Afgrijselijke kindernamen

Discussie in 'Babynamen' gestart door Boommm, 29 mei 2016.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Deedee1

Deedee1 Bekend lid

2 mrt 2015
    877
    1
    0
    Ik moet er altijd erg aan wennen als iemand een naam geeft aan zn kind, die ik ken als de naam van een huisdier.

Ik horde iemand "Nicky" roepen, dus ik kijk of ik de kat van mn zus ergens zie, komt er een jongetje aangelopen: "Ja ma?"

Nu is er niets mis met Nicky als naam, maar wel erg wennen.
    Dit zelfde heb ik gehad met de hond van de buren en mn eigen konijnen :D

2. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Dat heb ik gehad met de dochter van een vriendin en de kat van mijn ouders. Zij had haar, inmiddels tienerdochter, dezelfde naam gegeven (hele leuke naam verder hoor). Dat was echt heel raar en moest ik echt aan wennen.
    Zo ken ik namen als Mika en Job van paarden, dus vind het ook altijd vreemd klinken bij een mens

3. Mieleke

Mieleke Actief lid

5 feb 2016
    293
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mijn zoon in de klas zat een meisje en die heette Quatalyna. En dat moest je dan uitspreken als Kateline. Maar iedereen noemde haar Katy omdat het zo vreselijk ingewikkeld was... dat vond ik echt tenenkrommend.
    Of Lovely, die zat ooit bij mijn dochter in de klas, een gewoon Vlaams meisje, geen donker kindje (waarbij je zulke namen me tegenkomt).
    Verder heb ik ook een hekel aan Djilany, Kiana, dat soort namen. Maar goed, gelukkig hebben we allemaal onze eigen smaak, het zou hier maar saai worden met alle jannen, pieten en emma's...

4. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Dat had ik laatst toen ik een Gaia tegenkwam. Klonk zo vreemd voor een mens, mijn kat heet zo dus ik kan het ook alleen maar bij een kat zien als naam ;).

5. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Van de top 20 trek ik me zelf helemaal niets aan. Ik heb Julia, Sara, Eva en Lynn op mijn lijstje meisjesnamen staan. Ze staan dan wel in de top 20 maar met de populariteit valt het verder hartstikke mee. Nog geen 1% van alle baby's krijgt de nummer 1 naam. Dus daar zit ik echt niet mee.

Blijdorp vindt dit leuk.
  6. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Dat heb ik met Indy :) Zo heet onze kater. Ik vind het altijd raar om die naam bij een kind te horen. En nog raarder als het dan vervolgens om een meisje gaat... :D Voor mij is Indy de afkorting van Indiana Jones en dat is toch echt een man whahaha

Qua rare namen vind ik vooral de namen die hier in voorkomen: Voornamenbattle 2015: de winnaars! | Lady Geek echt vreemd. Ik bedoel, wat gaat er in je om als je je kind Dubbele noemt. En waarom zou je je dochter Mallackiahntgelly noemen???

7. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.132
    1.830
    113
    Toen ik zwanger was van onze dochter was amy helemaal hot.
    en wilde zo grawg amy-lee maar niet gegeven.
    waren zo 4 die amy hete.
    Ik heb nu een c naam en vind het echt bij haar passen.

onze zoon stond gewoon vast ongeacht hoevaak die dan zou zijn hij is vernoemd

en dj namen haha wist werkelijk niet dat je zoveel verschillende dj had.

.

8. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Mijn kindjes hebben alle drie oud-Hollandse namen en dan de zeldzame varianten, minder dan 10x per jaar gegeven. Je houd ervan of je vind het lelijk...

Minder leuk aan namen die vaker voorkomen zijn de associaties, bij mijn kindjes is dat er dus niet.

9. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Ik werk in de zorg en daar zie je ook soms dingen voorbij komen en denk je arm kind. Of je vraagt je af hoe spreek je het uit???

De eerste die op komt en ik echt lelijk vind is Maite. Brrrr
    En een keer jongetje gehad die heet Barabas.

Het lijkt wel of het in nederland steeds gekker en aparter moet. Ik heb voor een eventueel kindje normale / klassieke namen in gedachten. En ze zijn nog leuk ook vind ik! Geen geneuzel over hoe je het schrijft of uitspreekt.

10. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.497
    4.334
    113
    Vrouw
    Een klein meisje met de naam; Prinsessa... Tja.

11. Regina88

Regina88 Niet meer actief

Ik heb op school gezeten met een Princess. Dat snap ik echt niet. Ik zou bij een sollicitatie eerder vragen wat haar favoriete My Little Pony is, dan dat ik zou vragen naar haar capaciteiten.

Verder vind ik namen niet altijd even charmant, maar afgrijselijk zou ik het niet willen noemen.

12. allanieew

allanieew Actief lid

5 jan 2011
    298
    15
    18
    thuisblijf moeder (and proud to be one)
    bij utrecht
    Ik geef de naam van mijn oudste niet vaak weg niet hier en ook niet elders op het internet, maar ik moet het toch even kwijt. Mijn zoon heet dus Tijl maar met een alternatieve spelling. Wij worden er altijd op aangekeken dat we voor een 'opgepimpte' versie van Tijl zijn gegaan, maar soms ligt dat een opgepimpte versie toch anders, zoals ook bij ons. Bijna iedereen kent de naam Tijl van Tijl Uilenspiegel of Tijl Beckand, maar ik ben zelf heel lang werkzaam geweest in een museum en heb als passie geschiedenis. ( ben afgestudeerd als lerares geschiedenis) En laat je in die wereld nu kasteel Teylingen en Teylers museum hebben. Precies....... dat vond ik dus een logische spelling voor de naam van mijn zoon. ik heb er nooit bij stilgestaan dat mensen dat zouden zien als de opgepimpte versie van Tijl, er zijn zelfs mensen die me vragen hoe je het dan in hemelsnaam uitspreekt? Terwijl het toch echt een legale en oude versie van de naam Tijl is (Teylers museum is het oudste museum van Nederland)

Maar toen de 2e geboren werd vroegen mensen me of deze naam ook een 'alternatieve' spelling had, nee, van J.o.s. kan ik echt niks anders maken. ;)

13. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Ik vind die spelling juist mooi. Het staat chique, maar niet te chique en ik vind het ook een heel logische schrijfwijze. Het zou niet mijn naamkeuze zijn, maar als ik voor die naam was gegaan, was de kans groot geweest dat ik voor die spelling zou gaan.

Grappig he? Dat dat zo kan verschillen.
    En je had nog Yos(h) kunnen schrijven en het oerhollands uit kunnen spreken ;)

14. Lesliefje

Lesliefje Bekend lid

3 nov 2015
    933
    585
    93
    De naam van mijn dochter staat hier ook tussen. Wij hebben gekozen voor de naam om de betekenis en omdat hij hier bijna niet voorkomt.
    Plus, mijn schoonvader kan een naam als Maartje bijv. niet uitspreken.
    Waar ik meer moeite mee heb zijn de oerhollandse ouders die hun kind de meest ingewikkelde geven, zelf vaak 9 maanden over de schrijfwijze hebben gedaan om te leren.
    Hoe gaat een kind dan leren zijn of haar naam te spellen?!

15. Leraje

Leraje Fanatiek lid

19 apr 2013
    4.965
    2.790
    113
    Ik vind Maite wel leuk, maar ga d'r dan wel vanuit dat je een band hebt met Baskenland :p

16. 26mei

26mei Fanatiek lid

22 sep 2013
    1.973
    330
    83
    Er zijn zat namen die ik niet mooi vind. Maar zolang de ouders er blij mee zijn prima 😉

Waar ik wel moeite mee heb is een directe vernoeming naar ouders in de roepnaam. En vooral de waarde/gewicht die eraan 'hangt'.

Bijv. Elke eerste zoon Cornelis ( de 1e, 2e etc.) Eigen identiteit is dan voor mijn gevoel weg. Kind staat op een voetstuk wat andere kinderen in het gezin met een andere naam nooit kunnen bereiken.

17. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.539
    1.551
    113
    Die kan toch nooit serieus genomen worden later. ..

18. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.778
    287
    83
    Het enige wat ik altijd een beetje storend vind, is als er teveel 'y' achter elkaar wordt geschreven. Zoals Hayly en Jaylyn. Ik zou daar zelf niet voor kiezen.
    Verder vind ik dat iedereen het allemaal lekker zelf moet weten en een naam moet kiezen die bij hem/haar past. Je kunt namelijk nooit iedereen tevreden stellen.. Als je er zelf maar blij mee bent!

19. Bloem85

Bloem85 Niet meer actief

Ik vind het juist leuk dat er zo een diversiteit aan namen is. Natuurlijk heb ik zo mijn eigen voorkeur, korte Nederlandse namen, en heb ik ook genres die ik minder mooi vindt, zoals namen met een Y er in of onuitspreekbare namen.

Maar afgrijselijk vind ik wel wat overdreven. Ik zie het meer als niet mijn genre/stijl.

20. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Meisje
    Pien
    DJazz-lynn (eigenlijk alle Lynn namen)
    Kayleigh

Jongen
    Delano
    Keano
    Jayden

Dit soort namen vind ik lelijk

Deel Deze Pagina