Vercingetorix origineel gespeld misschien? Edit: het lijkt een foutieve spelling te zijn van Victoriq. Arm kind, willen je ouders je wat van hun oorspronkelijke cultuur meegeven en dan blijken ze niet te kunnen spellen.
De dochter van mijn moeder haar nicht (is dit dan mijn achternicht?) heeft mij toegevoegd op facebook en haar kinderen heten Mylano en Alexio. Ik vond het gewoon vreemd omdat ik haar en haar ouders ken als zeer stille en katholieke mensen. Ik zag net dat haar vriend Romano heet, dus dat zit er misschien voor iets tussen
Dochter zat in de klas bij een dimangio en marciano. Haha marciano zal wel gewone naam zijn hoor maar ik dacht steeds aan een mars.
Bij ons in de straat: Jayvano. Ik woon nogal in een minder bedeelden wijk haha. Alles met -Jay is kots kots.
Misschien een hele stille, katholieke Italiaan? Dan zijn die namen ineens niet zo raar meer. Wel nog steeds lelijk. 😝
Ben dan wel benieuwd naar de naam want ik heet ook soort van Nina maar dan wat moeilijker. En ik ben in mijn hele leven nog nooit 1 naamgenoot tegengekomen...
De naam lijkt niet op Nina hoor. Iemand dacht dat het Nina zou kunnen zijn maar het is een minder voorkomende naam. Als het Nina was had ik hem hier wel genoemd maar nu niet ivm herkenbaarheid, vandaar. Als je wilt stuur ik je een pb met de naam van onze oudste.
Je hebt toch zo'n optie op je telefoon, dat wanneer je drie letters tikt je telefoon er zelf een heel gek woord van maakt?! Dus je wilt bijvoorbeeld eisprong tikken en dan maakt ie er eierkookwekker van ofzo. Volgens mij is dat gewoon gebeurd bij Diamantino toen zijn vader 'm ging aangeven. Kan niet anders
En ook Rihan(n)a is een veel voorkomende Westerse spelling van een klassiek Arabisch/Perzische naam met wortels in de Koran (Raihaneh)
Haha, nee Haar man is gewoon een Belg, maar hij heeft 7 broers en zussen, die allemaal zo'n naam hebben. Denk dat hij de trend wou verder zetten. Ben eens benieuwd wat mijn moeder haar nicht hiervan vindt
Zag die naam pas op FB langskomen! maar vind de broers een nog minder mooie naam hebben: Djayordy en Djyovanny . Dan vind ik Diamantino opeens een stuk mooier