Afgrijselijke kindernamen

Discussie in 'Babynamen' gestart door Boommm, 29 mei 2016.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Behalve als jij met je oudste dochter naar Frankrijk op vakantie gaat ;)

2. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Even over Jazz hierboven. Oké, het is totaal niet mijn ding. Maar er zit een heel groot verschil tussen Jazz en iets als Djèhz ofzo. Die eerste is gewoon normaal, geen associaties bij behalve dan dat ik denk dat de ouders van jazzmuziek houden ;). Bij die tweede denk ik: moest dat nou? Wie doe je hier een plezier mee? Enkel jezelf.

Hokjes zijn in de meeste gevallen nu eenmaal waarheid. Ik zit nu weer de namen van de geslaagden in de krant uit te pluizen. Op het VMBO allemaal scrabble-namen. Op een enkeling na kom je daar geen Alexander, Charlotte of Anne-Fleur tegen. Op het VWO zit het er vol mee. Uitzonderingen zijn er altijd natuurlijk maar het overgrote deel valt in het verwachte hokje.
    Kijk je op de hockeyvelden in bijvoorbeeld Wassenaar, dan zie je Pieter en Annelotte. In een refo-dorpje in Zeeland hoor je Jacob en Maria tussen de kleine kinderen. In een boerderij heten de kinderen veel vaker Gijs en Lotte dan Djayden en Shayenna. Ik gok dat er weinig tot geen boerengezinnen zijn waarin die laatste twee namen voorkomen.

In mijn eigen wijk is alles vrij gemiddeld. Kinderen hier heten Levi, Tess, Luuk... Met een uitstapje naar Tycho en Lola. Niets overdreven geks. Vrij normale namen. In de wijk waar ik ben opgegroeid is dat heel anders, daar heten de (gewoon Hollandse) kinderen Latischa, Danisha, Stefano en Christiano (opvallend dus dat de meisjes bijna allemaal namen hebben op -sha of -isha en de jongens op -ano). Dat verschil is er niet voor niets. Namen roepen associaties op en vaak blijken deze associaties waar. Waar je overigens niet boos over hoeft te worden want een universitair opgeleide Anne-Fleur is niet meer waard dan een Djumairey die het VMBO niet heeft afgemaakt. Allebei mogen er even goed zijn en ik zal nooit op iemand neerkijken, zeker niet op basis van enkel een naam. Al doen werkgevers dat soms dus wel.

De naam van mijn zoontje roept ook associaties op, zoals dus elke naam. Toen ik zwanger was heb ik op twee fora naar die associaties gevraagd. Bakfiets, hippie, geitenwollensokken, Amsterdamse grachtenbuurt, klopt allemaal geen drol van. Maar ik vind het niet erg dat mensen die associatie hebben. Omdat ik niet denk dat hij een achterstand zal hebben omdat mensen later denken dat hij als kind in een bakfiets is vervoerd ofzo ;)

3. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

Die vind ik nog meevallen, ik ken een D.jilano ;)

4. babymommy94

babymommy94 Actief lid

17 dec 2013
    221
    27
    28
    Haha nou nou ik zag gister een aflevering van Utopia.. wat ze daar nou weer bedacht hebben.. de allereerste die zn kind Utopia noemt die mag voor zolang utopia nog is gratis naar alle evenementen.. t zou mij benieuwen maar ik heb het gevoel dat het niet lang gaat duren voor er een "winnaar" is!

5. Leraje

Leraje Fanatiek lid

19 apr 2013
    4.965
    2.790
    113
    Sorry verkeerde topic

6. Logan

Logan Niet meer actief

Brr, jij wint :D. Al kan ik echt die drang om origineel te zijn niet begrijpen.

7. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Ik weet die naam toevallig, maar wat is daar in Frankrijk mee? Ik zoek me suf, haha, maar snap het niet :D

8. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Klinkt hetzelfde als een bepaald Frans werkwoord waarvan ik de betekenis denk ik niet openbaar mag zetten zonder dat zp hem automatisch verandert in een netter woord ;)

9. In your eyes

Had liever niet willen winnen hoor :D

10. Boommm

Boommm Niet meer actief

Zijn toevallig een poos geleden met haar naar Frankrijk geweest en hebben geen rare blikken gehad. Heb t zelfs nog met de (Franse) bediening over haar naam gehad maar je spreekt het volgens haar toch net iets anders uit. En daarbij boeide het mij ook totaal niet haha, zo vaak gaan we niet naar Frankrijk :D

11. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Oh ik denk dat ik 't snap nu, haha. Maar mooi dat het niet voor problemen zorgde, Boommm!

12. Rosa Canina

Rosa Canina Fanatiek lid

28 sep 2009
    3.410
    1.065
    113
    Nu ben ik wel heel benieuwd wat haar naam dan is :p

13. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Haha ja ik ook!!

14. In your eyes

Ik ook! Zeker omdat als ik het me goed herinner de naam van de andere mijn huidige nummer 1 naam is. ;) Ik meende ze ooit kort in een topic te hebben gezien waarna de reactie kort daarna werd aangepast, maar ik weet het niet zeker meer..

15. mamiek

mamiek Actief lid

25 feb 2016
    448
    7
    18
    Deutschland
    Ik ken een jessie waarvan de ouders echt de Amerikaanse uitspraak wouden hebben, omdat ze bang waren dat het te Nederlands uitgesproken zou worden hebben ze er (let op geen grap)

DJEZSIE van gemaakt...

Tja ... In mijn optiek kies je dan echt een naam voor een ander en niet voor jezelf of voor je kind, als je al zo bang bent dat anderen het anders verkeerd hebben?

Maar Goed, gelukkig ieder zo zijn smaak :)

16. In your eyes

:$
    ik ken er ook zo een, ivm herkenbaarheid zal ik de naam hier maar niet posten, ik kan me niet voorstellen dat die naam vaker voorkomt..
    Ik ga er vanuit wanneer de ouders menen dat de rest van Nederland niet begrijpt hoe je een naam uitspreekt en deze fonetisch spelt dit een projectie is van hun eigen intelligentie. Een andere reden kan ik echt niet begrijpen...

17. Lila

Lila Lid

2 mrt 2016
    74
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dus dit! Jeetje wat wat een hoogdunk hier zeg,
    ik lees over associaties over de letter Y met mensen die niet uit een goed milieu komen? Ik lees veroordelingen over andermans keuzes :( Tokkie namen?!?! En dan niet je eigen kinderen hun namen noemen zodat wij daar eens even op los kunnen gaan ;)
    Tips over hoe ouders hun kind het best een naam kunnen geven.. Tjonge jonge, laat iedereen toch lekker in zn waarde en hun eigen keuzes maken voor hun eigen kinderen.

Leef en laat leven, heb toch respect voor andere mensen en hun keuzes.. dat zal menig persoon hier sieren ;)

Ps; en jullie gaan natuurlijk allemaal aan je kindjes leren hoe je mensen in hun waarde laat hahahaa, goed voorbeeld hoor!

18. In your eyes

De naam van mijn dochter is ook al behoorlijk afgebrand in dit topic hoor, ik zal er niet van wakker liggen. Zo veel mensen, zoveel meningen, kan niet iedereen pleasen.
    Imo heeft dat ook weinig te maken met hoe iemand is, en zegt het niks over een karakter, eerder iets over de keuzes van iemand. Bij de vrijheid om keuzes te maken, zit ook de vrijheid om je mening te mogen geven.

19. Boommm

Boommm Niet meer actief

Namen van mijn dochters zijn ook al voorbij gekomen geloof ik. Is het niet in dit topic dan wel in een eerder topic over dit onderwerp. Mij maakt het niets uit, ik ben blij met de namen.

20. Logan

Logan Niet meer actief

Nou inderdaad. Ik ga het weer zeggen :D Zo veel mensen, zo veel meningen. De naam die ons kindje straks krijgt zal ook niet iedereen mooi vinden. Een naam die iedereen mooi vind bestaat ook gewoon niet. Neem dit toch niet zo serieus joh...

Deel Deze Pagina