
Haha ik kom dan meer in de hippe christelijke kringen Met van die soort vintage hippe bijbelse namen als Amos en Jona enzo.
Zo hoorde ik laatst 3 hansen aan tafel ergens. Opa hans, vader hans en baby hans. Vooral een baby die hans heet . Hans zelf niet een vreselijke naam, maar voor een baby....