Kan je geen leuke afkorting van de naam maken of hem verbasteren? En die dan gebruiken als gewone naam. Of zou ze dat niet leuk vinden?
Dat doen we al. We gebruiken alleen de eerste 4 letters van haar naam. Maar voor "officiële " dingen als school, zwemles etc moet ze haar volledige naam gebruikn. Ook stelt ze zich voor met haar volledige naam. Eigenlijk altijd kan ze dat dan 2 of 3x herhalen omdat men dan vraagt; HOE heet jij????
De broer van Barty Atsma heet Rimmert , volgens mij is het een friese naam. @Manolito wat sneu dat je pleegdochter eigenlijk best last van haar naam heeft . En ik denk ik dit geval dat jij dat ook echt ziet omdat je het ook gewoon begrijpt. Ik denk bij de kinderen die zo'n aparte naam hebben waar de eigen ouders zelf bij staan alleen maar elke keer heel trots zijn als de naam wordt uitgesproken, ze hebben hem immers zelf gekozen en vinden hem echt prachtig. Jij voelt de plaatsvervangende schaamte .
Was laatst een nieuwslezer of weerman op tv(weet even niet meer waar en wie en wat) Hij heette Sjoerd Sjoerdsma. Vind Sjoerd wel een leuke naam, maar had als ouders zijnde toch wat anders gekozen....
In dezelfde categorie: in de één na laatste aflevering van All you need is love: Veerle van der Veer En vroeger veel mannen die Jan Jansen heetten..
Ik ken een Robert Robbertse. Ik weet niet of ik het grappig of sneu vind dat ze hebben gekozen voor Robert ipv Robbert