Afgrijselijke kindernamen

Discussie in 'Babynamen' gestart door Boommm, 29 mei 2016.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boommm

Boommm Niet meer actief

Nee hoor, het is wetenschappelijk bewezen dat een groot deel van de mensen met zo’n soort naam uit een slechter milieu komen en dus een mindere opleiding hebben gehad. Dat staat uiteraard ook op hun CV die ze meesturen en tot nu toe ben ik nog nooit een geschikte kandidaat tegen gekomen met een echte afgrijselijke naam. Maar dan nog zou ik een Djintyy niet zo snel serieus nemen.

Riverdale87 vindt dit leuk.
  2. Jenneke88

Jenneke88 Fanatiek lid

9 jul 2016
    1.772
    817
    113
    Ik geloof dat als ik zo'n naam zou hebben, dat ik een roepnaam op de cv zou zetten. Ik zou mijn eigen dan Ine oid noemen. Dan maak je tenminste nog kans. Want idd, zo'n naam betekent meestal dat je uit het "slechtere" milieu komt.

Mijn man wilde onze zoon ook een zeer aparte naam geven, die ook nog eens moeilijk te spellen is. Hier heb ik een stokje voor gestoken, met als reden dat zo'n kind gepest zal worden, maar ook als hij groter is, hoe gaat dat met werk vinden. Hoe kun je iemand met een super aparte naam serieus nemen? Nadat hij het met collega's en zijn ouders erover had, gaf hij aan dat hij mijn punt wel een goede reden vond om geen aparte naam te nemen. Dus gelukkig hebben we een naam gevonden die niet veel voorkomt, maar volgens de statistieken niet voorkomt in de mindere milieus.

3. mamabri

mamabri Niet meer actief

Deze post zegt echt vele malen meer over jou als over de sollicitanten met hun vreselijke (door hun ouders bedachte) naam.....

Dat zij uit een slechter milieu komen over het algemeen ben ik wel met je eens, maar dat zegt nog steeds niets over hun capaciteiten.

Neem mijn post over mijn neefje, het kerstkindje Rudolf..... Heeft een zeer intelligente moeder (zij is een zeer gerespecteerde wereldwijd bekende arts ;)) en ook mijn broer is niet de domste. Heeft een goedlopend bedrijf ;)

Toch hebben zij ( in mijn wat minder intelligente ogen) een niet bijster slimme zet gedaan met deze naam......

MyMiracle en Phloxx vinden dit leuk.
  4. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik vind Rudolph en Djintyy of S’haniqûã echt een wereld van een verschil.

Ik heb het niet over de namen die niet mijn smaak zijn, maar echt over de afgrijselijke namen. En nee, dat is niet eerlijk. Maarja, t leven is nou eenmaal niet eerlijk en daar hoor je als ouder zijnde rekening mee te houden als je een naam kiest waar je kind de rest van z’n leven aan vast zit vind ik.

Hommeltje en Riverdale87 vinden dit leuk.
  5. mamabri

mamabri Niet meer actief

Dat snap ik, maar als je Rudolf heet en met kerst is geboren (en ja, de geboortedatum staat ook op een CV ;)) vind ik dat niet veel slimmer overkomen dan een Djintyy .... Is het dan mogelijk geen afgrijselijke naam (hoewel nog steeds mijn smaak niet na al die jaren), maar in combi met de geboortedatum een zeer ongelukkige keuze.

hummeltje5 vindt dit leuk.
  6. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.515
    13.801
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Hahahahaha :roflmao:

7. Bloem2310

Bloem2310 Fanatiek lid

6 aug 2016
    2.770
    2.185
    113
    Zou je iemand met zo'n naam wel uitnodigen als ze een ptima CV heeft?

Pepijnn vindt dit leuk.
  8. Boommm

Boommm Niet meer actief

Eerlijk? Als ik nog andere kandidaten heb die een zelfde soort CV hebben geef ik eerst hen een kans.

Hommeltje vindt dit leuk.
  9. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Dat vind ik wel erg!
    Zo is het kind echt de dupe van de keuze die zijn ouders gemaakt hebben.
    Geef zo iemand een eerlijke kans!

MyMiracle vindt dit leuk.
  10. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

Ik vind dit eerlijk gezegd wel ver gaan. Op zich begrijp ik het punt wel dat er een grote kans is op een achterstand en bepaalde namen geassocieerd worden met een bepaald milieu -daar maak ik mezelf ook schuldig aan-, maar je veroordeelt iemand op basis van een keuze die ze niet zelf hebben gemaakt en al minimaal 20 jaar oud is.

Ik kwam laatst mijn dagboek tegen van toen ik zwanger was van de oudste, en het grootste gedeelte van de namen die daar in staan zou ik nu ook niet meer overwegen. Mensen veranderen, situaties veranderen, en dat hoeft niet altijd te betekenen dat een volwassene het beeld bevestigd.

Mijn oudste is geboren in GB, dus ik heb een hele hoop Engelse namen overwogen die ik in Nederland nooit zou geven. Daarnaast is mijn smaak verandert naarmate ik ouder werd.
    Wanneer ik in mijn omgeving kijk, heb ik een Lucas die voldoet aan het stereotype 'tokkie'beeld, en een meisje met een Djintyy-achtige naam die als baby in een pleeggezin is gekomen en door hockey-ouders is opgevoed.
    Je weet pas of iemand ook voldoet aan het beeld wanneer hij of zij de kans krijgt om zichzelf te tonen, in plaats van veroordeeld te worden op een keuze van lang geleden door een ander. Met een goed cv is een sollicitatie gesprek daar een prima mogelijkheid voor. Maar iemand niet uitnodigen op basis van een naam die dezelfde kwaliteiten heeft als een ander vind ik niet netjes.

puzzelstukje, Saona, MyMiracle en 4 anderen vinden dit leuk.
  11. Bloem2310

Bloem2310 Fanatiek lid

6 aug 2016
    2.770
    2.185
    113
    Ik waardeer je eerlijkheid maar vind je dit niet heel kortzichtig van jezelf? In feite werk je op deze manier mee aan discriminatie...

puzzelstukje, Pepijnn en MyMiracle vinden dit leuk.
  12. Boommm

Boommm Niet meer actief

Tja, is het eerlijk? Nee. Maar het gebeurd nou eenmaal in de maatschappij en ik ben absoluut niet de enige. Het wordt tijd dat ouders zich dat beseffen voordat ze hun kroost zo’n soort naam geven.
    Als ik twee gelijkwaardige cv’s krijg, een van een Sophie en een van een Djaiviàno, dan mag Sophie gelijk op sollicitatie komen. Djaiviàno zal op de stapel terecht komen, mocht Sophie niets worden, maar zal voor mij altijd tweede keuze zijn.

Ik vind het niet heel erg kortzichtig eigenlijk. Zo werkt het nou eenmaal hier.

13. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.515
    13.801
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Zullen we het ajb. weer ontopic houden dames? :rolleyes:
    Of post een nieuw topic over deze discussie ajb. ;)

Vandaag gespot in mn VKpraktijk:

Deax (ze konden zeker niet kiezen uit Dex óf Dax..)
    Djamo
    Djen Demée

Ook vond ik Ede (plaats in Gelderland) een opvallende naam en hingen er 3 geboortekaartjes met de naam Dani... :confused:

Duuk hing er ook. Vind ik ook zo lelijk :p

Elisabetta vindt dit leuk.
  14. Bloem2310

Bloem2310 Fanatiek lid

6 aug 2016
    2.770
    2.185
    113
    Je hebt gelijk! Ede, tja maak er dan Eden van!

Ik hoorde vandaag de naam Hella. Vast een naam die vaker voor komt maar ik vind het echt vreselijk!

15. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.572
    1.868
    113
    Vrouw
    Bij Prenatal

Domien en een Qentley

16. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.572
    1.868
    113
    Vrouw
    Bij de naam Hella, denk ik aan autolampen of aan de zwart/witte Duitse Dog van mijn achternicht :oops:

Bloem2310 vindt dit leuk.
  17. Jenneke88

Jenneke88 Fanatiek lid

9 jul 2016
    1.772
    817
    113
    Bij de versiekundige lag een kaartje met de naam Mellow, voor een jongen. Vond ik niet leuk. En Saedy voor een meisje, geen idee hoe ik dat zou moeten uitspreken.

18. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik denk aan de schrijfster en aan Griekenland ;)

Bloem2310 vindt dit leuk.
  19. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.515
    13.801
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Jaa, zonde he! Was dus ook wat ik dacht (maak er dan Eden van)!

Bij Hella moet ik aan de schrijfster Hella S. Haasse denken. Beetje ouwelijke naam als je het mij vraagt..

Mellow betekent toch iets van ''relaxed, rustig''?
    Rare naam idd.
    Blijft toch altijd een uitdrukking.

'ae' spreek je uit als 'ee', uitspraak is dus in dit geval see-die.
    Ik snap alleen de schrijfwijze niet. Hou het dan gewoon bij de naam ''zoals ie hoort'': Sadie, supermooie naam!

20. Irisje24

Irisje24 Bekend lid

18 apr 2017
    763
    298
    63
    Bah allemaal verschrikkelijk

Deel Deze Pagina