Niet zozeer afgrijselijk maar wel stom: namen die expres anders geschreven worden dan het origineel, alleen om apart te doen. Dus het gebruik van andere letters met (ongeveer) dezelfde klank als Vinz, Renz, Lysa etc. Maar ook het gebruik van dubbele letters wat officieel niet hoort. Samm (serieus?), Lizz etc. Bij Finn en Lynn hoort het zo dus dat vind ik niet stom maar als je het alleen doet om hip te zijn wel. Met de namen op zich is niks mis maar vanwaar die debiele schrijfwijze? De uitspraak verandert er niet door. O ja, en namen die beginnen met dj-. Wat denken die mensen? Dat we dom zijn en niet weten hoe je Joey uitspreekt?
Job Jelle .....zó suf........ Liam ..echt een zeik klank. James gewoon niet leuk voor een nederlands kind. Puck/Pien vreselijk. maar verder ben ik wel lief hoor
Pleun, Pien, Puck, daarvan kan ik me gewoon niet voorstellen dat het de mooiste naam was die iemand kon vinden... Jongensnamen voor meisjes (een keer Cees tegengekomen) vind ik ook niet leuk. En namen die opzettelijk ingewikkeld worden gespeld. De uitspraak is meestal wel oké maar op papier vind ik het er niet uit zien. Verder is mijn smaak qua namen heel breed, vooral qua meisjesnamen, en vind ik weinig namen echt lelijk.
Vind de meeste namen wel wat hebben alleen de namen die je niet normaal kan schrijven laat staan uitspreken hoef van mij niet zo en vind ik ook zielig voor het kind die later non stop haar/ zijn naam moet herhalen.
Ik zeg dat ook wel eens in een topic. Mij maakt het echt niet uit, maar een naam geeft een beeld van iemand. Sommige namen worden gewoon als aso gezien en andere als kakker. Als je dat weet kan je een keuze maken. En als je de aso- naam kiest moet je dat lekker doen, kakker is ook niet alles.
Oja ontopic. Ik hoorde laatst Beyonce voor een klein blond meisje. En afschuwelijk vind ik rare spellingen om orgineel te zijn. Beetje creatief is leuk. Maar echt raar niet. En Dj namen. Als Djim. Wij zijn niet dom.
Ik vind heel veel namen afschuwelijk. Het is net of het steeds gekker moet in Nederland. Heb met sommige kinderen echt medelijden. Zo'n naam kan bijvoorbeeld nu heel leuk klinken maar sommige denken er niet bij dat ze nog naar school moeten in de toekomst ! Bij een sollicitatie gesprek kom je denk ik ook niet erg serieus over met bepaalde namen.
Nee hoor! Ik heb laatst een topic geopend met een poll tussen de namen Lune en Luna, waarbij Luna véél hoger in de lijst van gegeven namen staat dan Lune, en toch heeft een ruime meerderheid op Lune gestemd.
De lelijkste naam die ik ooit tegen ben gekomen is Shakira bij n blond Nederlands meisje. Zat bij m'n dochter in de klas. Verder namen als Delano, Giovanni, Lorenzo enz met name als t dan nl kinderen zijn (bij Italiaanse komt t toch anders over). En echt Engelse namen die op z'n oer-Hollands worden uitgesproken, zoals Joey (Joo-wie), Gabi (Gaa-bi), Joyce (Jojs) enz
Als ik zie welke mensen het type namen dat ik mooi vind niks vinden, dan is dat meestal een bevestiging van mijn eigen smaak
Nou heel eerlijk, ik begin t bijna te begrijpen Aan de kant van mijn schoonfam heten er twee jongetjes en iedereen die ik hoor heeft dat uitgesproken als jee-dun en jee-sun ipv djeeden en djeeson
Goed, uitzonderingen daargelaten Maar de meeste mensen kiezen over het algemeen voor de veiligste weg, en dat is toch vaak de meest bekende, meest vertrouwde naam. Daar staat dan ook weer een groepje tegenover die er juist niet voor kiest omdat ze die naam al zo vaak horen, maar dat is vaak wel de minderheid. Lune en Luna scheelt maar 1 letter, maar wat gebeurt er wanneer je Lune tegenover bijvoorbeeld Julia zet?
O, dit vind ik ook wel een beetje irritant. De meeste kiezen voor de veilige ''bekende'' weg terwijl er zoveel mooie namen zijn.... en dat vind ik altijd zo inspiratieloos..... kuddegedrag noem ik dat. En ook jammer vind ik het.....wordt er wéér een kind Liam genoemd terwijl ik denk: waarom uit álle namen weer Liam.....er zijn zoveel leukere en mooiere namen en zoveel keus....maarja vooralsnog is en blijft het persoonlijk natuurlijk, maar jammer vind ik het vaak wel. Ik zou zelf wel een elftal aan kinderen willen hebben alleen al om de mooie en bijzondere namen die er te geven zijn en nee, dan heb ik het niet over een Julia, Tess, Liam, Jayden, Daan, Sophie, Luna Vajen, Fenna enzo.......
Mijn oudste heeft een inmiddels top 20 naam, terwijl deze met haar geboorte nog relatief onbekend was. Toen ze een paar maanden was schoot deze naam ineens kei-hard omhoog, en nu hoor je hem overal De naam van mijn jongste blijft inmiddels steken tussen 50-100 (toen 150-200) maar er is wel een naam met 1 letter verschil die daarna ook ineens uit het niets de top 20 in vloog. Hoe krijg je het voor elkaar?! Voor mij wel een reden om daar nu meer op te letten, en de stijgingen en trends omtrent mijn favoriete namen in de gaten te houden. Mocht daar ineens een gigantisch verschil in zitten zou ik dat wel vervelend vinden, maar zelfs dat nog niet zo is zul je net zien dat er na de geboorte alsnog een gtst personage of voice-kids komt, daar gaat je unieke naam
Jaaa maar die top is zo vervelend; ik vind Sophie al een mooie naam sinds ik jong ben (ken je dat boek Mond Vol Dons van Lydia Rood? Daar zit een heel gave Soof/Sophie in). En nu staat ie de laatste jaren opeens in de top3 :x Zelfde verhaal met Juul/Julia.