Afgrijselijke kindernamen

Discussie in 'Babynamen' gestart door Boommm, 29 mei 2016.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Hier had ik nog niet eens aan gedacht! 😳

2. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.132
    1.831
    113
    Of namen die engels zijn gemaakt maazr gewoon een woord zijn.
    bliss mirecle Mercedes.

en engels naar nederlands omzetten.

3. Betsy

Betsy Niet meer actief

Ze zei 'veel'... Niet alle!
    En ja dat is inderdaad een vooroordeel, maar om nou zo :x te reageren...?

4. Betsy

Betsy Niet meer actief

:d:d:d

5. Linky

Linky Fanatiek lid

12 jun 2014
    3.487
    172
    63
    Vrouw
    Ik gruwel niet zo snel van namen, maar vind ze ook niet zomaar heel erg mooi. Eén keer heb ik me heel erg verbaasd over een meisje dat nieuw bij mijn zusje in de klas kwam. Allelujah heette ze. En dan een achternaam zoals "De Boer". :$

6. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Oh my... Ik vind niet snel iets niet kunnen, maar hier hadden ze bij de burgerlijke stand echt "nee" tegen moeten zeggen. Je zou jezelf als puber maar zo moeten voorstellen in je nieuwe klas...

7. zobijzonder

27 okt 2015
    64
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik las laatst Binq....
    Dan moét je wel stoer worden, maar als je een verlegen muurbloempje bent vind ik t echt sneu. Voor mij klinkt t ook niet als naam waarmee je gaat studeren ;)

8. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Ik ken een jongetje die Pi heet.. Geen Aziatische achtergrond.. Vonden ze mooi. Je raakt er aan gewend, mijn beste vriendin heeft ook twee kinderen met zeer aparte namen, het maakt ze er niet minder lief om 😜

9. Lizzy1985

Lizzy1985 Actief lid

28 mei 2015
    328
    97
    28
    Vrouw
    Ons (dwerg)konijntje heet Mini :D

ik ben een keer een meisje tegen gekomen die Esperanza heet, en dan was het een typisch Nederlands meisje met blonde haartjes en blauwe oogjes en standaard-nederlandse achternaam.

Verder vind ik Puck (voor een meisje) en India (hoezo? ik noem mijn kindje toch ook niet Lutjebroek?) heel bijzondere keuzes.

10. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ik ken ook een Jedidja, duurde even voor ik de naam kon onthouden, maar ik vind hem inmiddels wel leuk.
    Mercedes is overigens ook gewoon een naam, hoor je regelmatig in Spanje, de naam bestaat langer dan het automerk.

B-Jay, och, dat is echt sneu voor het kind.

Ik ken ook kinderen met belachelijke namen. Ik ga ze hier alleen niet noemen i.v.m. herkenbaarheid, er zullen er namelijk niet snel meer van rondlopen.

Namen met Dj... vind ik ook vreselijk.

11. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Er zijn onderzoeken gedaan waaruit blijkt dat zulke namen weldegelijk vaker voorkomen in lagere milieu's. Maar goed, vaker is wat anders dan altijd.
    Wat zeggen kindernamen over je SALARIS?

12. Miekje1979

Miekje1979 Fanatiek lid

23 aug 2010
    4.266
    2
    38
    NULL
    NULL
    Waarschijnlijk ouders die van de wiskunde zijn:D

13. Miekje1979

Miekje1979 Fanatiek lid

23 aug 2010
    4.266
    2
    38
    NULL
    NULL
    Ik vind het zo persoonlijk! Maar ik sluit me aan in de geknutselde namen die je momenteel erg veel hoort en vooral op papier ziet. vooral op papier vind in het storend.

14. Miekje1979

Miekje1979 Fanatiek lid

23 aug 2010
    4.266
    2
    38
    NULL
    NULL
    Het kan zijn dat ook mensen uit een beter milieu voor deze namen kiezen. Maar het kind staat wel 1-0 achter qua vooroordelen die er zijn (ook bij leerkrachten).

15. Hommeltje

Hommeltje Niet meer actief

#115 Hommeltje, 1 jun 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 jun 2016
    Mexx en Djoey staan bij mij wel echt op nr1 :D

Verder Xess Xava ieuwww.

16. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Bingo! Zijn beiden docenten!:D

17. jippie01

jippie01 Bekend lid

25 mrt 2011
    846
    114
    43
    Vrouw
    Ik hou zelf absoluut niet van fonetisch gespelde of apart gespelde namen. Dit doen ouders denk ik alleen maar om anders te zijn dan anderen en het heeft geen enkele meerwaarde. De ergste die ik ken is
    Djowie.
    Verder expres aparte, zelf in elkaar geknutselde namen en namen zoals Goud, Xess Xava (al genoemd zag ik) etc.

18. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Afgrijselijke kindernamen? Voor mij zijn die er niet. Ik vind niet alles even mooi, lang niet zelfs, maar afgrijselijk? Nee.

Zelf hebben wij niets met top 10 namen, jaren '80 en '90 namen, lieflijke namen voor een jongen (Noah, Mees, Pim etc.), onuitspreekbare namen, natuur-namen etc. Maar dat maakt ze niet meteen afgrijselijk. Iedereen zoekt volgens mij met liefde een naam uit, dat niet iedereen overal misschien even ver over nadenkt of dat bepaalde namen gebruikelijk zijn in bepaalde culturen/families etc. Tja, ik kan daar niet echt over vallen: het is mijn kind niet.

Overigens hier een dochter met een alternatieve spelling op 'de standaard': Feline, maar dan met ay. Voor ons heel logisch en zo als eigenlijk altijd gebruikte afkorting (Fay) een verbastering van een eeuwenoude familienaam. Dat anderen dat als afgrijselijk of 'tokkie' bestempelen dat zegt meer iets over de ander denk ik dan altijd maar ;)

19. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Ach zo was er pas een topic met de naam van mijn zoon, ik heb dat een beetje gevolgd en waren toch veel negatieve meningen over de naam. Deed mij niks ik ben er nog steeds heel blij mee!

Zelfs hou ik voor jongens niet van de namen als Delano, jayno, Lorenzo etc.
    Voor een meisje hoorde ik eens de naam madeliefje, het meisje (tiener toen ik haar leerde kennen) was heel dik dus pastte echt niet bij de naam. Verder vind ik voor een meisje jazzlynn niet leuk en hoorde ik pas de naam Kiyarah. Ook apart...

Maar goed ieder z'n ding en als je als ouder achter de naam staat moet je dat lekker doen! Hebben wij ook gedaan tenslotte

20. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Oja en Mijah voor een jongen vond ik ook niet zo geslaagd

Deel Deze Pagina