Afgrijselijke kindernamen

Discussie in 'Babynamen' gestart door Boommm, 29 mei 2016.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Islah

Islah Niet meer actief

Maar als er dan wordt gezegd dat een naam asociaal is, dat vind ik persoonlijk ook te ver gaan dus. Je kan een naam lelijk vinden, of associëren met een bepaald soort type mensen ("aso's" bv) maar dat maakt een naam op zich niet asociaal. Maargoed, ook daarin verschillen dus de meningen.

2. Leraje

Leraje Fanatiek lid

19 apr 2013
    4.965
    2.790
    113
    Ik heb ook een paar namen in mijn top 10 staan die ik hier al voorbij heb zien komen met de associatie 'veel te ouderwets'. Prima, dan weet ik dat ze niet té populair zijn ;)

Ik vind het wel fijn om de connotaties te kennen die mensen hebben bij de naam. Als iedereen 'm ouderwets vind, heb ik daar geen moeite mee. Maar als iedereen 'm een hipsternaam vind, dan ga ik toch twijfelen. Terwijl een ander er waarschijnlijk niets om geeft dat een naam een yuppennaam is, maar ouderwets verschrikkelijk zou vinden. Iedereen blij... Het is niet dat ze het hoofd van je kind afgrijselijk vinden ;P

3. nijna

nijna Fanatiek lid

25 nov 2015
    1.365
    85
    48
    De namen van alledrie mijn kideren zijn hier al als afschuwelijk bestempeld. Ik blijf dit een geweldig topic vinden. Je kan er ook voor kiezen om niet alles erg te vinden.

4. nijna

nijna Fanatiek lid

25 nov 2015
    1.365
    85
    48
    Zag in een tijdschrift drie zusjes met de namen: Lizzy, Jilly en Pippy.

5. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Die zag ik laatst ook, vreselijk...

6. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Ik vind dat juist andersom eigenlijk... Je mag best een naam asociaal vinden. Dan zeg je namelijk enkel iets over de naam zelf en niets over de mensen die die naam dragen of aan hun kind geven. Maar als je zegt dat je die naam associeert met aso's, dan is het niet meer enkel de naam waarover je een mening hebt maar ook over personen.

Dus zolang we enkel zeggen dat we een naam lelijk, asociaal, boers, ouderwets etc. vinden, hoeft dat niemand te kwetsen want dan gaat dat enkel over de naam.

7. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    En ja, de naam van mijn zoontje komt in topics over lelijke namen ook altijd weer voorbij. Zolang niemand zegt dat ik een hippie ben omdat mijn zoon zo heet vind ik het best, mogen ze van de naam van alles vinden.

8. Leraje

Leraje Fanatiek lid

19 apr 2013
    4.965
    2.790
    113
    Maar je bent toch een hippie met je natuurnaam en dragen en borstvoeding :p *hippieboks*

9. Islah

Islah Niet meer actief

Maar het zijn toch echt de mensen die aso zijn. Of ze nou Diederik of Delano heten.

10. billy112

billy112 Actief lid

20 mrt 2014
    493
    143
    43
    Jongetje heet Trem ! We wonen in Brabant, ik ben randstad mens. Kind schrikt zich dood als hij ooit met de tram gaat👍

11. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Dat is wat ik bedoel... Als iemand hier dus zegt dat ze Delano een aso-naam vindt, dan hoeft niemand zich toch gekwetst te voelen? Dat is iets anders dan zeggen "iedereen die zijn kind Delano noemt is asociaal". Maar dat lees ik hier nergens.

12. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Oja, tuurlijk, was dat stereotype helemaal vergeten :D

13. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.690
    2.400
    113
    Vrouw
    Broek
    Jongetje met de naam Klim. Zusje heet Jip. Beide niet mijn ding :).

En mijn man komt uit Macedonie, ik moet daar soms ook lachen terwijl ik mijn tong breek over die namen terwijl ze voor daar heel normaal zijn, een greep en geschreven hoe ze worden uitgesproken; snezjana, bobdanka, ljoebtje, vuktje, vaska en vasko (man en vrouw haha)....

14. VBJ82

VBJ82 Niet meer actief

Grappig, ik vind Rijk een normale naam. Komt vaker voor hoor.

15. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.828
    8.484
    113
    Vrouw
    Rijk komt idd vaker voor. Kindje die ik ken heet Rijk, is nu 6 jaar.

Werd vroeger ook al regelmatig gegeven. Geen zelfbedachte hype-2016 naam dus ;)

16. Islah

Islah Niet meer actief

Rijk is juist een nogal ouderwetse naam. En ik vraag me echt af wat dat met houden van je kind te maken heeft, maargoed.

17. ZoWelkom84

ZoWelkom84 Fanatiek lid

1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Joh til der niet zo zwaar aan.. Het is niet zo letterlijk bedoeld 😁

Het zal vast dat rijk een normale naam is maar ik vind het niks..
    Over smaken valt niet te twisten. Ik vind zelf dat je wel moet nadenken over het geven van een naam.. Zo iemand moet zijn hele leven ermee lopen en als jij bijvoorbeeld beer heet dan vraag ik mezelf af of er wel goed over nagedacht is....

Mijn mening.

18. Islah

Islah Niet meer actief

Tja dat kon ik natuurlijk ook niet ruiken.
    Maar nogmaals, Rijk is gewoon een wat oudere Nederlandse naam.

19. USAbaby

USAbaby Fanatiek lid

14 feb 2014
    2.229
    1.904
    113
    Vrouw
    Haha ik moest gelijk aan Rijkman Groenink, denken die heeft het toch maar ver geschopt met deze naam. Ben het overigens helemaal eens met voorstaande hoor. Bij ons zijn de namen ook extreem gescreend (internationaal uit te spreken, makkelijk te schrijven, kunnen ze schoonmaakster tot minister president mee worden, geen gekke combinatie van initialen (eerste naam voor 1e dochter bleek een grote pormosterol in deUS dus hebben we nog aangepast), etc...

20. Leraje

Leraje Fanatiek lid

19 apr 2013
    4.965
    2.790
    113
    Zo zat ik laatst met mijn rijtje idee-namen in mijn hoofd, kwam ik tot de conclusie dat de initialen OEJ of OJE werden :D Toch maar andere volgorde hihihi, klinkt in beide gevallen alsof het kindje een ongelukje was.

Deel Deze Pagina